FietsenvoorBurkina.reismee.nl

Slapjanussen, mietjes, lekkere Fanta en flubber broeken

Zondag 19 september 2010

Gisteravond tijdens de evaluatie werd de standaard vraag gesteld wie er voor vandaag het dagverslag zou maken. Er werd naar elkaar gekeken en eigenlijk zou Dielof het doen, maar het werd al zijn derde keer. Toen kwam de groep erachter dat ik nog niet aan de beurt was geweest door alle omstandigheden. Dus met klagen moest ik toch.

Na het eten werd er gisteravond besloten om vandaag twee etappes te doen, omdat we dan de extra dag in Algeciras hebben ingehaald. In het totaal was het vandaag 140 km, door het rif gebergte. In het totaal 1500 hoogtemeters gemaakt.

´s Ochtends konden we door het tijdverschil 2 uur langer slapen. Voor sommige was dat prettig, andere lagen al vroeg wakker. ´s Ochtends rond 4 uur ook al een keer gewekt door de gebeden van de moskee, die 100 meter verderop stond. Vanochtend ging alles volgens het standaard ritueel, alleen onze Marokkaanse bakker was niet op tijd. Toch zijn de fietsers rond half 8 vertrokken.

Wij vertrokken pas om 9 uur, omdat de watertanks een laagje water moesten hebben. Het werd een klein laagje, omdat de kraan niet zo´n grootte straal gaf. Maar ja, we hebben een begin.

Om 9 uur gingen we richting de fietsers om gezellig met z'n allen ons eerste kopje koffie op Marokkaanse bodem te drinken. Bij deze stop besloot Fred om te stoppen, omdat hij zich niet helemaal lekker voelde.

Dit was voor mij een kans om weer voor het eerst te fietsen na mijn terugkomst. Met nog 90 km te gaan stapte ik met volle moed op de fiets.

Het werd een stuk met veel mooie bezienswaardigheden, veel aparte opmerkingen, veel gezwaai en getoeter.

De eerste stop na de koffie was een cola stop bij een markt. Bij het kopen van de cola werd Rolf bijna in de maling genomen, maar hij zei er iets van en kreeg de cola mee voor een mooie prijs. Na de cola nog een rondje over de markt gelopen, waar veel te zien was en wij ook veel bekijks trokken.

Na deze stops nog wat kleine stops gehad na een beklimming. Bij deze stops kwamen de mooiste teksten naar voren.

Herman: Als je thee drinkt ben je een slapjanus en een mietje

Commentaar: Niemand begreep dat, maar Johan dronk 's avonds in plaats van thee koffie

We hadden het ook nog even over de foto's op gewicht. Die moeten volgens Rolf opnieuw, want hij denkt ergens anders te staan.

Alice: Nou Rolf ik denk dat je zwaarder wordt, want je broekspijpen gaan strakker zitten wegens de spieren.

Rolf antwoordt: Echt wel, nog even verder fietsen en ik moet gaan knippen en extra stukken in mijn broekspijpen naaien.

De laatste stop is een cola stop. Hier wordt mijn lekker Fanta uit Thailand geïntroduceerd. 's Avonds bleek dat de Fanta in de smaak viel.

We slapen vandaag in een hotel en hebben in een plaatselijk restaurant gegeten. Bij het bestellen kwamen er 4 man aan te pas. Elk met ze eigen taak, drinken, vlees, groente en brood.

Als ik deze dag samenvat gebruik ik de volgende woorden. Toeters, ezels, mensen, drukke wegen, slapjannussen, cola-fanta en markt.

De eerste dag door Marroko is goed bevallen.

Joyce

Reacties

Reacties

MIRABELLA

IK HOOP DAT JE WEER LEKKER IN JE VEL ZIT EN GEEN LAST MEER HEB VAN JE KWAALTJES NA HET ONFORTUINLIJKE ONGELUK.

VEEL PLEZIER.

Christine

Hola Joyce,
We hebben elkaar vorige week gemist, die dag reden we richting Alicante en jij Algeciras. Fijn dat je er weer bij bent en goed te lezen dat jij zo nu en dan meefietst, dus in Ned. ook al flink getraind. Wat fijn om vanmorgen 3 verslagen door te krijgen, gaat goed met jullie en wen maar vast aan de Marokkaanse afspraken, Trudi moet het een beetje kennen en afdingen jongens 3,-- voor 2 granaatappels en een kalebas is nogal aan de prijs! Hoe is op z'n Marokkaans eten?? Groet aan allen en in bijzonder Trudi.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!