FietsenvoorBurkina.reismee.nl

Etappe Limmen -> Pizou pissos -> Limmen, afstand 2400 km

Etappe Limmen -> Pizou pissos -> Limmen, afstand 2400 km

Dinsdag ochtend om 05:00 begon voor ons (Nico Zomerdijk, Wim Hageman en ondergetekende) de reis richting Pizou-Pissos om de nieuwe Nissan bij de fietsers af te leveren. Naast de Nissan reden we ook met mijn auto omdat we natuurlijk de volgende dag ook weer terug naar huis moesten. Na een paar uurtjes rijden leek het ons wel is tijd voor een bakkie koffie. Op een parkeerplaats ergens in België aangekomen stapten Nico en Wim de Nissan uit om bij mij een bakkie te komen halen. Toen gebeurde het... een klik... ja hóóóór de deur van de Nissan was automatisch op slot gegaan. Wim en Nico stonden beide naast de wagen zonder sleutel. De sleutels lagen nog keurig netjes op het dashboard in de Nissan. Naja eerst maar even een bakkie koffie. Tijdens de koffie maar eens gefilosofeerd hoe hier mee om te gaan. Nico kwam met het briljante idee om het uiterste puntje van de bestuurdersdeur iets naar buiten te forceren. Er ontstond een kiertje waar precies mijn slipper tussen paste. Gelukkig lagen de kampeerspullen allemaal bij mij in de auto en hebben we van een paar tent stokken, een haring en een aantal stukken tape uit de verband trommel een constructie weten te maken waarmee we door de kier naar binnen konden om de vergrendeling van de deur te halen (Mc Guiver was er niks bij). Al met al heeft dit incidentje ons een minuut of 20 gekost en gingen we snel weer op pad.

De verdere reis ging heel voorspoedig en rond 19:00 uur kwamen we aan op de bestemming. We werden ontvangen onder luid applaus en geschreeuw van de fietsers. Dat is nog eens een warm onthaal!! Herman was er razend snel bij om ons een koud biertje te overhandigen. Dit konden we wel erg goed gebruiken na zo'n rit.

Na een beetje bijgepraat te hebben met iedereen en bij Johan Olling ingewreven te hebben dat Ajax nu al 7 punten boven AZ staat stond het eten op ons te wachten. Het was iets met rijst en vlees, geen idee hoe het heette maar het smaakte prima, met Trudi hebben ze een fantastische kok. Na het eten las Kees de reacties voor die de lezers op de website hadden geplaatst. Dit werd erg enthousiast ontvangen door de groep, dus mensen blijf vooral reacties plaatsen. 's Avonds heb ik nog een heleboel foto's verzameld om als ik terug ben in Nederland op de reismee site te zetten. De fietsers hebben vaak een erg slechte internet verbinding en het duurt dus heel lang om een foto te uploaden. Vandaar het idee om dit een keer vanuit Nederland te doen. Voor ik het wist, was het half 11 en lagen alle fietser in hun tent.

De volgende morgen héél héél vroeg (06:40, het was nog pik donker) werden we wakker geschreeuwd door Ben. Tot mijn grote verbazing bleken alle fietsers al klaar met ontbijten en waren ze nu hun lunch pakketten aan het klaar maken. Snel een plekje gezocht aan de ontbijttafel en een broodje gesmeerd voordat alles op was. Het begon inmiddels een beetje licht te worden en de fietsers gingen als een wervelwind over het grasveld om alle tentjes op te ruimen, het ene moment stonden er 20 en het andere moment stonden alleen de eenzame tentjes van de begeleiders nog overeind. Alles werd in de vrachtauto geladen en de fietsers waren klaar voor vertrek. Rond 07:45 zaten ze allemaal op de fiets voor weer een dag van een kilometer of 140.

Wij hebben nog even mee geholpen met de begeleiders om alle spullen weer in de truck te zetten. Joyce kreeg gelukkig het seintje vanuit Nederland dat ze terug mocht vliegen en dus niet met ons mee hoefde te rijden, had haar nek niet echt lekker gevonden waarschijnlijk. Rond een uur of 9 zijn we vertrokken richting Nederland. Terug reis ging zonder problemen, alleen een file bij Parijs en om 23:00 uur waren we weer in Limmen. Volgende dag weer vroeg aan het werk, ik verlang nu net zo hard naar het weekend als de fietsers naar hun rustdag.

Fietsers nog heel veel plezier en succes in de Pyreneeën

Groetjes Johan Zomerdijk

maria hoogeboom (wol)

wat een geweldige actie om zo snel de nieuwe nissan in frankrijk te krijgen!! zet hem op. ik volg jullie met bewondering.