FietsenvoorBurkina.reismee.nl

Van karigheid tot overvloed

Verslag maandag 30 augustus 2010
Nanteuil-en-Vallee - Pizou
140 km, gemiddelde 21,4 km/hr, fietstijd 6 uur 53 min

Na een koude nacht zitten we om half zeven allemaal wat hufterig aan het ontbijt. Door de perikelen van de vorige dagen hebben we tekort brood, we hebben gisteren teveel opgegeten. Maar we delen wat we hebben eerlijk samen, en aangevuld met wat crackertjes en biscottes kan iedereen toch met een enigszins gevulde maag op weg. Johan leest nog een toepasselijke tekst van H.M.Hertz voor, en Addy en Dielof het dagverslag van eergisteren en gisteren. Wéér worden de tenten kletsnat ingepakt.
Al na 18 km ontdekken we een kleine boulangerie, en dagkapitein Rolf haalt lekker vers stokbrood, dat we meteen opeten. We fietsen door een mooi, maar toch flink heuvelig landschap met bossen, akkers, weiden en prachtige dorpjes. Pittige hellinkjes, die we (bijna) moeiteloos nemen. De huizen krijgen al een meer zuidelijk uiterlijk met flauw hellende daken en romaanse pannen.
We drinken koffie in Ruelle, een voorstadje van Angouleme, en Rolf haalt voor iedereen croissantjes en lekkere broodjes. Ondertussen koopt Fred telefonisch een auto in Nederland (via zijn opvolger Jan Laan) als vervanging voor de Nissan en regelt hij meteen het transport naar hier.
Korte tijd later krijgt Johan last van een vastzittende kuitspier en moet hij opgehaald worden door de auto. Deze operatie verloopt vlekkeloos, Josephine en Dielof blijven bij hem, en voegen zich aan het eind van de lunch weer bij de groep. Om de begeleidersgroep gelegenheid te geven om vóór de lunch boodschappen te doen hebben we de lunch een uur later afgesproken, tussen één en twee. Maar de afstand valt wat tegen, 100 km in plaats van 90, en we arriveren pas na tweeën in Aubeterre sur Dronne. Eerst een ererondje door het fraaie stadje, en pas na een extra telefoontje vinden we de truck en auto. Als (zoveelste) goedmakertje voor het wat karige ontbijt krijgen we lekkere broodjes aan de lunch. Zo willen we elke dag wel eten! En het is fijn om weer gezellig met de begeleiders erbij te kunnen lunchen.
Onderweg zien we twee keer de restanten van een dode Ree langs de weg, en een geheel opgezwollen kadaver van een Das.
Om vijf uur komen we na 140 km aan op de camping in Pizou, waar de begeleidersgroep nog maar net is gearriveerd. Blij dat we er zijn, want het was toch wel een stevige dag. De douche doet het wel 10 minuten op één muntje, zodat er twee personen onder kunnen.
We schieten hard op, we zijn nu al ter hoogte van Bordeaux !
Bart

Reacties

Reacties

JOKE Kortekaas

Moedige fietsers en autorijders, in drie dagen tijd had ik drie begrafenissen en een bruiloft, dus voor jullie berichten had ik even geen tijd en wat schrok ik toen ik net GROTE PECH zag staan. Maar gelukkig valt het mee als ik het goed begrijp en is er al voor een nieuwe auto gezorgd. De daarop volgende brieven klinken in ieder geval erg enthousiast en als ik het lees kan ik me de sfeer onderweg in de dorpjes en het landschap zo goed voorstellen.
Wat een mijlpaal: de 1000 km. al gepasseerd! Geweldig! Hou vol, doe voorzichtig en ik wens jullie nog heel veel verse broodjes toe. En blijf vooral schrijven, want het is erg leuk voor ons om op deze manier van jullie monsterfietstocht mee te genieten.
Joke.

Jan Mosk

Blij om te horen dat iedereen ongeschonden het ongeluk heeft doorstaan (met uitzondering van de Nissan,wat ik toch wel jammer vind want het is een stoere bak).
Op de satellietfoto te zien zitten jullie nu in een mooie bosrijke omgeving op de camping. Geniet er maar van en Johan sterkte met z'n kuit!
hartelijke groeten, Jan Mosk.

Shirley

Hallo 2Uall...... jullie maken ze wel mee hoor, goei en minder goeie dingen maaaaaaaar jullie enthousiaste verhalen spreken voor zich, jullie zijn taaie rakkers die er zin in hebben dus lekker door blijven gaan en hopelijk is de kuitspier ook weer soepel gemasseerd. Siem de groetjes van jou vrouwtje en dochter (jajaja die zag ik vandaag hier in Veldhoven, dus ik doe dit hahaha zonder dat ze ut weten, de groeten)
Tja en dan blijft er nu niets anders meer over om de hele groep respectvol te groeten en verder succes te wensen en natuurlijk Siem voor jou extra groeteKus.
Till next time byebye je skonsuske

Harry Wullings

Dag, moedige fietsers en begeleiders. Ik ben onder de indruk van jullie prestaties en de wijze waarop jullie met elkaar de verschillende moeilijkheden het hoofd weten te bieden. Hartelijke groet

Harry

P. Arouna Ouedraogo

Hope You are All Well, and have good weather today! I wish you all the best, cycling today in France
Best
Arouna

Wiesje Korf

Dag snelle fietsers,
Als zovelen lees ook ik jullie site dagelijks. Ontzettend leuk om precies jullie route te kunnen volgen - en wat gaan jullie hard! We zijn onder de indruk. (Robert en ik kampeerden vlakbij jullie kampeerplek van vannacht - maar dan 15 dagen na vertrek...)
Mooi verhaal, papa, al mis ik natuurlijk de vaste vogelopsommingen. Wel leuk dat het nu al vooral over eten gaat...
Heel veel plezier verder, we blijven jullie volgen!
Wiesje

Henk

Hallo stoere fietsers. Het gaat goed zo te zien, lekker op schema en allen vol goede moed. Jammer dat de nissan moest afzien, maar blij dat Kees en Joyce o.k. zijn
En voor Johan heb ik goeie raad, houd de spieren soepel met "ooievaars kuiten vet" maar even serieus. Ik wens jullie allen een prettige en probleemloze tocht naar Gibraltar en Siem, een hartelijke groet van down under Henk en kids

Nathalie

Hoi opa Sjaak, gaat alles goed? Ik vind het wel stoer dat jullie zo ver fietsen. Mama vertelde dat jullie al bijna in spanje zijn. In die buurt zijn wij vorig jaar op vakantie geweest en dat is een best eind rijden en jullie doen dat helemaal op de fiets!!!! Knap hoor!!!
Vandaag mag ik weer meedoen met de F1, goed he. En wat nog leuker is, is dat ik vanmiddag mag afzwemmen voor zwemvaardigheid 1. Jammer dat je er niet bij kan zijn, maar ik ga door voor zwemvaardigheid 2 en dan ben je er weer.
Heel veel plezier met fietsen, ook voor alle andere mannen en vrouwen, en zet hem op, want de kindjes in Afrika willen ook graag naar school, net als wij.
Groetjes en een dikke kus van Ivar en ook van Sven,Papa en Mama

Edo en Louise

Hallo allen en zwager Sjaak,

Wat een genot om jullie reisverslagen te lezen. Je krijgt gelijk zin in Frankrijk , en dan ook nog die lekker croissants.
We hebben wel met jullie te doen hoor, als we lezen natte tent, hufterig aan het ontbijt, maar een derde van de tocht zit er op voor jou dan Sjaak.
Iedereen vind het een prestatie als ik over jullie vertel, en ben dan weer trots dat mijn zwagertje ook mee doet!!
Dikke kus en groetjes van Niels, Aileen, Edo & Louise

Nico Van Velzen

I'm surprised to hear that you're suffering from a bit of cold weather. I'm typing this message in Canada, usually a cold country, to-day it will be 33 Deg. C.
All the best to you all and especially Siem K, and don't forget to "parles vous" . Mijn Hollandsch is niet zo erg goed meer na 50 jaar in Canada. Dus vergeef de engelse taal .

hannie

Zie ik net op de kaart waar jullie nu al weer zitten!! niet te geloven, wát een tempo! Wat een spierballen (op de benen dan...)!
Dus bijna bij de Spaanse grens. En dat al improviserend en met de schrik nog een beetje in de benen.
Maar Trudje, je hart zal een sprongetje maken als je jouw geliefde land weer binnen rijdt. Weet iedereen wel hoeveel jij van Spanje houdt? Nou groep: dat is dus zo, het is een soort thuisland voor haar hoor.
Staat er ook een Spaans lied in het liederenboek?
Bueno, mucha suerte por todo el grupo. Un gran beso especial para Trudje.
Saludos, Hannie

Thomas en Steven Grippeling

Nogmaals omdat het berichtje niet doorgekomen was bij je.

Hi lieve opa Sjaak, Zit je nog steeds lekker op de fiets? Ik ben ook fan van Sudo-creme op dit moment met mijn 4e doorkomende kies. Thomas is deze week voor het eerst aan het "spelen" op school en vindt dat erg leuk. De bouwlego is geweldig, woensdag om 5.30 heb ik papa wakker gemaakt om het maar even in elkaar te zetten. Ja want jij bent er nog niet om me te helpen, 3 weken wachten met een nieuwe volle LEGO-doos duurt me echt toch iets te lang. Verders mis je hier niks, het regent alleen maar. Hangt ons vlaggetje nog achterop je fiets? Dikke kus van ons en we missen je, Thomas en Steven

Yvonne

Lieve allemaal, ik wens jullie een heel fijne rustdag na alle enerverende zaken van afgelopen week. Op de sateliet zag ik dat jullie camping op een schitterend plekje langs een rivier zitten. Het weerbericht geeft zonnig en warm, dus een echte vakantiedag op een vakantieplek. Geniet ze. Een dikke zoen voor alle dappere fietsers en begeleiders. Speciaal natuurlijk voor Kees.

Rieky

Hallo doortrappers.
Hebben jullie het spaanse woordenboek al tevoorschijn gehaald? Nu lekker een "rustdag" dan kan je mooi studeren. Morgen eerst de Pyreneeen over. Hopelijk krijgen jullie geen hoogtevrees.
Die molshopen in Nederland stellen immers niks voor, nu gaat het echte werk beginnen. Geniet van de tocht.
Siem, voor jou een dikke knuf en voor allemaal sportieve XXX en goed weer en sterke benen toegewenst. Rieky.

Gertruud

Lieve fietsers, wat een geweldige prestatie zetten jullie neer. Met hier en daar wat ups en downs gaat het super. Ik volg met veel plezier jullie verslagen. Vandaag hebben wij "Zomerdijken Raku dag"gehad. Erg leuk en jullie zijn uitgebreid besproken, Yvonne kwam ook nog even langs om het Nissan verhaal even de vertellen omdat hier (Limmen dus) "wilde" verhalen rondgaan. De hele fam. is gerustgesteld. Kees zijn "gestolen object" is ook uitgebreid besproken. Kortom een goede dag! Mensen heel veel succes verder en een speciale groet voor Kees Z., Cees S. , Herman en Josephine!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!