FietsenvoorBurkina.reismee.nl

De zevende dag

Cloyes sur-le-Loir
Vrijdag 27 Augustus 2010

'Zes keer werd het avond en werd het ochtend. En God zag dat het goed was'. Deze bekende zinnen uit de Bijbel zijn helemaal van toepassing als het gaat om de afgelopen zes dagen. We hebben er - wegrijdend van thuis - meer dan 850 kilometer opzitten. Het is de zevende dag. Tijd voor rust. Tijd om te genieten en tijd voor elkaar, jezelf en alles wat de schepping en omgeving ons voorschotelt. Even geen fietsen, eten, tent opzetten, slapen en weer fietsen. Er hoeft even niets. Heerlijk. Beseffen dat we deze komende maanden niet leven voor het fietsen, maar fietsen voor het ‘leven'.
Deze dag staat de was en het gevecht alles op tijd droog te krijgen centraal. Alle verzamelde wasgoed wordt op een grote hoop gegooid. De hele dag door is er een druk wandelverkeer tussen de wasplaats van de camping; de centrifuge bij de truck; de waslijnen op de camping en de tafel waar het droge goed door ons allen als koopjesjagers weggeplukt wordt. Het is een pracht gezicht, ook al die waslijnen met kleurrijke fietsshirts en broeken die het tentenveld opsieren. We doen niet al te veel moeite het wasgoed van de lijnen te halen als de wind weer opzet en er weer een bui overdrijft die zijn lading boven ons uit gaat storten. De afgelopen fietsdagen was het droog gebleven, maar op deze rustdag zijn de weersomstandigheden wisselend. Als het gaat om het weer, horen we van Kees Zomerdijk dat het in Nederland de afgelopen week hondenweer is geweest. Kees leest ons elke dag de berichten voor die op het weblog verschijnen. Dus we blijven met thuis verbonden.
Het vooruitzicht op een rustdag had de avond daarvoor al gezorgd voor een uitgelaten en gezellige sfeer. Het is ons ook duidelijk dat er veel meer zangtalent in de groep aanwezig is dan we dachten. In de ochtend mochten we uitslapen, maar rond half negen zaten de meesten van ons al aan het ontbijt. Door de dag heen worden praktische klusjes afgewerkt en de fietsen met hulp van Co, Sjaak en Dielof nagekeken. Steentjes worden uit de banden verwijderd; remblokjes gecontroleerd en kettingen gesmeerd. Ook was er tijdens de koffie nog even een moment van algemene aandacht toen Bart ons bijpraatte over de situatie in Afrika. Vanuit de thuisbasis heeft Wiljo Meester contact met ons en blijven we op de hoogte.
Een echte rommeldag waar alles er op z'n elf-en-dertigst aan toe gaat. Je ziet mensen puzzelen, lezen, verveeld rondlopen, muziek luisteren, dagboeken bijwerken of typen achter de laptop. Sommigen gaan 's middags op de fiets nog even terug naar Chateaudun; anderen wandelen naar het dorp en weer anderen blijven op de camping.
Ja, het is een echte zevende dag. Ook de begeleiding (Trudi, Joyce, Ben en Kees) hebben een rustdag. Vandaag gaan we uit eten en hoeft er niet gereisd, ingekocht en gekookt te worden. Ook gaan we afspraken maken hoe de reis voor het begeleidingsteam niet alleen plezierig is, maar ook blijft.
Het werd avond en het werd ochtend: de zevende dag. En God zag dat het heel goed was.

Johan Olling

Ruud

Wat een bijzonder verhaal, wat een schitterend verslag van alles wat jullie meemaken!
Ik ben en blijf diep onder de indruk van jullie onderneming.
Bart en alle anderen, heel veel succes. Ik blijf jullie volgen.

Annemarie

Lieve Marth,

De eerste week zit er op. Mooi verhaal van Johan over de rust/wasdag. Ik denk dat het bij jullie niet uitmaakt welke dag het is, zolang je maar kunt uitkijken naar de volgende rustdag. Heb bewondering voor je prestaties met nu al 850 km (en als je dit leest waarschijnlijk de eerste duizend) achter de rug.
Ik ga er vanuit dat Christoffel lekker bij je in de buurt blijft en flink sponsort en wens jou en alle andere kanjers alle suc6.

je zus Annemarie

siem pepping

wat heb ik toch een handige zwager.
dat hij ook al verstand heeft van fietsen herstellen'
ik wens jullie allemaal het beste toe.
ik heb respect voor jullie.
sjaak het bier staat staat koud voor je.
goeie reis veder siem

Tineke en Han

Hallo Martha .

Wij vonden het erg mooi het afscheid in de kerk.Het gaat goed met jullie,ja ja martha ik volg jullie via de computer,leuk hoor.Jullie maken heel wat mee.En de eerste avond kwam Wils je al weer opzoeken Ben had gewoon expres iets thuis laten liggen.Wij hadden van de week geen warm water,douchen met een emmer warm water,toen ik zo stond moest ik aan jullie denken.Ik had zelfs 10 liter warm water uit de cooker.jullie krijgen veel minder ja ik stond te lachen in mijn eigen en dacht aan jullie de komende 3 maanden,.Wij wensen jullie allemaal veel succes en geniet ervan.

Groeten, Han,Dennis en Tineke

Marian Groenendaal

Het is lettelijk en figuurlijk herfst in Holland sinds jullie vertrek maar jullie mooie verhalen en avonturen brengt het zonnetje weer in huis. Afgelopen vrijdagavond de eerste "thuisfrontbijeenkomst" bij Adama en Ditje: computer aan, koffie/borrel en wat lekkers, veel gepraat en gelachen, uitleg over de sateliet en dat alles in dat hele kleine huiskamertje.
Het laatste reisverhaal (Martha)werd voorgelezen en Wills schrok wel van die wisselende slaapcontacten!!!!
Kortom een gezellig samen zijn.
Lieve vrienden jullie kunnen het, tot gauw, liefs Marian

Diana en Bart Stijger

Hallo Joyce en Kees,

Een enerverende dag gisteren.
We hopen dat jullie het geestelijk en lichamelijk gauw zullen verwerken.
De groep zal jullie er zeker door heen slepen.
Wij hebben er in ieder geval alle vertrouwen in.

Toy, toy, toy en veel sterkte voor de hele groep.
Op naar de volgende rustdag.

José van den Berg

Hallo fietsvrienden,
Net het mooie verslag van Johan gelezen. Geeft een goede indruk van wat jullie op deze rustdag zoal gedaan hebben.
Ook alle andere verslagen gelezen. Zo blijven we goed op de hoogte ! Afgelopen vrijdagavond de eerste bijeenkomst bij Ditje en Adama thuis gehad. Erg leuk en goed verzorgd.
Zaterdag is de eerste nieuwsbrief over jullie belevenissen de deur uitgegaan (ik schat zo'n 200 adressen). Over een week hoop ik weer de volgende te kunnen maken met weer zulk goed nieuws. Hou je taai, geniet zoveel je kan en hartelijke groet van José.

Ans winder-Poel

Hallo stoere fietsers,

Het is in Limmen vandaag ook zondag dus Rustdag.
Onze voorganger vanmorgen Henk Hudepohl vroeg om vooral contact met jullie te houden!!
Nou het weer is winderig en regenachtig, het lijkt hier wel herfst.
De eerste "spouwers" lagen alweer op de toonbank bij de bakker. Nog 14 nachtjes slapen dan is het weer "Limmer-kermis"!
In de kerk staan prachtige witte boeketten naar aanleiding van een uitvaart van een parochiaan, maar daar wijden we verder niet over uit.
Ook is Anton Geesink overleden en de krant kopt dat we voor Prinsjesdag geen nieuw kabinet zullen hebben!
Dus jullie missen niets, een goede fietsweek gewenst En wij gaan vanmiddag maar even bij het oldtimerfestival in Akersloot kijken!
groetjes: Jan en Ans Winder.

Theo en Coby

Vandaag weer eens uitgebreid de tijd genomen de laatste reisverhalen te lezen; we hebben het er "druk" mee want we volgen alles: de truck, de reisverhalen op de Burkinasite, maar ook José haar eigen verhalen op haar eigen website. Johan je hebt er weer een prachtig verhaal van gemaakt en kunt het natuurlijk niet laten om ook nog even een bijbelse tekst bij te halen!! De eerste week zit er al weer op en op wat "kleinigheden" na is het toch wel erg goed gegaan! We hopen dat jullie lekker uitgerust zijn en er weer tegenaan kunnen voor de volgende etappes!
We zijn apetrots op jullie en blijven jullie tocht op de voet volgen.
Een dikke zoen voor José en Johan!

PS we zullen straks proberen AZ naar de eerste thuisoverwinning in de competitie te schreeuwen! Theo en Coby

Wil

Hallo Co en alle anderen,

Wat goed om jullie belevenissen zo te volgen. We lezen het met plezier elke dag. Mooie foto's van het wasgoed. Bijna al 1000 km gefietst. Wat geweldig.
Veel succes met jullie tocht.

groeten Cor en Wil

Fam Vlaar Castricum.

Wij vinden het Schitterend dat Jullie allemaal dit avontuur aangaan,petje af hoor!. Na een zeer indrukwekkend begin zit er al 1 week op en hebben jullie de rustdag dik verdiend. Het is machtig om dagelijks de belevenissen te kunnen volgen via de site.
Het thuisfront fietst op die manier af en toe even met de groep mee, heel leuk!
Om jullie en de achterblijvers een hart onder de riem te steken, vragen we deze week een verzoekplaatje aan bij radio noord hollland.
Wij wensen jullie een mooie en voorspoedige week toe, Groeten voor allen!!

Nelly Kaandorp

Ja ik volg jullie ook met grote bewondering over de bestratie die jullie uit voeren.vaandag wist ik meteen dat Johan olling het had gemaakt,erg mooi zou met die bijbel testen
nog weer een fijne fietsweek toegewenst dat het maar weer voorspoedig mag jullie verdienen dat.
groetjes voor allen

Willemien Korf

Hallo fietsvrienden,
net thuis van een kalm fietsrondje Nederland: tot de assen door de plassen, en ik heb de zwemvliezen tussen de tenen. Heerlijk om alle verhalen te lezen, (met wat gemengde gevoelens....) Heb al een aantal thuisfronters en derde-maanders gesproken, fijn.
"Crew": hou je taai, het is ook zwaar voor jullie! Alle respect!
Liefs, Willemien

Kiek van der Putte

Respect!
Vanmorgen tijdens de wekelijkse training van fam. "Voordewind" kregen we een sms van Josephine. 1088km....komen wij aanzetten met circa 80 km.
We leven mee en volgen jullie op de voet. Toitoi en lieve fietsgroetjes mede namens de fam., Kiek.

Martien en Henriette den Blanken, Heiloo

Beste fietsers,
Met veel interesse, bewondering en plezier volgen wij jullie fietstocht en de prachtige verhalen. Klasse.
Heel veel sterkte voor de komende etappes.
Hartelijke groeten

Marie-Jose

Het heeft even geduurd, maar nu heb ik de nieuwe berichten gevonden (ik zag steeds alleen het eerste). Josephine, ik ben helemaal trots op je, hoor, over die kasseien! Maar natuurlijk ook de hele groep: geniet ervan en houd je taai!
P.S. N. mag steeds meer naar huis. Gaat steeds beter. Wij kunnen aan cursussen meedoen.

Gatha

Stoere zus Martha

Mooie verhalen uit Frankrijk
Vanmorgen waren we bij mam in de Cameren en ze wil je nogmaals een mooie reis toewensen en wij sluiten ons daar natuurlijk bij aan.

Groeten en pas allemaal goed op elkaar.
je zus Gatha

Ellie en Arie van Westerop

Hoi allemaal, jullie gaan ons toch niet vertellen dat Sjaak een van jullie zangtalentjes is , want wij hebben dat nog nooit mee mogen maken.
Sjaak zet hem op, misschien kan je niet alleen fietsen maar ook nog zingen, we horen het wel als je terug bent.
Heel veel succes verder en groetjes van de Westeropjes en een dikke kus van Ellie
We hebben heel veel respect voor jullie dat jullie aan deze klus zijn begonnen.

Rieky,

Hallo kanjers,
Even een groet uit het kletsnatte Limmen. Het regent bij vlagen zo hard dat je lekker thuisblijft als je niet echt weg hoeft.
Vrijdagavond een gezellige bijeenkomst bij Ditje en Adama gehad. Toch wel fijn om onder het genot van een koppie en een drankje, als thuisblijvers met elkaar, jullie belevenissen te bespreken.
Hier gaat alles gewoon door, maar we volgen jullie natuurlijk op hier een heleboel "spionnen"dus geen gekke dingen doen he. We kunnen jullie goed per sateliet volgen. De techniek staat voor niets onvoorstelbaar.Siem, de groetjes en een dikke kus ook van de kids en de Brabanders. Slaap lekker en ga er morgen weer tegenaan kanjer. XXX Rieky

Cees en Ria Berger

He Marth en de rest van dit stoere stel

Wat een prachtige verhalen . en wat een indrukken voor jullie allemaal, fantastisch. en wat mooi dat we jullie zo kunnen volgen.
Veel plezier samen.

Dikke kus en groet van ons .

Jos Henselmans

na dat verhaal van johan kan ik het niet laten om te vermelden dat hij gelukkig de goede bladzijde van de bijbel had open geslagen
stel je voor dat hij het stuk had gelezen, van...
Het is goed hier te zijn, laat ons drie tenten bouwen. jullie passen nooit in 3 tenten en er moeten nog heel veel kilometers worden afgelegd
veel succes samen
en als je de belgische keien hebt gehad moet de rest ook te doen zijn

groeten Jos henselmans

jannie admiraal

mooi om jullie veslagen te lezen ,doet mij een beetje denken aan de fietstocht naar santiago de compostella,10 jaar geleden met mijn zus .Geweldig en ik wens jullie nog veel sterkte en veel geluk .

peter rijs

goed pastoraal woord Johan. Het is trouwens een speciaal gevoel 'wij hier, jullie daar' een parochie in beweging en het stopt nooit, het gaat altijd door hoe ver jullie ook zijn. wij blijven aan jullie denken, sterkte!

margreet Denekamp

Hallo Allemaal Dirk en ik genieten van de verhalen en reizen in gedachten mee.de rustdag is voorbij en jullie moeten er weer tegen aan Heel veel sterkte hartelijke groeten

P. Arouna Ouedraogo

This is the greatest achievement I have ever experienced in my life. You, people, are doing the best things in this earth

irene en eddy middelie

hallo Dielof .
hier even een berichtje uit middelie.
super prestatie zetten jullie neer met de hele groep.
wij hopen dat je vooral zal genieten van je reis.
in ieder geval heel veel fietsplezier gewenst van ons.
wij houden je in de gaten ( ha ha ).
groetjes van eddy en irene uit middelie