FietsenvoorBurkina.reismee.nl

Koffie Americano

Dagverslag van dinsdag 7 september

Nog even over de tocht van gisteren. Jammer dat Sjaak al gauw moest afhaken (pap in de benen, zo als hij zelf zegt). Hij kon mooi met de Nissan mee, die ons net achterop kwam.

De natuur om ons heen was heel ruig, mooie rotsen en veel gieren enz. Ogen tekort, ook als je rustig afdaalde.

Het was een pittige dag met veel klimwerk, op een gegeven moment een afdaling van 13 %. Ik zei nog tegen Josephine, blij dat we dat naar beneden hebben. Wat ze ook beaamde.

Maar voor dat we het wisten kregen we er ook een van 13 % te klimmen. Vier van ons kwamen op de fiets boven. Co maakte gewoon op de weg zijn eigen haarspelt bochten. De zwaarste dag tot nu toe, zelfs Herman was blij dat hij er was. Hij had veel kopwerk verricht en ons op de open stukken samen met Co uit de wind gehouden.

En Dielof is vaak onze bezemfiets (zorgt er voor dat we niemand achterlaten), heel belangrijk.

Mirella Dresch, de diëtiste van Full of life, onze sport school waar we anderhalf jaar hebben kunnen trainen, had mij aan geraden om Fantomalt te gebruiken en dat bevalt prima. Ik ben nog niet veel afgevallen zoals menigeen (en ook ikzelf) had gedacht. En zus, als ik terug kom als een rond tonnetje doe ik een bloemetje in mij haar.

Nu even over deze dag, heerlijk een half uurtje later op staan. Vandaag een korte etappe van 46 km. Aan de ontbijttafel is het een mooi gezicht: als je aan de kop van de tafel vraag om de kaas, en degene tegen over je vraagt bv. om de chocopasta, komt het als in een wave naar je toe.

Kees Zomerdijk mocht nog even (van 08:00 uur tot 17:00 uur onderweg) naar de Nederlandse ambassade in Madrid om een nieuw paspoort aan te vragen. Sjaak is met hem mee gegaan.

Bart wilde deze dag gebruiken om foto's te nemen en met zijn vertrouwde verrekijker op pad te gaan, in een wat rustiger tempo. Voor deze fotoreportage gingen Johan en Addy mee.

Dus als zij te ver achter bleven hoefden wij niet op hun te wachten, maar tot onze verbazing bij onze 10 minuten stop kwamen ze er al weer aan. Want als er al 10 fietsers in die flitsende outfits voorbij zijn gevlogen en er komen er na 8 minuten nog 3 langs, wijzen de mensen in de dorpjes al naar de kant waar de andere naar toe zijn gegaan. Wat een enthousiasme. Toen Addy bij ons afstapte, kwam ze er achter dat ze al verschillende kilometers op een stuk mueslireep had gezeten, dat in de holling van haar zadel zat.

Onze stop zat er op, dus wij gingen er weer vandoor. Even verderop was een stuk dennenbos waar hars werd opgevangen. Wij zijn afgestapt om dat even te bekijken en een fractie later vlogen de 3 achter ons om. En bij het volgende plaatsje, ja wel: Bart had een cafeetje gevonden en Johan stond ons op de hoek op te wachten. De kopjes koffie Americano waren zo groot als een borrelglaasje, maar als ze wel lekker smaken en je voor 19 consumpties maar 22,5 euro betaalt, is dat een koopje.

Vlak voor we weer op de fiets stapten kwam de café-eigenaar naar buiten met Fred z'n helm.

Het laatste stukje met z'n dertienen gefietst. We dachten dat het een zwaar stuk zou zijn vandaag, maar dat viel reuze mee.

De truck was al op de camping, dus geholpen met uitbouwen. Munten bij de receptie gehaald voor 4 schommels wasgoed. Addy had de supervisie hiervan.

Na de heerlijke soep van Trudi, hebben Trudi en Josephine de keukenafdeling schoongemaakt en gesorteerd. Daarna hebben Josephine en ik de EHBO-afdeling opnieuw ingericht. We kregen heel veel ruimte. De mannen keken de fietsen na.

Na 17.00 uur met José boodschappen met de Nissan gedaan in Cuenca.

Toen we wegreden, zaten de mannen op het campingterras een biertje te drinken.

In Cuenca waren we te vroeg, want de winkel ging pas om 18.00 uur open, dus hebben we even wat rondgekeken.

Gelukkig hadden we gezien dat, net als in Nederland, we een parkeerkaartje moest kopen.

's Avonds kwam de familie van Trudi nog op de camping aan. Nadat ze eerst op onze camping van gisteravond hadden gestaan. Eind goed al goed.

Groetjes, Martha.

x

Sytske

Wat me opvalt bij alle foto's is dat het merendeel van de mannen er nog zo goed geschoren uitziet............!!!!!!!!!!!
Ja ja, waar je thuis allemaal al niet op let.
De foto's geven een heel leuk beeld van jullie reis en worden goed bekeken zoals jullie merken.
Jullie fiets tempo is enorm, pas maar op dat jullie niet veel te vroeg aankomen....
Vandaag heel gezellig met 4 kerels gegeten: 3 die vd Steen heten en Oom Cees.
Liefs voor iedereen, Systke

Ina

Hoi Martha en natuurlijk de hele groep wat is het toch leuk om al jullie belevenissen te volgen. Ik lees 't iedere dag,en geniet er erg van. Groetjes voor iedereen Ina Pepping

Thijmen, Henk en Tjaarda

Voor de fietsers, begeleiders, thuisblijvers en weblog lezers. Fantastisch - inspirerend - bewonderenswaardig - ........ . We kijken elke dag een paar keer of er al nieuws is en volgen de truck. Thijmen vraagt elke dag: "Waar fietst oma nu weer? Zal ik even kijken?" Hij weet de site al onder de favorieten op de computer te vinden en is dan heel stoer voor een 4-jarige de site aan het bekijken! Gesprek van de dag bij ons is: "Heb je het nieuwe verhaal al gelezen?" Degene die dat dan gemist heeft, duikt achter de compu.
Ga zo door!

Ditje

Hoi Martha en alle bikkels,
Wat een mooi verslag! En fijn met meteen de foto's erbij! We kunnen maar niet van de pc loskomen tegenwoordig! Héél veel respect hebben we voor jullie en we zijn slechts een beetje jaloers. Ongelooflijk wat een heftige en mooie tour maken jullie. Liefs en toi-toi-toi, Ditje

Kees en Ria

Hoi Martha en alle medereizegers

Wat een prachtige fietstochten maken jullie zo te zien aan de fotos en videos elke dag is anders en beleven jullie ook nog wat ,soms leuk een andere keer minder leuk .
We vinden het onwijs knap wat er gedaan wordt door jullie en wensen jullie nog heel veel succes met alles .
Martha en alle andere veel groetjes van ons ,het gaat jullie lukken.
Kees en Ria Veldt

margreet Denekamp

Martha wat een enig verslag ik vind ze iedere dag leuk maar jou bewonder ik al vanwege dat je het hele traject meerijdt gewelgig Johan sterkte met je kuit je dochter hielp in de Burgerij zondag en dat deed ze geweldig. Allemaal de groeten maar vooral de Limmers
ook van Dik

Rogier

Moeder, laat die mueslireep maar in je zadel zitten. Die brengt geluk!

Jaap

Ha die Martha,

Ja, ja, ook vanuit de Betuwe volgen we jullie belevenissen met grote belangstelling. Mooi verhaal! Voor de koffie hoef ik dus niet naar Spanje :-)
Leuk om te ontdekken trouwens dat er ook een oud-collega van me meefietst:speciale groeten aan Jose.
Ga vooral door met genieten van jullie geweldige onderneming!

Thomas en Steven Grippeling

Omdat je deze nog niet gelezen opa, het verhaal nog een keer

Hallo lieve opa, Hoe gaat het met je? Bevalt het fietsen je nog een beetje? Van oma hoorden we dat je nog niet zo handig bent met sms-en, maar dat geeft niet hoor, wij snappen dat ook niet, dus ons kan je dan toch niet per sms bereiken. De kermis en de kippenkermis in Grootschermer vonden we weer erg leuk en we hebben ons weer misselijk gedraaid in de zweef en draaimolen. Je bent nu in Madrid, wil je alvast aan Sinterklaas doorgeven dat we Lego en Playmobil op ons verlanglijstje hebben staan. Wel lekker he af en toe in de auto zitten. Veel succes met het fietsen samen met je fietsmaatjes (kunnen zij al zonder zij-wieltjes rijden?) Dikke kus Thomas en Steven

Nico en Marianne

Dit zal voor Trudi als muziek in de oren klinken "café Americano" en dan ook nog een keertje uit eten in Spanje.
Heel leuk ook voor haar om haar familie even te zien.
Jullie hebben een heerlijke groep samen en voor het grootste deel gaat alles toch wel goed, te hopen dat het zo blijft zodat jullie die mooie maar wel avontuurlijke reis tot een goed einde kunnen brengen! Een dikke kus voor Trudi en tot de volgende mail.

Erlinde

Hoi mam, hallo fietsers,
Dat van die mueslireep in je zadel vind ik eigenlijk wel een vies verhaal hoor, dat wil ik helemaal niet weten!
Succes allemaal! Ik hoop niet dat jullie last krijgen van de bosbranden.
liefs Erlinde Bagadjian

sietje

Dag José, de crew en het hele peleton,
Mooi al die reisverhalen zo kunnen we in Leusden even meegenieten en beleven wat jullie allemaal tegen komen.
Zet 'm op en alle goeds toegewenst!!

Monique Hofstee

Hoi José en alle anderen.
Ik volg jullie hoor! ik heb er meteen een aardrijkskundeles aanvast geknoopt en nu weten alle kinderen van groep 6 van de Erasmusschool waar Burkina ligt en dat jullie fietsen voor een goed doel.
Wat wel grappig was: ze mochten raden hoeveel kilometer jullie gingen fietsen: van een miljoen tot 500km en jullie zouden dit wel even in 20 dagen doen. Meteen maar rekenlesje erbij gedaan.

Ik geniet erg van alle verhalen en doe hierbij ook de groeten van mijn ouders die de site goed bijhouden.
Ik bewonder jullie enorm en ben jaloers op de fijne teamspirit,vasthouden hoor.
José toi toi en je bent een kanjer!!
groeten Monique

Ria Berger

He Marth,
Wat heb je weer een leuk verhaal geschreven. knap hoor , dat is ook een kunst apart, Wat lekker voor je dat je bijna niet afvalt dat is een zorg minder. maar zo rond als een tonnetje moet je toch maar niet worden.
Geniet van alles wat je meemaakt. Wat zullen jullie een speciale band met elkaar opbouwen. Zo lang met elkaar onderweg.

Groet Ria Berger