FietsenvoorBurkina.reismee.nl

Een bourgondische rustdag

Dagverslag van Fred.

Een bourgondische rustdag

Sauveterre de Bearn 2 -9-2010

Op deze tweede rustdag genieten op een mooie camping aan een riviertje van het Bourgondischezuidfranse leven. Vanochtend hebben we uitgeslapen, verse stokbrood bij de bakker gehaald en heerlijk relaxt met z'n allen ontbeten. We hebben deze rustdag nodig ook, want morgen passeren we de Pyreneeën via de Roelandspas naar Spanje.

Vele pelgrims zijn ons daar al voorgegaan. Negentig procent van de fietsers en lopers naar Santiago gaan via deze pas. De vijf laatste fietsdagen zijn ondanks de vele hoogteverschillen zeer voorspoedig verlopen. Vrijwel iedere dag zonnig en de wind in de rug. Het is daarom ook niet verwonderlijk dat de stemming opperbest is. Bij de goede stemming in de groep van begeleiders en fietsers wil ik even stil staan. Natuurlijk is er veel getraind en vergaderd en kennen we elkaar al redelijk. Maar nu we bijna twee weken van huis zijn en bijna in Spanje zitten wil ik wel even opmerken dat de sfeer in de groep buitengewoon goed is. De begeleiders lopen zich het vuur uit de sloffen om alles voor elkaar te krijgen en de fietsers verlenen, als ze niet op de fiets zitten, hand- en spandiensten aan de begeleiders. De samenwerking is voortreffelijk. De kunst is dit tot in Burkina Faso vol te houden. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit gaat lukken.

Op deze bourgondische rustdag hebben de begeleiders ook vrij dus eten we bourgondisch buiten de deur. Na een lastige zoektocht naar een restaurant is het ons toch nog gelukt iets speciaals te vinden. Het is een klein leuk restaurantje waar een oudere dame de scepter zwaait. Echter met een waarschuwing vooraf: Op de camping naar het toilet, want bij het restaurant spoelt het toilet niet door.

Groeten Fred de Wit.

Bim Punt

Vandaag in gedachten bij jullie tijdens de klim. Het doet zeer aan je benen, maar als je boven bent voel je je zó rijk! succes!

loes schaap

vandaag zomaar een klein cursiefje over regen en ik hoop dat de zon en de wind in jullie rug is met de klim voor de boeg.Hier in Limmen probeert de zon heel voorzichtig door te komen.veel kracht op jullie klim!!!!!!!!
Regen:
regen gratis verkregen,vochtig aaneengeregen.We zijn tegen regen.Regen,meestal ongelegen,toch genegen velden en wegen schoon te vegen.Regen in achting gestegen,verfrist overwegen.Toch een zegen die regen?

MICKELLE

Via dit briefje stuur ik jullie veel kracht om de pyreneeen door te komen. Zoals mijn kleinste zoon zegt... het is makelijk want ze gaan toch naar beneden volgens de landkaart.
Veel plezier en hou de moed erin.
Speciaal kusje voor mama Trudi.

Carly

Bienvenidos a Espagna....

Lieve Paps, fietsers en begeleiding, Leuk om te lezen dat de sfeer er zo goed in zit! Gelukkig maar.
Welkom in Spanje! Geniet van dit mooie land en jullie hebben die "cerveza" zeker verdiend ;-)
Succes! groetjes uit het Afrikaanse

Ina

Ik geniet iedere dag van jullie verhalen. Wat vindt ik het fantastisch om te horen dat het zo goed gaat en ik hoop dat jullie de Pyreneeën goed over komen, en wens iedereen nog heel veel geluk met deze zware tocht. Een speciale groet voor Martha. Kus Bob en Ina

Willemien

Op dit moment ( 11.00 uur) hebben jullie St, J.P.de P net verlaten ( of toch nog aan de koffie?) en beginnen jullie aan de klim. Ik ben er in gedachten bij . Geniet ervan, ga eróver heen en niet er tegenóp!
Liefs, Willemien

Thea uit Eemnes

Ha die Dielof (want die ken ik) en alle andere fietskanjers,
doorgaans praat ik wel makkelijk, maar van jullie verhalen ... daar word ik wel stil van.
Wat een ongelooflijke prestatie die jullie met z'n allen leveren ... en wat een krachtmeting!
Ik hoop van harte dat jullie met z'n allen deze "mega klus" tot een goed einde zullen brengen en dat het jullie mag geven wat jullie voor oog hebben.

Voor Dielof: Mart is dit weekend gaan varen met vriend, Thea en Sanne naar FrYslan; want onze hooligan (Mike) geeft een feest voor z'n vrienden en ons werd vriendelijk doch dringend verzocht "een end heen te gaan". Hopelijk staat het huis er nog na dit weekend.

Dikke zoenen voor jullie allemaal en nog eentje extra speciaal voor Dielof. Liefs Thea

Liesbeth de Jager-Louman

Net even op de route van de truck gekeken. Jullie zitten in Spanje!!! Wat een prestatie. Geniet van de afdaling.

Ryanne en Nico Hoeve

Wat is het leuk jullie belevenissen zo te kunnen volgen. Jullie hebben toch al een hele afstand afgelegd op die dunne bandjes. We hopen dat alles zo voorspoedig blijft gaan en houden de verslagen in de gaten. Ontzettend knap. Groetjes (voor Dielof vooral) van Nico en Ryanne

Ankie Ossebaar

Respect voor wat jullie met zijn allen voor elkaar fietsen!! Zou zeggen; ga zo door en aan het eind.... daar doen jullie het voor.
Een warme groet en kus voor een ieder, maar toch met één speciale voor mijn broer X.

Corrie de Wit

Wanneer ik dit schrijf zijn jullie waarschijnlijk de Pyreineeen al over. Het is een hele klim, dat weet ik, maar jullie zijn wel voldaan wanneer jullie boven zijn en aan de andere kant gaat het lekker naar beneden.
Hou je haaks en een goede tocht door Spanje.
Cees een dikke zoen.

Rita van Duin

Hallo fietsers,
vandaag hebben jullie de pyrenenen bedwongen,maar 1 voordeel als je omhoog klimt moet je ook weer een keer afdalen. Dat is een lekkere beloning!!
Het is erg leuk om al jullie enthousiaste verhalen te lezen. Zo genieten we mee van jullie super reis.
Misschien zitten jullie nu lekker aan een glaasje sangria,1tje kan hoor!
Herman en natuurlijk alle andere heel veel plezier op de fiets en wij gaan morgen 'gewoon' een rondje mtben in castricum en omstreken.
Lieve hartelijke groetjes uit Uitgeest van Cock en rita van Duin

Piet en Elly Zomerdijk

Net het verhaal van Johan Zomerdijk gelezen. Geweldig dat zij de andere auto naar jullie konden brengen. Ook de foto`s goed bekeken. Geeft toch een goede indruk maar ook het plezier van jullie allen laat het goed zien.
Heel veel succes in de Pyreneeën. Het zal niet altijd gemakkelijk zijn maar met elkaar moet het lukken. Cees, Herman, Kees Z en alle andere succes.
groetjes vanuit een eindelijk weer zonnig Limmen.

Jan en Greet Borst-den Hartog

Wat genieten we van alle verhalen omtrent jullie fietstocht. Fijn dat de sfeer in de groep zo goed is.
Ging de tocht van vandaag goed door de Pyreneeën via de Roelandspas? Begrepen dat jullie de reacties na het toetje te horen krijgen, dus sluiten we af met: "wel moge het jullie bekomen" Lieve groeten van Jan en Greet.

hannie

Olé grupo, bienvenidos a España,

ik hoop dat de benen het bij jullie allemaal gehouden hebben en dat jullie tevreden terug kunnen kijken op deze stevige maar vast heel mooie tocht.
Zó leuk om jullie te volgen, vooral ook dat kaartje er bij. Het wordt een soort verslaving... ik móet elke dag even naar jullie surfen. Leuke foto's! Trudje, ziet er goed uit op dat plaatje: lekker in grote pannen roeren en volop bedrijvigheid.
Alle support toegewenst voor iedereen (ik ken verder niemand van de groep maar maakt niet uit toch? fijn hoor om jullie tocht zo mee te mogen beleven) en een knuf voor de kok,
Hannie

Marie-Jose

Josephine, gefeliciteerd met Robbert! Je zult op deze rustdag wel aan hem gedacht hebben.
De truckers zijn dus al bijna potentiele autodieven geworden: kunnen een gesloten auto open krijgen!
Ik zal aan jullie denken dit weekeinde: de bergen in! Hier is het dit weekeinde ook mooi weer; hopelijk kunnen we ervan genieten.
Sterkte met de klim, geniet van de afdaling maar blijf voorzichtig: we willen jullie gezond weer terug!

Ard en Jolanda Kaandorp (Frankrijk)

Met veel plezier volgen wij hier in Frankrijk jullie reis, super wat jullie allemaal presteren!!!
Heel veel succes morgen in de Pyreneeen en de rest van jullie reis ook natuurlijk.
Het verhaal van Mac Guiver heeft ons flink doen lachen, ik zie het helemaal voor me.
Veel plezier nog, groetjes van ons.

Theo, Coby, Nadieke en Elmar

Au revoir la France en Ola Espagna!
We genieten erg van jullie mooie verhalen! José wat een prachtig sfeerverhaal over die koffiestop! Je heb dus nog meer kwaliteiten dan fietsen en de cijfers!!!
Heerlijk even zo'n rustdag voor het echte zware werk begint! We zijn erg benieuwd hoe jullie de Pyreneeen zijn overgekomen en of Johan zijn dwarse kuitspieren weer zo soepel waren dat ook hij zich weer aan de bergen kon gaan wagen?
Jullie doen het beter dan AZ, maar mogelijk kan jullie energie en doorzettingsvermogen hen ook motiveren tot betere prestaties! xxx en lieve groeten van ons, ook voor alle andere fiets , kook en autorijkanjers!

jannie admiraal .heiloo

Wat gaan julie snel ,geweldig .Wat zijn de pyreneeen zwaar he ?maar wel mooi ,en boven aan een mooi kapel ,maar dan ga je lekker naar beneden ,wat schrijven jullie heerlijke verhalen .leef helemaal mee .ik wens jullie een goede tocht door spanje en heel veel sterkte . groetjes .jullie zijn KANJERS.

Christine

Hola a todos!
Welkom in het Spaanse land en geniet van alle moois wat Spanje biedt, het is niet alleen zon, zee en strand maar ook de natuur is prachtig, vraag het Trudi maar zij weet jullie veel te vertellen over de haar wandelingen in de bergen.
Trudi, je oranje-schort (van Mickelle??) staat je goed en dat stimuleert natuurlijk om iedere dag weer heerlijke en smakelijk gerechten op tafel te zetten. Hoop dat je snel een vervang(st)er hebt voor Joyce! Kunnen we je al bellen op je Spaanse gsm??? Groet uit El Campello, Christine

ankie

Heb jullie een paar dagen niet gevold maar heb vanavond de schade ingehaald en alle verhalen en mailtjes gelezen, de dag beschrijvingen en de fotos bekeken. Hoop dat jullie goed de Pyreneen zijn overgekomen y bienvenidos en España !! Blij dat alles toch goed gekomen is na de pech en het geen verdere ernstige gevolgen heeft gehad. Hopen jullie allemaal te zien a.s. dinsdagavond en samen met jullie een gezellige rustdag door te brengen en persoonlijk jullie te leren kennen. Hasta pronto hermanita.

Coby Kat

Beste Co, alle fietsers en begeleiders,
Elke dag kijk ik reikhalzend uit naar het verslag op de website. Geweldig dat ik zo mee kan leven met jullie ongelooflijke fietstocht naar Burkina Fasso. Ik wens jullie heel veel succes en alle goeds.
Hartelijke groeten, ook van Wim,
Coby kat

Peter van Lingen

Trudi, heb je al nasi voor de groep gemaakt?
Of moet ik je het recept even door mailen.
Zo te zien op de foto vermaak je, je goed in de keuken.
Als je terug bent in Spanje kan je voor onze wandelgroep nu ook een lekker hapje klaar maken.
Succes verder, en de groeten. peter

Annelies de Wit

haha! Bourgondisch, afdingen en Fred de Wit... 3 begrippen die echt bij elkaar horen!
Goed om te horen dat de stemming opperbest is, iedereen heeft zijn plekkie gevonden in de groep.
De mooie plaat met jullie route hangt mooi in mijn huis en alle bezoekers zijn dan ook zeer verrast dat Annelies dr vader dat eventjes doet! En hij niet alleen; een heel gave goede groep samen met hem! ik ben nu al trots!

Rogier + Eugenie

Ha moedertje,
Wat fijn om gister je stem even te horen, even enthousiast als altijd, zelf na de koninginnerit in Pyreneetjes! Heb het even helemaal teruggespeeld via de satelliet en werd al moe bij het zien van al die haarspelbochten. Welkom in het land van de 'slapende bisschop', want zo heet de berg Moncayo volgens Eugenie. Een tijd terug was ze een paar keer in het vertaalhuis in Tarazona, een stukje verderop. Het restaurant tegenover het klooster is erg aan te bevelen zegt ze! Trek maar een lekkere Borja-wijn open, dan doen wij dat ook. Kus van je zoon en Eus.

Rogier + Eugenie

Even een correctie op voorgaande bericht. Moncayo is natuurlijk gewoon de naam van de berg, het silhouet heeft als je goed kijkt iets weg van een slapende bisschop: rechts zie je de mijter, dan z'n grote Spaanse neus, z'n kin en z'n handen gevouwen op de borst. Maar wel even stoppen voor je kijkt, want een valpartij is wel genoeg. O ja, Trasmoz is een heksendorp (hier worden nog heksenbijeenkomsten gehouden). De vader van Julio Iglesias werd ooit ontvoerd door de ETA en bleek daar verstopt te zitten! Oppassen dus. R+E

Annemieke Kerssens

Hey Cootje, fietsers en begeleiders! Wat zijn jullie toch een fantastische reis aan het maken! Elke keer weer genieten van jullie verslagen, en in het bijzonder de persoonlijke verslagen van Cootje en Sjaak.. Co, wat fijn dat het zo goed gaat en we denken elke dag aan je hoor! Blijf vooral genieten en geen zorgen om thuis: bij ons gaat alles goed! De kleine groeit lekker en laat steeds vaker wat van zich 'horen'! Hele dikke knuffel! Liefs Miek & Marco

Rieky

Hallo kanjers,
Als ik jullie verhalen lees bekruipt me het gevoel dat ik er bij zou willen zijn. Ik word bijna jaloers. Fijn dat jullie het zo goed met elkaar kunnen vinden. Hou dat er in dan kunnen jullie elke etappe aan. Wij, de thuisblijvers, hebben vrijdagavond weer lekker bijgekletst. Fijn dat Joyce er ook was. Zo hoorden we de toedracht een beetje.
Ze hebben wel een engeltje op hun schouder gehad.
Is die Ierse zegen toch niet overbodig geweest.
Vandaag even met de Spanjaarden naar de molen geweest. Sergio zei dat de kleuren in de hal, de kleuren van Spanje zijn. Klopt: ze zijn rood en geel.
Siem, groetjes en un umbesso van ons allen.
Voor de rest ook veel fietsplezier met goed weer.
Wie heeft de meeste aanwas aan de kuiten?
XXX Rieky

Henny de Wit

Hallo Fred en alle andere fietsers (en begeleiders),

Mooi om jullie verhalen steeds via de weblog te lezen. dan ga je echt meeleven. Hier thuis aan het werk op een regenachtige dag in Nederland geniet ik erg van jullie verhalen.

Dat was een snelle actie van je, Fred, even snel een nieuwe Patrol kopen. Maar ja, dit verbaasd me niet echt van je. Voor elek probleem is er een oplossing, toch!!!

Ik heb dit weekend, toen was het nog mooi zonnig weer, heerlijk met onze dochter Maaike gefiets op de Utrechtse heuvelrug. ook flinke bergen, hoor.

Vrouwen en mannen van de fietsgroep: veel succes en plezier verder op de tocht en ik blijf jullie op de voet volgen.

Groeten, Henny de Wit

Lida

Hai Sjaak
Even een berichtje voor jou .
Erg leuk om op de weblog te lezen wat mijn broer allemaal uitspookt , de pyrenenen moet geweldig zijn dat horen we als je thuis bent .wij denken aan je vinden het een knappen prestatie .Nog heel veel fietsplezier,succes voorjullie allemaal en voor Sjaak een dikke kus van zijn zus Lida .

Jan Mosk

beste fietsers,
Het doet me veel plezier en maakt me een beetje afgunstig dat het jullie zo goed afgaat. Het lijkt me heel bijzonder om in zo'n (relatief) korte tijd zoveel mee te maken en te zien en dat ook nog in een goede harmonie. De verslagen geven, elk op hun eigen manier, een mooie indruk van wat jullie zien en meemaken onderweg. Door de toevoeging van de gereden route is mijn topografische kennis van dit deel van Europa overigens flink vooruit gegaan.
Ik wens jullie morgen een fijne rustdag toe en daarna weer een goed vervolg.
Veel succes allen en vooral Fien.

Marieke en Liesbeth

Hallo allemaal. Het is fantastisch om jullie reisverhalen te lezen en om jullie zo te volgen.Wat maken jullie veel mee met z"n allen prachtig hoor.geweldig gewoon . toi toi voor jullie en broer Kees denk je ook een beetje om jezelf. veel liefs Marieke en Liesbeth