FietsenvoorBurkina.reismee.nl

Deun en kreun

Dagverslag 13 Sept.

CARCABUEIJ-EL CHORRO

Om 7.30 uur vertrokkenen we allemaal in het korte shirt vanwege de prima ochtendtemperatuur: 19 graden. Na 15 min.is iedereen al behoorlijk op temperatuur.

We rijden na 10 km het departement Los Valleras binnen door schitterende en hoge valleien, waar we redelijk makkelijk doorheen fietsten, en heerlijk uitgerold asfalt.

We komen op 22 km. RUTE binnen en komen hiervoor zeer veel wandelaars tegen die dit als ochtendgymnastiek zien. We doen hier een korte stop en kopen nog wat bananen en sinaasappelen voor onderweg.

Met Herman even de bekende Likeurstokerij MARHAQUITO binnengelopen. Zijn oog viel op de ouderwetse flessenvulmachines. De stokers waren de ovens aan het voorverwarmen waarin in koperen ketels de likeur wordt gestookt.

Koffiestop in ENCINAS-REALES. Johan trakteerde op 'CHURROS' wat zeer machtig is. Dit was in plaats van de kerkemis, want het is toch kermismaandag met de deun en de kreun.

Na pittig tegenwind en goed kopwerk van BART en JOSE in Antequarra aangekomen waar we op een historische plek de picknick deden. Na deze pauze met een pittige tegenwind, het leek zo nu en dan wel een Mistralwind, en veel venijnige klimmetjes in El CHORRO aangekomen. Een prachtige plek aan een meertje waar een waterkrachtcentrale is aangelegd om elektra op te wekken.

Bart kreeg hier een berichtje van JOYCE dat zij zich toevoegd aan de groep in ALGECIRAS, waar we heel blij mee zijn.

Deze middag, waar HERMAN op karakter de tocht volbracht, terwijl hij het dubbele gevoel had dat zijn vrienden en bekende buren en het overige kermisvolk zijn Damphegeestbier zat op te drinken in zijn tuin. Niet getreurd, Herman had het voortouw genomen om een Limmer kermisborrel te organiseren op het terras van de camping.

Grote flessen San Miguel bier werden er aangerukt en de mannen van de groep zaten lekker te teuten en te drinken en Herman probeerde zijn fietsvriendinnen naar het terras te lokken voor een lekkere kermisborrel. Er kwamen er 3 op af.

Er werd nog even flink geroeid op de vloer van het terras met het roeilied zoals het met de deun in de BURGERIJ met de deun gaat.

Daarna gezellig gegeten alsofwe na de deun ergens met zijn allen nazaten. Met Herman als woordvoerder van de tafel ,wat tot grote hilariteit leide.

Het was toch nog een beetje LIMMERKERMIS in Zuid Spanje.

Cees SMIT.

Reacties

Reacties

Corrie

Zo te lezen hebben jullie daar ook kermis gevierd, de temperatuur was alleen enkele graden hoger. Hier is ook de kermis goed verlopen.
Wat zal Herman een goeie kater hebben, maar dat fietst hij er wel uit.
Nog een paar dagen dan zijn jullie Spanje al uit. Veel succes op de tocht door Afrika.

Annelies

Beste fietsers, Nog eventjes van de Europese grond en bergen genieten, want straks gaat het echte werk beginnen! Ik heb van het weekend kunnen genieten van de vlakke Hollandse bodem, maar ook het Rondje IJsselmeer kent zeer mooie uitzichten, en kan ook zeker genieten zijn!
Fijn dat het zo goed met jullie gaat, zowel fysiek als in de groep! Als jullie maar wel naar huis willen na 3 maanden... Heel veel succes en zet hem op!

Johan Zomerdijk

Hoi Pa en natuurlijk de rest van de groep,

Limmer kermis is helaas weer achter de rug. Heb op de kermis heel veel mensen gesproken over jullie fiets tocht. Het leef echt geweldig in Limmen! Mooi om te lezen dat jullie ook nog een beetje kermis hebben gevierd in Zuid Spanje.
Komende zondag moet ik ook 135 km fietsen in de Dam tot Dam classic. Ik zal aan jullie denken :) Veel succes in Afrika!

Groetjes Johan

Cor Theissling

Een troost voor Herman: Het Damphegeest bier was al op voor de kermis begon. De verkoop op de PWN dag op 22 augustus liep zo geweldig dat ook het Kermisbier er aan moest geloven. Geen Damphegeest op de Kermis middag dus. Wel had Marga en de familie Zomerdijk een welisbaar bescheiden borrel voor de familie georganiseerd maar we moesten het doen met Amstel.
Maar zaterdag wordt er weer gewerkt aan een nieuwe voorraad Damphegeest.
Manus het gaat je allemaal goed zo te lezen, hou vol.

Groeten van je zwager en inval-brouwer Cor

Marian Groenendaal

Dag dappere fietscollega's

Wat gaat het snel allemaal...Siem. Cees en Josephine alweer met de laatste kilometers bezig en bij ons stijgt de spanning ook steeds meer...gaat het allemaal lukken nu "zij" al zoveel kilometers in de benen hebben! Maar we zijn nog steeds lekker bezig bij full of life en de nodige fietskilometers buiten.
Vorige week mijn jubileum in Heliomare gevierd en het thema was natuurlijk Burkina en fietsen:o.a. 2 spinfietsen naast mijn buro en iedereen die mij wilde feliciteren kon fietsen en doneren. Eindbedrag 220 Euro!
Fantastisch dat Joyce weer kan invoegen. Alice is vanmorgen vertrokken en ook Willemien is onderweg en zal jullie verwelkomen en uitzwaaien in Gibraltar. Het wordt tijd dat er weer wat meer vrouwen worden toegevoegd aan de groep voor het "evenwicht". Geniet nog van alles wat jullie meemaken en ik ben toch ook heel blij Cees/ Siem en Josephine weer te kunnen omarmen. Tot gauw, liefs Marian

Marian Groenendaal

Nog even een nabericht voor Sjaak: je ziet wel...ik denk nog steeds dat je met ons meefietst in Afrika!!!
Geniet nog van de laatste etappes en hopelijk kan je ons straks weer een beetje "ondersteunen"!
Tot gauw, groet Marian

Else en Jaap Robberts

De Tour de France doet er 4 weken over om door Frankrijk te rijden; jullie hebben dat aanzienlijk sneller gedaan; over de Vuelta zullen we maar zwijgen.
Met Christien en Peter, die woensdag naar RONDA komen, mijn vrouw Else en TRUDI hebben we voor oktober in Spanje een vierdaagse autopuzzeltocht voor 39 man georganiseerd; met moeite maar zeker met trots en bewondering hebben we Trudi voor het grote doel afgestaan; het is natuurlijk wel zo dat we ons nu moeten behelpen met een Spaans restaurant; aan de andere kant, na gelezen te hebben dat de fietsers zijn aangekomen (in gewicht), vrezen onze met aankomend overgewicht worstelende gepensioneerde deelnemers aan de autopuzzeltocht voor hun lijn. Als Trudi na dit geweldige avontuur weer terug is in Mutchamel weten we dat ze erg goed kan schrijven, zoals we zelf hebben kunnen constateren en dat ze geweldig kan koken; het bestuur van NCA is hiervan op de hoogte gesteld. We volgen ook met belangstelling Kees Zomerdijk, een collega van mijn zwager Joop Maat.
Met groot plezier lezen Else en ik (Jaap) elke dag de prachtige verslagen en leven erg met jullie mee.
Op de camping in Ronda zijn we een paar keer geweest en hebben goede herinneringen aan die prachtige stad.
We genieten elke dag van jullie verslag (dat jullie daar na een dag ploeteren nog tijd voor hebben is ook een topprestatie). Heel veel succes in de verdere tocht.
Else en Jaap

Margreet

Hallo allemaal,
Met grote belangstelling volg ik vrijwel dagelijks jullie vorderingen. Als ex-begeleider van Bolsward-Ghana bezorgen jullie mij meer dan eens een déjà vu! Wat gaan jullie goed zeg! Mooie plaats ook (Ronda), om de rustdag door te brengen. En dan nog de laatste dag in Europa! Uitkijkend naar de eerste klimp van de zee. Met gevoelens van weemoed om het afscheid in Algeciras en vol verwachting uitziend naar Marokko! Voor die naar huis gaan: sterkte. Zij die de oversteek maken: geniet met volle tuigen van het prachtige continent!
Alle goeds in de tweede etappe, groeten, Margreet Rijlaarsdam.

gitte

paps... de laatste loodjes...geniet er nog even van
straks teugen van de zilte lucht nemen als jullie aan de kust staan....en het gevoel proberen vast te houden..dat jullie het toch met zijn alle dit gedeelte goed afgerond hebben.
Wij zijn trots op je!!!
kusss

Gerie Koot.

Hai Burkina Fasofietsers.Wat gaat het goed met jullie.
Tussen de feesten verjaardagen en kermis door even snel een berichtje.Vandaag zijn aad en ik jarig.Aad 57 en ik 55 jaar,dus samen 112 bedacht ik vandaag.Dus 1,,1,,2 laat dat nou het allarmnummer zijn.Lekker denk.Wat moet ik daar nou van denken.Jullie zijn bijna europa uit.op naar het tweede gedeelte.Wat zijn jullie al een tijd weg naar mijn gevoel.Ik wilde aan Johan vragen of hij mijn gitaar ook af en toe stemt want anders hangen de snaren straks hellemaal slap.Anders kennen we straks niet meer het lied spelen Op de pendalen zo trekken wij verweg de wereld door enzovoorts.He het gaat jullie goed he .
De wapper.Gerie.

MIRABELLA

LIEVE OME SIEM,

HIER EEN BERICHT UIT SPANJE. JA, WE ZIJN WEER THUIS. WE HEBBEN EEN GOEDE TERUG REIS GEHAD. TIJDENS DE HEEN REIS ZIJN WE VERDWAALT IN NEDERLAND. JA ECHT WAAR EN DAT IS NIET MAKKELIJK, VERDWALEN EN ZO´N KLEIN LANDJE.

WE HEBBEN JAMMER GENOEG KOUD EN NAT WEER GEHAD, MAAR TOCH LEKKER KUNNEN FIETSEN. IN NEDERLAND FIETS JE GEWOON VEEL LEKKERDER. ER ZIJN BIJNA OVERAL FIETS PADEN EN ER ZIJN GEEN BERGEN. NIET ZOALS IN SPANJE. HIER MOET JE GOED OPLETTEN, WANT DE AUTOS DOEN DAT NIET.

EN DOOR DE BERGEN FIETSEN IS NIET MAKKELIJK HE? JA , DAAR HEBBEN JULLIE NU OOK ERVARING MEE.

BEDANKT NOG NAMENS IVAN VOOR HET LENEN VAN UW FIETS.

WE HEBBEN OME HENK OOK NOG EVEN GEZIEN.

DE KIDS ZIJN AFGELOPEN MAANDAG WEER MET SCHOOL BEGONNEN.

VOOR IK HET VERGEET, DE CHURROS WORDEN NORMAAL GEGETEN MET CHOCOLATE A LA TAZA. DAT IS DIE CHOCOLADE DIE JULLIE HEBBEN GEDRONKEN, WAAR JULLIE LEPEL RECHT IN STOND. JE DOOPT DAAR DE CHURRO IN. LEKKER HOOR. ALS JE CHOCOMELK WILT VRAAG JE OM COLACAO.

ZOALS GITTE AL ZEI: DE LAATSTE LOODJES WEGEN HET ZWAARST.

NOG EVEN DOOR ZETTEN ALLEMAAL. WE ZIJN ERG TROTS OP JULLIE.

VOOR DEGENE DIE BIJNA WEER NAAR HUIS GAAN EEN GOEDE TERUG REIS. VOOR DE NIEUW KOMERS, EN DE GENE DIE DE TWEEDE FASE RIJDEN VEEL PLEZIER.

KUSJES EN GROETEN MIRABELLA, IVAN EN KIDS.

Trudy Koster Zomerdijk

Hallo allemaal wat leuk zeg ik heb nu net deze verhalen ondekt, wat schrijven jullie allemaal leuk. En dan de reacties ik wist niet dat Cor nu invaller is bij de brouwerij. We zaten lekker hoor bij Marga aan het amstelbier en de rose, Hester had de pickup aangesloten dus gezellig platen draaien.Maar jullie hebben toch ook wel een beetje kermis gevierd zo te lezen Herman jij was ook lekker in de weer. De muziek vond ik waardeloos zondagmiddag in de Burgerij misschien moet ik toch maar weer eens te deunen.
Ze hebben het wel getroffen met het weer, vandaag de hele dag regen het lijkt wel herfst.Ik wens jullie allemaal veel sucses, groetjes Trudy

Rieky

Hallo mooiweer-rijders,

Dat warme weer willen wij hier ook wel hebben.
Het zal voor degenen die terug vliegen wel erg tegenvallen. Siem kun je niet stiekem wat zon in je koffer stoppen? Het is hier al herfst.

Nog even en dan scheiden de wegen van de Europa-
en de Afrika-zwoegers.
Dat zal niet gemakkelijk worden. Snik.. Snik...
Dat wordt afkicken voor beide groepen.
Het is niet alleen het doel, maar vooral de weg erheen en de belevenissen die jullie samen hadden, die jullie verbinden.
Allemaal verschillend en toch als een grote familie.
Maar gelukkig kunnen jullie net als wij nu, contact via de site houden.

Voor hen die weer naar huis gaan:
Vanaf deze plaats wil ik jullie een goede trip naar Malaga wensen en een prettige vlucht naar huis.

Voor hen die doorgaan sterke benen en een veilige
doortocht.
Rest mij nog om de begeleiders en vooral de Trudy te bedanken voor de goede zorgen. vooral de de inwendige mens is belangrijk bij zo'n inspanningen.
Als die goed gevoed wordt gaan de beentjes ook beter in de rondte he.
Ook 'de hand van God' te voelen, was soms wel aangenaam voor Siem begreep ik. klasse Co !!!

Nou Siem, dit was mijn laatste Europamail denk ik
Geniet van de laatste etappe naar Malaga en sla
alle positieve ervaringen op om er met je ogen dicht
nog van na te genieten.
Allemaal veel groetjes en liefs.
En voor jou Siem natuurlijk heel veel XXX.
Rieky

wendela

succes met de oversteek!! het volgende prachtige continent ligt op jullie te wachten!! met daarin het einddoel! blijf schrijven! ik vind het heerlijk om alle verhalen te lezen! succes! x wendela

Wiesje Korf

Dag papa, dag overige stoere fietsers, (en deze keer als het goed is ook: dag mama!)

Wat zijn jullie fantastisch bezig - zo snel, en toch zo'n goede sfeer in de groep. Leuk om de foto's te zien, jullie zien er goed uit! (Maar waar is Bart op de foto's? Stiekem vogels aan het kijken?)

Nog een paar dagen tot Afrika - spannend! Straks een nog vreemdere taal, hogere bergen, minder groen, bijzonderdere vogels (probeer Bart daar nog maar eens aan voorbij te laten fietsen...:)) en vooral: nog lekkerder eten!
Hopelijk gaat het boodschappen doen ook nog snel genoeg als er geen of weinig supermarkten meer zijn.

Dagelijks lezen Robert en ik mee, en af en toe pak ik stiekem ons dagboek van zes jaar geleden er bij. Ook toen al merkwaardige en discutabele door de EU gefinancierde projecten in Spanje - enorme picknickplekken, wegen en bruggen in dunbevolkt gebied. Leuk om te lezen in jullie verslagen.

Houden de fietsen het goed uit? Blijft het bij onderhoud of moet er al gerepareerd worden?

Heel veel plezier! We denken aan jullie!

Ook de groeten van Fred Sirre.

Joke Kortekaas

Moedige fietsers, In eerste instantie las ik "Dreun en kreun" bij 13 sept. en ik schrok ervan: Oh jee, iemand gevallen!!! Maar nee, een kermis-verhaal. Gezellig! Erg genoten van de foto's met naam, ik heb ze allemaal bestudeerd, dus als ik nu een naam lees, zoek ik de gezichten er even bij op de foto's. De meesten staan erop! Fijn dat Joyce zich weer bij jullie kan voegen. Vandaag in de Chocolade-winkel ( zwager van José) geweest en even het laatste nieuws doorgenomen.
Jullie weer een goede nachtrust en morgen een goede dag toegewenst,
Joke.

Dimitri

Hoi Rolf, morgen de grote oversteek naar het afrikaanse land. Dan begint het grote avontuur pas echt. Ik zag je mail en heb je wachtwoord moeten wijzigen. Ben me even voor het nieuwe wachtwoord.
Groet dimitri

Joyce Stijger

Hoi,

Nog maar 1 nachtje slapen en dan voeg ik mij weer bij de groep. Ik heb er erg veel zin in!!!!!

Tot snel!!!!

Groetjes JOyce

Yvonne

Lieve allemaal, morgen gaat de groep uiteen. Voor Sjaak, Siem, Cees en Josephine zit het er bijna op. Wat zal het afscheid moeilijk zijn na deze prachtige etappe met (letterlijk en figuurlijk) hoogtepunten en dieptepunten. Ik hoop ze zondag te zien bij Trudi met veel foto's en filmbeelden. Hier in het koude kikkerland kijkt iedereen uit naar de prachtige beelden van jullie reis. Wat ontzettend fijn dat Joyce zich voor de grote oversteek weer bij de groep kan volgen. Ik hoop dat de spot het in Afrika weer doet, want het is nu spannend: geen adressen meer waar jullie zullen overnachten. Europagangers: voor jullie een goede reis terug en tot zondag. Afrikagangers: heel veel plezier en een voorspoedige voortzetting van de tocht zonder brokken! Ik zie uit naar jullie berichten. Hartelijke groeten voor ieder en een dikke zoen voor Kees.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!