FietsenvoorBurkina.reismee.nl

Nieuwe start op een nieuw continent

Dagverslag van 18 september

Om 7.30 gaat de wekker. Nog één keer omdraaien, maar dan gaat deze dag echt beginnen! We gaan naar Marokko. Afrika in!

Fred en Herman zijn gisteren al op onderzoek uitgegaan aan de Kade van Algaciras en dus weten we precies aan welk loket we straks moeten zijn om de tickets voor de oversteek in ontvangst te nemen. Pech voor de Spaanse `mannetjes` die ons voor een hoger tarief naar de overkant willen brengen.

We gaan naar Marokko met 7 fietsers en 4 begeleiders. Wat een kleine groep vergeleken met de eerste maand!

We moesten weer afscheid nemen deze ochtend. Het was natuurlijk bekend dat Josephine, Cees, Sjaak en Siem na Europa zouden stoppen. Maar na het vreselijke ongeluk met Co gaan vandaag ook Bart, Martha en Addy naar huis. Ieder met een eigen verhaal.

Er is heel veel gepraat de laatste 2 dagen en uiteindelijk heeft deze kleine groep besloten om door te gaan. We gaan het in ieder geval 2 weken proberen. Kijken hoe het voelt. Of we ondanks het verschrikkelijke ongeluk weer kracht en misschien zelfs plezier kunnen krijgen om deze reis tot een goed eind te brengen. Al is dit laatste vaak met gemengd gevoel. Alle reacties die we via de weblog binnen krijgen dragen hier ook toe bij.

Voor mij is het de tweede dag dat ik meefiets en ik merk dat de fietsers ook erg moeten wennen aan dit toch wel miezerige groepje dat ook in het verkeer duidelijk minder respect afdwingt. En tijdens het eten met een hele tafel minder, dat moet ook wennen.

Gisteren plaatste Rolf de opmerking dat de fietsgroep en begeleiding eigenlijk opnieuw moesten beginnen. De groep was op elkaar ingespeeld. Iedereen wist wat je aan elkaar had. Daar wordt nu opnieuw naar gezocht. Ik denk dat ik de rol van Cees maar over neem en Ben ´s ochtends ga helpen bij het koffie zetten. Dat wordt vroeg opstaan.

Het is uiteindelijk een lange dag geworden. Echt een stuk langer, omdat we er achter kwamen dat de tijd opeens twee uur terug ging en nog langer omdat er weer zo veel te bespreken was.

Morgen gaan we 140 km fietsen en omdat de toppen en dalen meer zullen verschillen dan vandaag, wordt hard werken.

Als laatste nog een paar gedenkwaardige momenten en opmerkingen die deze dag voorbij kwamen:

  • Een groep jonge Spaanse skiërs die we ontmoetten bij de jeugdherberg vanochtend, die gingen kite-surfen. Onder hen ook een paar rolstoelers die ook voor het eerst gingen kiten. Met één van hen een gesprekje aangeknoopt. Zo gaaf om zijn enthousiasme te zien! Moest erg aan je denken, Miquel!
  • Volgens Rolf is een 'open air-bag' een tas die je buiten je tentje zet omdat je er anders zelf niet meer bij past.
  • Dat je geheugen er volgens Herman erg van achteruit gaat als je uit aluminium pannen eet.
  • Dat Marokkaanse ijscomannen wel 9 ijsjes tegelijk kunnen vasthouden in één hand!

Alice

Reacties

Reacties

Bert/Edam

Alice,

een lang en goed verslag van je hand.

betreft die 9 ijsjes: het zullen wel erg kleine geweest zijn.
misschien is het een idee om de namen vandiegene die door fietsen te benoemen.
naar mijn idee zijn er zo nu en dan weer nieuwe bezoekers van deze site.
daarbij weet ik in ieder geval niet meer wie wel en niet meefietst op dit moment.

hopelijk vinden jullie inderdaad weer de soepele tred die nodig is om het project tot een goed einde te brengen, de tocht is al zwaar genoeg lijkt mij.

goede reis verder en groet uit een miezerig NH

Bert/Edam

ik bedoel eigenlijk de namen van alle reisgenoten, fietsers en begeleiders.

niet iedereen haakt in op hetzelfde moment, vandaar misschien invulling van de vraag.

groet

benjamin

hey mam ik weet niet of je dit leest maar ik ga morgen over jullie vertellen met school met een spreekbeurt en ik vroeg me af of het allemaal goed gaat ik hoop in iedergeval dat alles goed gaat

groetjes je zoon

Frans en Dora Thijssen

Veel sterkte voor jullie.
En speciaal voor Dielof we denken aan je//////

hannie de jong

wat zijn jullie kanjers veel succes hannie de jong

hannie de jong

wat zijn jullie kanjers hannie fr jong

Mia Ploegaert

Ook jij maakt het verschil
Al zou je het niet denken
Ook jij maakt het verschil
Je hebt zoveel te schenken.

Deze regels uit het rode draadlied van dit jaar zijn, denk ik, wel van toepassing op ieder van jullie binnen de groep. Maar ook voor wat jullie betekenen voor de mensen die het allemaal lezen.
Een goede rit en veel sterkte.
Groetjes Mia

Martin Kolbrink

Ik ben zelf net terug van een paar dagen fietsen.
Heb dus pas net het verhaal van het ongeluk gelezen.
Ik wens de familie van Co veel sterkte met dit verlies.
Ook de fietsers die door gaan , maar ook de mensen die naar huis gaan veel sterkte met het verwerken van het verlies van jullie mede fietser Co door dit tragische ongeval

Martin Kolbrink
fietser van fietsen voor onderwijs.

Joke Kortekaas

Moedige fietsers, het verslag klinkt weer erg goed, een beetje als van ouds! Co zou dit zeker erg waarderen als hij het mee kon maken. Fijne fietstocht morgen! Nu ik dit typ bedenk ik dat die zware tocht er voor jullie al weer op zit. Of het bergachtige stuk mee of tegen viel lees ik later wel. Slaap lekker met of zonder air-bag, Joke.

Margriet de Wit

Hoi lieve allemaal,
Ik vind het heel stoer wat jullie doen en wens jullie heel veel suc6 met deze nieuwe etappe.
Toen ik gister over de finish van de Dam tot Dam loop kwam was ik kapot. Maar ik bedacht meteen dat jullie je bijna elke dag zo voelen. Zet hem op!
Liefs Margriet

Marjo en Rob

Groot respect dat jullie doorgaan; de reacties en mooie woorden na het fatale ongeluk van echtgenoot, vader, opa en maatje Co zijn voor een 'buitenstaander' zo aangrijpend en intiem tegelijk dat je even niet reageert.
We denken veel aan jou Dielof en de ploeg van 7+.

wouter

hej zussie

goed van je dat je blijft doorzetten en blijft werken
geniet van je heerlijke vrije dag van morgen en ik hoop dat je lkkr door blijft gaan

groetjes je broertje

margreet denekamp

een mooi verslag Alice maar ik wilde je ook veel sterkte wensen en vertellen dat ik toch blij ben dat jullie door zetten. Alice, je bent me tegen gekomen op de weg je was samen met Marian toen beloofde ik je welkom te heten misschien weet je het nog groeten margreet

Else Robberts

Lieve mensen, wat is het toch knap van jullie om door te gaan!! Er moet zoveel in jullie omgaan! Ik heb alle respect voor de groep. Heel veel sterkte, maar ook: ZET EM OP. Denk aan jullie. Speciale groeten aan Trudi.

Henny de Wit

Ik vind het even moedig van de mensen, die besloten hebben naar huis te gaan, als van de mensen die nu toch doorfietsen. Iedereen moet toch uiteindelijk op zijn/haar eigen manier met dit vreselijke voorval omgaan.
De "kleine" groep die nu doorgaat wens ik veel sterkte en ondanks alles veel fietsplezier. Het enige dat ik jullie nog kan zeggen: "Hou je doel maar goed in de gaten en breng ook mijn sponsorgeld naar de goede plek."

Nico en Marianne

Wij sluiten ons helemaal aan wat Else Roberst jullie heeft gemaild. Ook wij vinden het knap dat de groep doorgaat na zo'n drama want ook wij weten wat er dan in je om gaat.
Hou moed en wij hopen dat jullie de eindstreep zullen halen. Veel succes! Een dikke kus voor Trudi.

ReizigersvaccinatiE

Beste fietsers, begeleiders en alle andere betrokkenen,

Wij hoorden vandaag op het werk het tragische bericht over Co Kerssens. We hebben jullie als groep hier in onze praktijk gehad voor de vaccinaties.

Het spijt ons om te moeten horen dat Co is overleden t.g.v. een verkeersongeval. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Zet ‘m op en probeer elkaar te steunen waar nodig is.

Vriendelijke groeten namens ReizigersvaccinatiE te Limmen

Pauline van Wees en Nathalie Scheffer

Frank en Irene

Kanjers heel veel sterkte. Het zal niet makkelijk zijn. Speciaal aan jouw Dielof we denken aan je.

Groet uii Blokker, Frank, Irene, Maloe en Joep.

Petra en Steve

Lieve Alice en natuurlijk alle overige fietsers.
We volgen jullie op de voet, en denken veel aan je Alice. Heel dapper dat jullie doorgaan en het zal zeker heel anders zijn.
Hou vol en we vinden het ontzettend knap.
Op naar Burkina!!!!

marja Binnendijk

Geschokt door dit erge verlies van jullie fietsmaat vind ik het dapper dat jullie de tocht vervolgen. Het met heel veel plezier gestarte project heeft nu een schaduw geworpen over de groep. Ik heb veel respect voor jullie en volg via de side jullie belevenissen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!