FietsenvoorBurkina.reismee.nl

De vruchten van het land

Zondag 12 sept. 2010

Etappe Fuencaliente - Carcabuey door het Parque Natural Sierra de Cardena.

Totale stijging 2008 m. Afstand 146 km, gemiddelde 18 km. Temperatuur 40 graden Celsius

Gisteravond bij de dagbespreking moest ik natuurlijk razendsnel zijn om me aan te melden voor het dagverslag van vandaag. Gedurende de nacht ben ik er al me bezig geweest, dus zal ik het nu kort proberen te houden.

Vanmorgen, zoals gewoonlijk iedere morgen, gewekt door Cees om 05.45 u. Dat geeft voldoende tijd om op te rommelen, af te scheiden, op te eten en in te pakken.

Om 07.30 uur vertrekken. Lichten aan! Want het is nog donker. Dat de rit 146 km. zou zijn was op dat moment nog niet bekend. Dat bleek pas aan het eind van de dag. We zijn vol goede moed voor een pittige etappe. De eerste 50 km. gaan voorspoedig.

Prachtige route door de Sierra Nevada. Met pata negra, zwarte varkens, die zich voeden met o.a. eikels. En die bomen staan er genoeg. Verder komen we op dat stuk ook cactussen tegen met vruchten, waar Josephine ons tijdens de koffiepauze mee verrast. Die van Co houden we tegoed. Er was een extra bakkie in verband met verjaardagen van kinderen van Rolf en Sjaak.

Onze lunchstop hebben we onder een paar sinaasappelbomen op een plein met voor de meesten een koude cola. Co wil zo'n prachtig oranje geval niet versmaden. Nou..... niet te eten!

Na de lunch weer vol goede zin op pad. Velen hebben het zweetshirt al uit gedaan in verband met de hoge temperatuur.

Het venijn zit vandaag in de staart. Een pad van zo'n 25 km. berg op en berg af. In dit geval is het dalen een even grote inspanning als het stijgen. Wat een verademing om weer op asfalt Carcabuey binnen te kunnen rijden. Alwaar we het voetbalveld de trucks vinden.

Er staat een heerlijke sangria klaar. En niet al te veel later kunnen we aan tafel voor een bord lekkere pasta en een yoghurtje toe. Al vlug daarna wordt het stiller. Een mooie en inspannende, vermoeiende dag maakt dat de meesten om 22.00 u. de slaapzak opzoeken.

groet Dielof

Thea uit Eemnes

Ha die Dielof en alle andere fietskanjers + "goede verzorgers",
volgens mij nog één rit en dan zitten jullie in Gibraltar!
Haast niet te bevatten dat jullie met zulke temperaturen en klimpartijen nog zoveel kilometers op een dag kunnen wegtrappen. Iedereen schrijft het al, maar dan nog maar een keer gezegd HELEMAAL TOP!!!!!!! Driewerf broeva en haro.
En hoe zal het fietsen in Africa zijn? Kennen ze daar het fenomeen asfalt en worden jullie daar niet van je sokken gereden? De landen die jullie nu al doorkruisd hebben zijn toch wel redelijk "fiets-minded", maar heb er zelf geen idee van hoe dat erin Africa aan toe gaat ...
Ben weer erg benieuwd naar de verdere verhalen.
Het is net als DWDD; elke dag een prettige afsluiter van de avond om nog even de Burkina-nieuwsflits te bekijken.
Dikke zoenen voor jullie allen en natuurlijk weer eentje extra voor Dielof. Groeten uit Eemnes, Thea

Annemieke Kerssens

Hey Lieve co en fietsvrienden! Wat een prachtig verhaal weer! Fantastisch om elke dag weer een mooi verhaal te mogen lezen over jullie avonturen! Co, met het thuisfront alles top, Marian heeft gisteren het hartje gehoord van onze kleine in spé en het klopte goed! Hij/zij is erg bewegelijk, dus misschien heeft de kleine wel net zulke fietskuiten als zn vader en zn opa! Zo te lezen gaat het top met jullie, houden zo en we zijn super trots op jullie allemaal! Dikke kus en een extra knuffel voor Co van Miek, Marco, Lin, Den, Jen en Marian

Letty

Wat een goed nieuws voor jullie, dat Joyce zich weer bij jullie meld.Kunnen jullie vrijdag gezamelijk de oversteek met de boot maken.
Succes met het laatste stukje naar Gibraltar
Dikke kus voor Rolf,groetjes Letty

Ben Schouten

Hoi fietsers en co, of was het nou Co en de andere fietsers?
Wat maakt het ook uit, want jullie zorgen voor ons weer iedere dag voor een leuk verhaal,dat meestal voor het slapen gaan nog even gelezen wordt.
Ik heb zoals de meeste mensen , een ontzachlijk respect voor jullie prestaties, want je moet het toch maar doen in die temperaturen.
Nog even en dan mogen jullie een stukje varen, wat voor de afwisseling wel lekker zal zijn.
Ik wens jullie voor het Afrika-avontuur natuurlijk ook weer alle succes en sterkte toe.
Groeten Ben en Janny

Dennis Koning

Hey Co en andere fietshelden,

We zijn inmiddels terug van vakantie en hebben alle verhalen gelezen. Ik kan maar 1 woord bedenken "indrukwekkend"!

Wij hebben een heerlijk vakantie gehad en Jens heeft volop genoten van alles. De terugreis hebben we in 1x afgewerkt en Jens vond het prima. Hij wilde de volgende dag graag weer in de auto plaats nemen, terwijl we toen al thuis waren.
Gisteren nog even naar het sprookjesbos in Enkhuizen met hem geweest. Dat is echt heel erg leuk!

Ik wens de Afrika gangers een goede overtocht en we SMS-em je snel weer.
Succes allemaal!

Greetz,
Dennis, Linda en Jens

Ludo en Gre

Hallo Martha en alle andere kanjers.
Wat leuk om jullie te volgen in Frankrijk was het nog wel bekent voor ons nu niet meer en straks helemaal niet maar we volgen jullie met plezier.Heel goede reis en groeten uit Akersloot.

frankrijk was het nog wel wat bekent voor ons nu niet meer en sts

Joke Kortekaas

Moedige fietsers, terwijl ik dit mail waait en regent het in Alkmaar. Jullie zijn nu alweer een stuk verder dan zondag. Ik was in dat gebied ooit op vakantie en kan me bijna niet voorstellen, dat jullie daar nu fietsen. Ik vond de volgende speuk wel bij het verhaal van zondag passen.
"Wij zijn bezig een leven te leiden dat ons begrip eigenlijk te boven gaat. En onze prioriteit is toch ons dagelijks leven." Van John Cage.
Moie dag morgen,
Joke.

Jan Mosk

Illegaal vanuit school zodat jullie denken dat ik niks te doen heb. De laatste loodjes in het avondland, dat zal voor de meesten van jullie wel weemoedige gedachten teweegbrengen, het afscheid nadert.
Bijna niet voor te stellen dat jullie in dergelijke temperaturen rijden, de herfst is hier losgebarsten met een dikke wind en regen,
Fijn dat Joyce weer in staat is om de groep verder te begeleiden en fijn dat we verschillende van jullie binnenkort hier weer terug mogen zien.
Het allerbeste voor de komende dagen!
Hartelijjke groeten en liefs voor Josephine.
Jan.

Carly de Wit

Zijn jullie nog niet in Afrika....?
Fiets is door....!
hi hi hi Weer een paar geweldige verhalen gelezen! en zo te horen raken jullie goed gewend aan de Afrikaanse temperaturen want hier schijnt het ZONNETJE!! Geniet nog even voor de fietsers die de groep bijna verlaten en voor de andere fietsers, good luck, see you in AFRICA LAND...
liefs Carly

Jan en Trees Ossebaar

Leuk weer een bericht van je Dielof. Als we lezen dat jullie je zweetshirt uit kunnen trekken, dan denken wij"lekker Warm", want het is hier nat en koud en veel wind, niks aan. Volgens ons komen jullie op fantast Groetjesische plekjes, en ondanks de inspanning die jullie moeten leveren, wordt er ook genoten. Nog veel succes en plezier, en wij zijn benieuwd naar jullie belevenissen in Marokko. Wij zijn daar door heen gereisd, en zijn benieuwd of we herkenbare verhalen van jullie gaan horen