FietsenvoorBurkina.reismee.nl

Dieren spotten

Dag 22: zaterdag 11 september Almagro - Fuencaliente (104 km),

Veel zon (14C bij ontbijt, later op de dag ruim 40C in de zon)

Om nog even op gisteravond terug te komen, Bart als onze vogelkenner, kwam met een aanstekelijk enthousiasme vertellen dat hij naast de camping enkele Kleine Trappen (een soort patrijsje) had gezien. Heel zeldzaam. Dus volgden Trudie en ik Bart gelijk na de koffie om dit fenomeen ook te zien. Met verrekijker en zittend op ons zitmatje, zagen wij niet alleen vier Kleine Trappen maar ook nog een aantal Grielen. Ik kon het vanwege de snel invallende schemering (en als niet-vogelkenner) niet zo heel goed zien, dus thuis nog maar even goed op Google opzoeken hoe ze er precies uitzien..

Dan wat belevenissen van vandaag.

Vanmorgen weer vroeg op de pedalen (7.40 uur). Het is wel vroeg, maar daardoor zie je ook de zon heel voorzichtig opkomen en krijgt het landschap allerlei verschillende kleurtinten. Toch ook wel bijzonder. Veel konijntjes en verschillende vogels gezien, zoals bijvoorbeeld het witte koe-reigertje.

Ook vandaag reden we (net als gisteren de hele dag) de eerste 70 km over gloednieuwe asfaltwegen en mooie grote rotondes. In dit hele gebied wordt de infrastructuur naar een heel hoog plan getild, gefinancierd uit EG-gelden. Gezien het feit dat het een zeer dunbevolkt gebied is, zetten wij wel enkele vraagtekens hierbij, maar wij zitten slechts op de fiets en niet in Brussel. En om heel eerlijk te zijn: het rijdt wel heel lekker snel.

Vandaag nam Martha de 4e plek in van de begeleidingsploeg. Het voelde wel wat dubbel, omdat het fietsen gewoon zo lekker gaat, maar Martha helpt en geniet op deze manier gelukkig toch ook. Zeker omdat vandaag de Nissan en de truck zowel bij de koffiestop als onderweg bij de lunchstop ons konden vergezellen.

De koffiestop was net voor de plaats Portojano (naast de stierenarena). Hier hebben we hard gezongen voor de vrouw van Sjaak die vandaag 63 jaar was geworden en dus trakteerde Sjaak ons op koffie met cake namens Tiny Het vieren van alle verjaardagen van onze familieleden thuis, begint een goede gewoonte te worden.

Tijdens het fietsen vandaag heb ik veel aan Jan en Jeroen gedacht, die vandaag in Limburg de Michel Boogaard Boogie fietsen, samen met nog een aantal Draai-schaatsleden. Zij moesten o.a. de Keuterberg op met een stijgingspercentage van 22%. Ik hoop dat het goed is gegaan, zowel het klimmen als het afdalen.

Ondertussen fietsen wij vandaag weer door een stuk afwisselender landschap dan gisteren, waarbij we ook af en toe wat kleine dorpjes meenemen. Opvallend zijn de vele airco-apparaten die aan de huizen hangen of op de balkonnetjes staan. Ook valt op dat bijna alle huizen hun ramen voorzien hebben van tralies. Vanwege inbraakgevaar? Of gewoon traditie?

Na 70 km op ons gemakkie gefietst te hebben, kregen we weer wat klimwerk te nemen. Totaal drie flinke klimmen (passen), de eerste op 850 meter hoogte, de tweede op 902 meter hoogte en de derde pas op 865 meter. Dus het venijn zat vandaag in de staart. Bij het uitpuffen zagen we nog twee kleine reeën snel het bos inschieten, maar we hebben ze toch weer gezien. Het zijn wel geen flamingo's zoals gisteren, maar ik blijf het toch bijzonder vinden.

Het was een relatief korte afstand vandaag, maar blijkbaar gaat onze conditie zo goed vooruit, dat we weer heel snel herstellen van dit soort inspanningen. En zo reden we al om 14.45 uur de camping op. Een nieuw vroegterecord.

Natuurlijk nog even wat cijfers tot nu toe:

  • Totaal aantal km's : 2.535 km
  • Totaal aantal hoogtemeters : 23.475 meter
  • Totale rijtijd op de fiets : 123 uur en 23 minuten

Groetjes Jose

Reacties

Reacties

Joke Kortekaas

Moedige fietsers, terwijl ik de foto's en de kaart bekeek zag ik ineens, dat de punaise een stuk verder ging en ja hoor, we worden weer op een verhaal getrakteerd. Nu heb ik ook de enveloppen en de fototoestellen op de route ontdekt. Het is voor mij allemaal nieuw!!! Maar erg leuk.
Fijne avond, goede nacht en dan weer gezond op voor de fietstocht van morgen, Joke.

Ans Winder

Ja ik zag na het avondeten ook dat er weer een nieuw verhaal op de weblog stond.
Het valt mij op dat er naast fietstalent ook veel schrijftalent onder jullie is!
Ik hoor het Johan bijna zeggen na zijn verhaal over het beklimmen van die bergen. " Dit zijn plekken waar
de hemel de aarde raakt"
Goed te horen dat alles lekker verloopt.
Hier op de Limmerkermis loopt ook alles gesmeerd.
druk, warm en dorstig!!
Vanmorgen met zijn allen oliebollen gegeten bij zwager Joep op de Westerweg.
Dat is zo'n beetje traditie geworden op kermis-zondag.
Onze kleinzoon Gijs (zoon van Marlies en Barry) net een week oud , stond er ook al bij in de kinderwagen.
nou jullie horen het wel.... alles gaat goed: Limmen feest en er is nog steeds geen nieuw kabinet!
Groeten ook van Jan en veel fiets plezier.

Tiny

Hartelijk bedankt voor het zingen voor mijn verjaardag.Het is hier ook een hele gezellige dag geweest. Wel gek zo,n dag zonder Sjaak.Maar ze zijn mijn niet vergeten familie en vrienden TOPPIE!!!! Dus Sjaak weet jij wel hoe druk ik het heb gehad .Heel veel succes verder en een dikke kus liefs Tien.

Shirley Coolen

Petje af voor de kilometers in jullie benen maar ook de woorden die uit jullie pennen vloeien.
Geweldig om te volgen.

Voor Siem nog wat extra woordjes nl "de laatste loodjes" "een dikke smak, good luck met een tot spoedig ziens"

Succes 4all en we blijven jullie volgen ook na Gibraltar.

Trusten voor nu en morgen (maandag 13 september) gezond weer op de fietsen..

Houdoe

Tuingroep nijenburg

Hallo Bart en natuurlijk ook de andere fietsers. Met bewondering volgen wij jullie reisverslag. Super!Petje af voor de hele ploeg! Bart, a.s. donderdag krijgen we weer een lading bloembollen; het zijn gele Pagoda-tulpen. Waar we ze zetten weten we nog niet, maar in ieder geval gaan ze deze keer ruim voor de vorst komt de grond in!
Groeten van de tuingroep Nijenburg

Henny,Mieke,Thijs en Joselien

hallo allemaal hier een berichtje van de Hagemannetjes
we lezen wat af erg mooie verhalen en zijn helemaal bij wel geschrokken van de patrol maar ook dat is voorbij
missen wel een verhaal van Ben en hoe of hij tot nu toe de reis ervaart tot gauw. dan lezen we weer.
groetjes van ons

Linda

Voor Josephine en anderen natuurlijk,
Zo op de kaart te zien gaat het hard nu en ben je bijna aan de laatste kilometers toe Josephine, geniet nog van het samenzijn! Straks volg je het ook allemaal van achter de computer en niet meer 'live' in de groep, dat zal wel even wennen zijn, veel succes nog en tot gauw,
groetjes Linda

Nathalie

Hoi pap en andere Burkina gangers.
Leuk dat je gisterochtend even belde. Ik heb niet voor niets mijn verjaardag verplaatst, want ik heb twee keer gewonnen.Voor jullie allemaal nog twee dagen fietsen in Europa en dan gaat het nog grotere avontuur beginnen in Afrika. Heel veel succes en blijven genieten van de tochten en de laatste rustdag met deze groep. Veel plezier voor degene die doorgaan en de andere zien we zaterdag op Schiphol.
Groetjes van Nathalie, Rik, Sven en Ivar

lida

Debekende laatste loodjes,en als ik alles lees gaat het wel lekker met jullie,.Zaterdag bij Tien geweest en jullie blijven hetgesprek van dag waar je ook komt.Je kan trots op je zelf zijn als je terug komt.Geniet nog even van je laatste week ,wij zijn erg benieuwd naar alle verhalen ,gauw tot ziens en een dikke kus van je zus.Voor de achter blijvers veel fiets plezier en vooral genieten doei Lida

ruud nel

Hoi al jullie allemaal wat een geweldige verhalen over de reis het is een grote prestatie wat jullie doen'' het is wel genieten en afzien. zijn zaterdag bij Tiny geweest en ook op de verjaardag is het gesprek Burkina. Geweldig en wat een sponsorbedrag hebben Sjaak probeer n og een weekje vol te houden.
veel succes allemaal en liefs ruud en nel



jullie al.

rob en marjo

voor dielof speciaal en voor alle andere stoere fietsers!
dank voor je smsjes en we genieten van de berichtgeving. Proberen hanneke te lokken met een vegetarische maaltijd. Nog niet gelukt maar we hebben nog tot 23 november. 123 uur op een fiets! Goh.... kussen van ons en pas goed op jezelf en niet alleen aan de rest.

Joyce Stijger

Hey Fietsers en begeleiding,

Ondanks dat jullie niet bij de limmen kermis kunnen zijn, heb ik toch nog een goed nieuwtje. Ik heb een ticket geboekt voor donderdag om terug te vliegen naar Malaga. Ik zal dan donderdag aan het eind van de dag weer bij jullie zijn.

Ik hoop dat dit nieuwtje jullie kan opvrolijken.

Tot snel. Ik kijk er naar uit!!!!!

Groetjes Joyce

Trudelski

de groeten van Sjaak en mijn zoon Perry die zitten hier een beetj zat naast me te zwetsen en na te lallen. Vele groetjes van deze ladderzatte mannen. Met mij gaat het prima, lekker veel ingenomen en gedanst, dat moest van mijn fysiothearapeut. Trudi, ga lekker los en swing hem aan dat is goed voor je.zei hij. Dus ik heb goed geluisterd en het gaat goed. Morgen weer op de fiets en overmorgen en vrijdag, DUS OOK WIJ GAAN ERVOOR HOOR, CO!!!!!!! Het was een heerlijk kermisweer, niet te warm en niet te heet, weinig wind en genieten. Zondag met alle kinderen en kleinkinderen naar het kermisterrein geweest, in de zweef en het reuzerad en afgesloten met een lekkere oliebol. Toen naar de kantine van de voetbal en om half zeven naar "De Burgerij". Lekker genoten en vanmorgen naar Gerie en Aad, die vierden samen hun
verjaardag want ze zijn op dezelfde dag jarig. van 10.00 uur tot 13.00 uur en dan wegwezen, eerste deuntje en vooruit dan maar, wij gingen!!. Tot vanavond half 8 en nu lekker thuis.Heerlijk genoten, Johan, je zoon zijn voortuin zat vol met heerlijkheden en muziek, heel gezellig. Met een uitgezakt gevoel( net als jullie elke dag) geef ik allemaal de groeten van iedereen uit Limmen en van mij een dikke kus en toi,toi,tioi...... voor de rest van Europa.
Zet hem op in Marokko en na 19 september horen jullie weer van mij, groetjes van Trudi uit Limmen(hé hé, de kermis zit er weer op)we gaan lekker slapen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!