FietsenvoorBurkina.reismee.nl

Lange afstanden

Zo. 29 aug. 2010. St.Maute - Nanteuil en Vallee.
160 km gem. ong. 21 km/u.

Om ongeveer 5.45.u. wekt Kees Smit me, dit hebben we afgesproken omdat ik m'n gehoorapparaat 's nachts uit heb. En overdag niet in. Weer staat ons een dag van 160 km. te wachten. Het was koud vannacht. De tent was dus 'nat'. Opruimen van de eigen spullen. Alles naar de truck dragen. Ontbijten en lunch klaarmaken. Het dagelijkse ritueel. Voldaan van het ontbijt vertrekken we rond 08.00 u. Het is nog steeds fris. Dus ook Herman heeft dit keer z'n shirt met lange mouwen aan. Het weer is prachtig. Na eerst een half uur 'rustig' aan, gaat het met een schepje er op. Het is echt zondag. De plaatsjes waar we door heen komen slapen nog. Alleen halen we wat groepjes fietsers in, of kwamen ze nou ons achterop?
Wanneer wat stijgen, valt de groep iets uiteen. Ook Addy wil blijven trainen voor de echte bergen, dus malen met die hap. In de plaats Chattelerault is reuring en gebruiken we de koffie. Even later spot Rolf een backpiper in middeleeuwse klederdracht. Deze blijkt bij een hele groep me-ers te horen.
Wij vervolgen onze tocht langs de rivier.
Tussen de middag lunchen we in Poitiers, langs de rivier. Daarna lopen we nog even de stad in om de Petrus-kathedraal te bekijken, waarover Johan ons het een en ander kan vertellen. Als we weer vertrekken stroopt Siem zijn fietsbroekpijpen op. Wat gaat dit beloven? Of wist hij dat Ria tijdens de thee-pauze zou optreden?
Richting het eind van de rit probeert Addy uit de groep te ontsnappen, alleen Cees is in staat haar terug te pakken. Om rond 18.00 u. bereiken we de camping, na een heerlijke fietsdag!
Hier heten de mensen van de begeleiding ons alweer welkom.
Eerst drinken we wat en niet veel later vallen we aan op een heerlijke rijst/bonen-schotel met een verrukkelijke fruitsalade. Iedereen moe en voldaan.

Groet
Dielof

Marjo, Rob en Hanneke

Goed verslag, grote vriend!

We kijken elke dag uit naar alles wat er geschreven wordt over de tocht naar BF.
Grote prestaties te leveren door fietsers en begeleiders.
Veel bewondering voor jullie allemaal!!

Trees

Volg jullie via de mailtjes. Mooie verhalen en zo te lezen echt een hele onderneming. Wens jullie een hele goede tocht en weinig pech!!

Nico en Marianne

Hallo sportieve groep,
We kennen alleen Trudi, maar wij vinden het prachtig wat jullie doen en waar jullie voor staan. Jammer van de auto maar gelukkig een vervanging en geen gewonden. Ook hopen wij dat Trudi jullie lekker eten voorzet dan weten wij wat ons de volgende keer in Campello te wachten staat!!
Heel veel lieve groeten en veel succes met deze reis hopelijk zonder al te veel tegenslagen.
Nico en Marianne

janwillem

voor Dielof
Aan dat gehoorapparaat op de fiets: dan hoor je de vogels tenminste als die er al zijn in Frankrijk en de fietsgeluiden van bijv. je ketting. Geweldig man dat je dit doet en ook kan; hoewel de eindstreep nog ver weg is. 1000 km al! Morgen wordt er weer gezeild en ik kan niet zonder stuurman daarom een automaat gekocht maar geef mij maar Dielof, de mijlenvreter! Schrijf maar veel leuke verhalen voor het thuisfront.
Ook voor de rest van de groep: zet 'm op. Groeten van Janwillem

Annelies uit Amsterdam

He beste harde fietsers! Ik heb zojuist het filmpje van RTV NH gezien, en daar staan een paar zeer indrukwekkende beelden op! Bijzonder om even mee te kijken in de kerk. Ook jullie foto's zijn erg leuk.
Zo kan het thuisfront met jullie meegenieten...
Gelukkig begin het zonnetje zich hier ook vandaag te laten zien, en is het betere fietsweer op komst komende week! Jullie maken kilometers, doen wij dat hier ook :)
pap,hoest met je pootjes?

Corrie

Hoi Marth

Onwijs leuk om jullie elke dag te volgen. Grappig om te lezen, elke nacht slapen naast iemand anders, is wel heel bijzonder. Jammer van de nissan, maar gelukkig zijn de begeleiders er goed vanaf gekomen.Vorige week werd ik door Joop Koppes de Pius in geroepen, hij print alles uit en maakt er een mooi boekwerk van ook de route jullie rust dagen etc. erg leuk om te zien
Allemaal veel succes met de reis verder en geniet ervan
Groetjes Corrie

rob en marjo

" 's Nachts uit en overdag niet in".......

Stille tocht Dielof ?
Op papier communiceer je toch heel aardig!
Geniet ervan

Jack

Wat jammer...al die uren werk die in de Nissan zaten... maar wat telt is dat er niemand echt gewond is geraakt.
vader Siem... denk aan pyreneetjes en kleine valsplatjes... dan vlieg je er zo overheen.. voor dat je /jullie het weten kunnen jullie oleeeeee roepen en sangria drinken.

Bert uit Edam

dan had dielof zijn gehoorapp. beter thuis kunnen laten, scheelt in het gewicht.
ik begrijp dat er nogal gewind en gesnurkt wordt, dat maakt D. niets uit, zonder gehoorapp. zal hij het niet helemaal als storend ervaren.
Dielof: lekker die franse cultuur opsniuven en bergieopbergieaf, je hebt het vaker gedaan, zet hem op en steun de rest van je fietsmakkers, hartelijke groet uit Edam.

Martin uit Eemnes

Voor Dielof,
Hee ouwe reus! Heb net je verhaal gelezen, ziet er goed uit!! Blijf graag op de hoogte en zal regelmatig lezen en kijken. Ben vol bewondering van jullie prestaties. Ga morgen stukkie zeilen met Roy richting Edam, even kijken in het Strandhotel. Harmonie is verhuurd dus daar kunnen we niet terecht.
Heel veel sterkte, denk om de kuiten en pas op de konijnen....die kunnen verdraaid stom oversteken!
Mazzel, mart

jos en dorien kerssens

zit nu aan een kop koffie en lees daarbij elke dag de verslagen en vindt het heel leuk om te weten hoe het met jullie gaat.Mijn vader komt elke dag vragen of er nog nieuws is want heeft zelf geen computer.
groeten en veel succes met de verdere reis.

Marion van Leen

Hallo fietsers, ik verbaas me elke dag weer over de afstand die jullie al hebben afgelegd. Voor mij moeilijk voor te stellen om zo'n lange periode dergelijke afstanden te rijden. Daarbij is het erg belangrijk dat de sfeer zo goed is. Veel succes in de Pyreneen en natuurlijk de wind in de rug.
Johan ik ben als surrogaat vervanger naar de bachelor uitreiking van Arja geweest. Je hebt niets gemist, maar kunt wel erg trots op haar zijn voor het halen van deze mijlpaal. Jammer dat je er niet bij was. Groet aan jullie allen.

Ans en Wim

Dielof, toch nog even een reactie. Beter laat dan nooit. Hier genieten we van jullie reisverslagen en natuurlijk van dat van jouw in het bijzonder. Zoals we al gelezen hebben gaat jullie reis niet over rozen. Gelukkig "hoor" jij er wel weinig van. Steekje van Wim. Maar er is weer een nieuwe car. Bijna waren we je achterop gekomen want wij vertrekken morgen, zaterdag, naar Zd.Frankrijk, ri. Middell. Zee. We wensen jullie succes vanuit dat stukje nederland waar de " wijzen" wonen. En vooral veel wind mee.
Groeten Ans en Wim

anneke van de vrie

Speciaal voor Addy:
Ik ben net terug van een weekje fietsen in noord-duitsland. Maar ja wat is een weekje vergeleken met jouw monstertocht!!
Zet hem op Addy, alle liefs en knuffel van Anneke.

Peter Quist

Dielof,

Leuk verhaal: niet al te laat opstaan, gehoorapparaat uit of niet in, zondagsrijders door Frankrijk, de ontsnapping en het terughalen van Addy, etc. Adri zit nu in Italië, dus ik zit even in een soortgelijke situatie als Hanneke. Uit de verhalen en foto's blijkt wel dat het lang niet altijd meevalt, maar ook wordt er toch wel gelachen, soms. Houdt allen vol, zo lang het gaat.