FietsenvoorBurkina.reismee.nl

Fes, Culturele hoofdstad van Marokko

Vijfde rustdag, dinsdag 21-09-10.

Vandaag een heerlijke rustdag in Fes. Waren we aan toe ook, want de fietsers hadden twee stevige dagen achter de rug.

Vanochtend wederom een heerlijk ontbijt met vers brood, helaas niet voor Kees want die was gistermiddag met de Nissan naar Rabat gereden om vandaag een paar visa in z'n pasoort te regelen.

Westerlingen hebben de klok, Afrikanen hebben de tijd. Één van de wijsheden van Wils v/d Steen. Nou daar kwamen we na het ontbijt hardhandig achter. Om 11 uur zou er een busje zijn, om half 12 was er nog niets. Even later kwam er een te klein busje. Om er toch een Culturele dag van te maken moest er een auto bij. Maar dan klopte de prijs weer niet. Na wat heen en weer gepraat, toch opgelost.

Zelf had ik altijd gedacht zoiets overkomt je in Burkina Faso, maar zoals wij ervaren hebben, kan het ook zomaar in Marokko gebeuren. Klopt zij Johan, want we zitten ook in Afrika.

Heerlijk door de stad gereden met de airconditioning aan. Onder andere een historische leerlooierij bezocht, 's middags gezellig op zijn Marokkaans gegeten en eindeloos door straatjes en steegjes gedwaald met allerlei winkeltjes, maar gelukkig geen opdringerige verkopers.

's Avonds op de camping hebben we nog onze fietsen gesmeerd en/of gerepareerd, dat was altijd Co z'n job maar Herman en Dielof hebben het perfect opgepakt.

We gaan vanavond op tijd naar bed, i.v.m. het tijdverschil van 2 uur met Europa. 's Ochtends willen we eerder vertrekken, voor vele betekent dat dat de wekker reeds om 5:15 uur zal rinkelen

Groeten Fred de Wit

Reacties

Reacties

Margriet de Wit

Hoi allemaal,
Leuk om weer wat van jullie avonturen te lezen. Volgens mij is Marokko een prachtig land en op de fiets zie je daar een heleboel van. Probeer er vooral van te genieten.
Veel succes! Liefs Margriet

Trees Ossebaar

Leuk om te lezen wat jullie in Marokko meemaken, heel herkenbaar. De Leerlooiery daar ben ik ook geweest en de souk met z'n vele straatjes is ook een hele leuke ervaring. Maar inderdaad je moet heel goed worden in het afdingen. Jongens geniet van Marokko, want het is een prachtig land, en jullie zullen nog fantastische dingen dingen tegenkomen. Succes!!

shirley coolen

We blijven de verslagen vol interesse volgen.
Jullie kunnen de berichtgeving zo positief overbrengen dat je al weer uitkijkt naar het volgende verslag.

Marokko is inderdaad een mooi land maar wel vol verrassingen dus PAS OP JE TELLEN!!

Succes op een goed vervolg van de reis

Hartelijke groeten

Ankie/Hem

Hallo allemaal, fijn om te lezen dat jullie ondanks het verlies van Co op de vertrouwde manier jullie verslag van deze enorme fietstocht verslaan. Petje af!!
Ook wederom prachtige foto's. Ga zo door en voor een ieder een kus op de wang en speciaal voor mijn broertje Dielof een dikke pakkerd.

Sytske de Wit

Lieve Allemaal,
Heel fijn om weer jullie dagverslagen te lezen.
Ik kijk er elke dag naar uit.
Alles komt nu wel in een heel andere dimensie......
Geniet van jullie tocht, maar WEES VOORZICHTIG.
Liefs Sytske

Hanneke

Een grote kring 'thuisfronters' blijft met jullie bezig.
Gisteren koffie gedronken met Martha en getelefoneerd met Willemijn. Zij waren nog maar kort geleden bij jullie.
Indrukwekkende verhalen over wat onze fietshelden meemaken. Maar ik kijk ook elke dag weer uit naar de verslagen.
Zijn de billen nog ongeschonden? Hadden jullie niet een hele lading aan boeken meegenomen? Komen de GPSsen nog goed van pas?
Binnenkort afscheid nemen van Co in Castricum én dan ook in Marokko. Zwaar als lood, intens in het moment maar een blijvende verbondenheid.

Dielof, óók een knuffel van Bink!!

Bart en Willemien

Hallo fietsers en begeleiders, fijn om weer wat van jullie te horen ! We hopen, dat jullie weer kunnen genieten van de tocht en het prachtige land. Niet teveel kleedjes of kamelen kopen ! En afdingen moet je ook leren, Alice !
liefs

Bert en Anna / Edam

Mooi verhaal en goed te lezen dat er weer een verhaal is op deze site.
Ook de reacties zijn van goede kwaliteit, leuk te lezen en doen goed.
Ben wel benieuwd of die billen ongeschonden blijven, die van mij doen meestal na 15 km al een beetje van zich spreken.

Vanuit een redelijk mooi zonnig Edam de hartelijke groeten.

Jan en Greet

Heel goed om weer nieuwe verhalen te lezen én in een nieuw continent. Wat een belevenissen allemaal.
We begrijpen dat alles in een ander daglicht komt te staan en wensen jullie bij het afscheid van Co veel sterkte toe.
Een kus voor Fred en sportieve groeten van Jan en Greet.

Siem

Hallo fietsmaatjes,
Nu kan ik jullie volgen op de website.
Afgelopen maandag ben ik weer met Martha, Ria, Josephine ,Marian, Trudi en Addy wezen fietsen.
Dus ik voelde me als Anton Heijboer met zijn bruiden.
Wel moet ik nog leren met meerdere kwasten in een
hand te schilderen. We zijn weer richting de Pier gereden. En via Egmond aan de Hoef terug. Het weer was prachtig en de benen voelden goed aan.
Het gaf wel een dubbel gevoel, zo na de tocht.
Als ik zo de verhalen lees over wat jullie beleven, zou ik er zo bij willen zijn.
Dinsdag ben ik met Cees, Addy en Josephine en onze partners naar Marian geweest. De kinderen waren er ook. Het gaf een goed gevoel om het verdriet te delen.
Zij kunnen pas echt aan de verwerking beginnen als Co eerst thuis is geweest en ze echt afscheid van hem kunnen nemen. Het is nu zo onwerkelijk.

We kijken uit naar jullie dagverslagen en volgen jullie
in Afrika. Maak er het beste van en rij voorzichtig.
Groetjes voor allemaal ook van Rieky. Siem.

Hannie

Hé daar stoere fietsers en begeleiders! Fijn om weer goede verhalen van jullie te lezen, nu vanuit Afrika.
Trudje! Fijn dat je weer in je element bent, ook al zal het met gemengde gevoelens zijn. Maar mooi dat er weer momenten zijn om van te genieten. Ik blijf jullie volgen met af en toe wat tussenpozen momenteel ivm overhoop gehaalde tuin en al het geode vandien.
Trud: begin oktober ga ik affe naar mijn geliefde playa... hèhè mijn moedertje begint weer op te knappen dus 'mag'ik even weg (mét M en M dus feestje). Maar ook vanaf de Spaanse playa zal ik proberen jullie zoveel mogelijk te volgen.
Veel reisplezier voor allen en speciale knuf voor Trudje,
van Hannie

Martha

hallo kanjers ben blij dat jullie door gegaan zijn, het geeft mij een goed gevoel .
ook al is het niet makkelijk de verhalen nu van jullie telezen , dan wil je er o zo graag bij zijn. maar ik heb geen spijt van mijn beslissing. Dielof ik ben gisteren even bij Hanneke langs geweest en we hebben even in de zon buiten zitten kletsen met een lekker bakkie thee.Ik was met de woensdag ochtend groep aan het fietsen (om het toch bij tehouden) toen we door Egmond aan de hoef kwamen zei ik , ikga even kijken of Hanneke er is en ja.
Ik wordt op dit moment nog geleeft, maar dat is wel hartverwarmend.
Geniet een beetje extra zo dat jullie het ook voor ons kunnen doen.
Een dikke knuf voor iedereen groetjes Wils en Martha

Ton Stuifbergen

Geen opdringerige verkopers? Wisten ze zeker dat Fredje de Wit langskwam. Geen schijn van kans dus. Jullie gaan in mijn beleving echt snel. Succes met het verdere Marokko! Hartelijke groet voor iedereen.
Ton

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!