FietsenvoorBurkina.reismee.nl

De eerste dag

1e dag zaterdag 21 augustus Limmen Lage Zwaluwe 145 km

Vertrek 9.00 uur -aankomst 18.30 uur.Weer: 20 graden, sterke westen wind, hoofdzakelijk bewolkt.

Na een warme, emotionele, druk bezochte, bijeenkomst in de Corneliskerk vertrokken we naar Lage Zwaluwe. Voor de eerste dag direct een pittige tocht, een lange afstand en in de ochtend een stevige wind tegen. Iedereen, goed getraind en fit, weet het tempo onder de dagkapitein Co en de voorrijders Herman en Bart hoog te houden . We rijden door het prachtige Groene Hart. Het is weer gelukt om een rustige mooie route door prachtige natuur uit te zetten. De tocht dwars door Leiden en Dordrecht levert leuke afwisseling. Ook de vier overtochten met de pontjes zorgt voor mooie beelden. De lunch werd genuttigd op een fantastische locatie, een kaasboerderij in Zoeterwoude met volop koffie, thee en melk. Na de lunch hebben we afscheid genomen van Adama, Marian, Trudi, Ria en Gerie. Zij hebben ons begeleid en gaan terug naar huis. Tot over 8 weken in Dakar.

Ook de theepauze, even voorbij Kinderdijk, was een grote verrassing. Wiesje Korf en haar vriend Robert hebben ons op een prachtige rustige plek in het groen verrast op niet alleen koffie, thee, frisdrank, bouillon, maar ook op bananen, tomaten, meloen, geconfijte vruchten, chocolade cake, Marokkaans gebak etc. Werkelijk geweldig.

Toch bleef het gesprek van de dag het indrukwekkende vertrek uit Limmen. De grote hoeveelheid mensen en het afscheid van onze dierbaren, het nog eens verwoorden van het nut van het goede doel en natuurlijk de twee cheques, één van 60.000 en één van 90.000 euro, die ons overhandigd zijn om ze in Burkina af te leveren. Het heeft op ons allemaal een diepe indruk gemaakt.

lia vriend

Ik vond het vertrek enorm indrukwekkend. Geweldig zo als jullie het project Burkina in Limmen en wijde omgeving heel veel extra aandacht geven.
Succes verder, ik denk veel aan jullie.

Wiesje

Beste fietsers,
Fantastisch dat het nu echt begonnen is! En wat leuk dat we jullie ná vertrek nog even konden zien.
We wensen jullie een geweldige reis en mooie avonturen,
en in ons hoofd reizen we stiekem een beetje mee...
Tot over drie maanden!

Wiesje

Jan Mosk

We waren onder de indruk van de gebeurtenis rond jullie vertrek. Geweldig dat een evenement als dit plaatsvindt.
Jullie hebben het gisteren pittig voor je kiezen gehad, een zware vuurdoop. Ik hoop dat jullie komende dagen fijn kunnen fietsen en goed weer zullen hebben.
Veel succes en het allerbeste!
Jan.

Philip

Ik wens alle fietsers en keukenmensen een goede reis toe namens alle leden van de NCA in Alicante. Speciaal voor kokkin Trudy.

Ellie en Arie

Wij wensen jullie heel veel succes met fietsen en Sjaak speciaal voor jou,we zijn nu al trots op je, na zo'n lange voorbereiding gaan jullie er nu voor. Succes!!!!!!!!!!!!! en we zullen jullie volgen, via de mail dan.

groetjes de Westeropjes

Edo en Louise

De hele groep veel succes met jullie tocht, veel tegenwind, maar jullie zijn bikkels en bikkelinnen.
Voor onze zwager Sjaak willen wij hem nog veel succes wensen! Deze ervaring neemt nooit iemand meer van je af. Knap hoor.
groetjes trotse Surendonkjes en Westeropje.XXX