FietsenvoorBurkina.reismee.nl

Over de kasseien

Dag 2: zondag 22 augustus Lage Zwaluwe - Overijse (136 km), 22-26 C, half bewolkt.


Vandaag dag 2 op het programma, waarbij we de eerste grensovergang zouden passeren.
Na een vrij warme en enigszins rumoerige nacht, stond bijna iedereen om 6.30 uur naast zijn tentje. Ontspannen ontbijten met een voorzichtig zonnetje, lunchpakket alvast klaarmaken en om 8.10 uur stonden we allemaal in de startblokken. Maar eerst nog de dagbriefing van dagkapitein Cees en daar gingen we.

Na een rustige start kwamen we rond 9.30 uur bij de grens met Belgie. Gelukkig stond er een mooi bord om deze passage (met Herman in de top) met de hele groep vast te leggen.
Bij Rijkevorsel hadden we onze koffiestop gepland. Terwijl we lekker genoten van ons bakkie troost, deze keer gezellig met onze begeleiders Kees, Ben, Trudi en Joyce, kwam de broer van Rolf nog even op de motor om ons uit te zwaaien.

Zodra we de grens passeerden zag je aan alles dat we in Belgie fietsten. Veel bordjes met Frieterie, mooie huizen en heel veel typisch Belgische brievenbussen. Ook reden we op een gegeven moment over een knaloranje fietspad (nog een eerbetoon aan onze 2e plaats in Zuid-Afrika?).

De lunchstop hadden we in Herenthout. Super dat bij aankomst alle stoeltjes weer klaar stonden en het lekkers om ons veel energie te geven voor het 2e deel van de dag. We hadden tijdens onze Hemelvaartsdriedaagse steeds zo'n thuiskomgevoel als we onze truck zagen. En nu voelde het weer zo.

Herman had zijn GPS zo ingesteld dat we dwars door Leuven zouden rijden. En dus moesten we bij een terrasje natuurlijk het eerste Belgische biertje proeven. Vervolgens nog een klein beetje cultuur gesnoven, bij het mooie gemeentehuis van Leuven.

Op weg naar de camping kwamen we nog enkele stukken kasseien tegen en Josephine ontpopte zich als de kasseien-koningin. Want terwijl wij allemaal de vlakkere stoep opzochten, bleef Josephine als enige stug volhouden.
Aan het eind van de dag kregen we de eerste heuvels om tegenop te fietsen. Vooral Josephine en José gingen helemaal los en namen de koppositie over.

Lekker op tijd om 16.30 op de camping van Overijse, waarna we lekker de tijd hadden om onze eigen dingetjes te doen en kon Addy haar massagekunst vertonen.

Al met al een mooie dag, zonder kleine incidenten. Maar toch genoeg om (zoals dagkapitein Cees zei) tevreden op terug te kijken.

Groet, José

Reacties

Reacties

Trudelski(Trudi 1)

Leuk om jullie verslag te lezen van de 2e dag, ik ben zo nieuwsgierig dat ik elke keer weer op de weblog kijk voor nieuws van jullie. Trudi, het is stil zonder jou, het is helemaal even afkicken. Eten ze allemaal goed? Dat zal wel met jou kookkunst. Zet hem op allemaal en genieten hé! Doei, doei !

Ramona (Cafe restaurant Sea You)

Heel veel suc6 met zn allen!!!
Ik volg jullie blog!!! Ben benieuwd hoe het allemaal gaat!!!

Groetjes,
Namens het hele Sea You Team!!!

Marian Groenendaal

Dag lieve fietsvrienden en vriendinnen

Ik ben nu al trots op jullie en fiets in gedachten mee.
Wat een bijzondere emotionele dag zaterdag. Het is heel "kaal" zo zonder jullie maar Co en Delof we gaan volop door in de training hoor. We hebben 2 tochten in het vooruitzicht:de klassieke Gerrie Kneteman en de Dam tot Dam. Geweldig om jullie zo te volgen.
Geniet van de belgische biertjes en pralines en op naar de franse kaasjes en wijn!!!!!
Dikke knuffel Marian G.

Rie, Henk en Robbert Mosk/Boersen

Hopelijk waait het niet zo hard als hier, in deze contreille. Want jullie verdienen het om in een milde, zachte weersituatie jullie weg te vervolgen. We veronderstellen dat jullie genieten van al datgene wat je aantreft! Knap hoor, hoe José en Josephine de slechte wegen trotseren! De hartelijke groetjes van de thuisbasis!

Klaas van der Wijk

G eniet van de tocht,geniet van het vrijheidsgevoel en van de massages van Addy. Ik hoop dat jullie beter weer heben dan wij in Limmen.Veel wind en regen is ons deel,maar jullie trekken naar het zuiden en daar is het vast veel beter weer.Lieve Addy,lieve fietsers ik wens jullie veel pleziet toe!! Hart. Gr. en kus voor Addy Klaas van der Wijk

P. Arouna Ouedraogo

For today, I am sending you all my support, knowing all the energy you will need for this cloudy day. Bravo, Bravo!

Annette Lanting

Dag lieve dappere fietsers voor het goede doel, hallo Addy. lieve vriendin.
na het indrukwekkende vertrek te hebben bijgewoond, alweer ruim een week geleden, volg ik nu met grote belangstelling jullie reisverhalen. Fantastisch al 1000 km gefietst en het nodige lief en leed meegemaakt. Gelukkig is het met een sisser afgelopen, maar wat een schrik voor jullie allen. Vol goede moed nu weer verder allerlei avonturen tegemoet fietsend. In gedachten reis ik mee, maar dan wel in mijn comfortabele oude cabriootje.Jullie begrijpen dus wel dat fietsen nou niet bepaald mijn hobby is.
ik zeg wel steeds tegen mijn fietsje, mijn Koga Miyata die rustig maar een beetje witjes in de berging staat, kom moppie we gaan samen lekker bramen plukken aan het uitgeestermeer, zoals samen met Addy op de fiets alweer een jaar geleden en waar ik destijd ontzettend van heb genoten, maar ja ook mede door de sportieve stimulans van mijn zeer sportieve vriendin. Maar het fietsje voelt zich niet helemaal zo lekker en dat komt voornamelijk door die gigantische regenbuien en ook de wind werkt niet bepaald mee. Maar ik hoop op goed weer en dan zit dat zeker in de planning en zal jullie dan mijn enthousiaste en geweldige fietservaring mededelen.
mijn bewondering voor wil ik op deze wijze dan nog eens extra kenbaar maken, CHAPEAU. Ik wens jullie allen een fantastische en plezierige voortzetting van deze reis en een volop genieten van de komende nog vele en hopelijk veilige en ongevalvrije kilometers. Lieve Addy je weet wel hoe enorm trots ik op jou ben en laat het aub maar bij deze kleine schaafwondjes.
voor nu lieve meid heel veel liefs en dikke kus en voor de rest van de groep heel veel lieve groetjes en TOI TOI TOI
Annette xxxx

wouter je lieve broer

heej zussie

ik miste je vandaag wel hoor bij het boeken kaften:P.
ik hoop dat je het wel naar je zin hebt en dat alles goed blijft verlopen.

xxx je broertje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!