FietsenvoorBurkina.reismee.nl

Palet van kleuren in de Atlas

Vrijdag 24 september 2010.

Etappe Nzala-Goulmima 154 km.

Gisteravond nadat ik me als dagverslaggever had aangemeld en de dagkapiteins Rolf en Herman weer benoemd waren, had Kees nog een aantal reacties op het weblog. Johan werpt zich op als hugger en zo wordt menigeen geknuffeld en gezoend. Daarna worden nog een aantal John Denver/ Bob Dylan en Irish songs geoefend en meegezongen. Toch gingen we de kamer opzoeken. Om half elf was het al redelijk stil.
Vanmorgen waren we snel klaar. Geen tent. Even na 7.00 uur zitten we op de fiets. Het gaat voorspoedig. De dreigende Atlas gaat voor ons aan de kant. We volgen de rivier. Na twee uur te hebben gefietst en 50 km. te hebben afgelegd is er de koffiestop. We willen het toilet bezoeken. Herman komt met de mededeling dat het een betaaltoilet is en dat er een walnoot in de stortbak zit. De heren besluiten 'wild' te gaan.
Aanvankelijk is het landschap prachtig, veel kleuren rood, roestbruin, geel, groen, grijs. Dorpen vallen bijna weg in deze kleurenstelling. Wel veel minder mensen en het verkeer is ook dunner.
Na 60 km. staat de caravanclub weer op een camping. Zwaaien. Weinig klimmetjes, veel geleidelijke daling. Dan na zo'n 90 km. een serieuze klim. We nemen hem in gestaag tempo. Na de klim krijgen we zin in een cola. In plaats hiervan begint het iets te spatten. Rolf denkt dat Herman met zijn hoofd schut. Dan begint het ook harder te waaien en stuift het zand dwars aan de weg. Gelukkig duurt het niet lang. Wat wel lang duurt, is de cola stop. Water dan maar, van zo'n 36 graden. Rolf ontwaart twee blikjes van een Nederlandse brouwer, leeg. De weg rolt zich golvend recht voor ons uit. Met nu al kilometers masten in de verte. Dan een betonnen paaltje: Goulmima 7 km. Fred, die er doorheen zat, is allang (voor) uit het gezicht verdwenen. Bij binnenkomst van Goulmima staat hij ons op de brug op te wachten. Herman ontwaart een cola stalletje en koud gaan ze mee naar de camping. Daar is ook een zwembad en plonst iedereen erin. Al met al een goede fietsdag. Na en korte rust van Herman en Rolf besluiten ze even te gaan kijken in Goulmima waar het lawaai toch vandaan komt.

Dielof

Reacties

Reacties

Sytske de Wit

Lieve Allemaal,

Voorlopig een laatste groet uit een regenachtig Bakkum.
Over een paar uur ben ik in Casablanca, hemelsbreed niet zo gek ver bij jullie vandaan.
Jullie fietsen door naar Burkina Faso, ik vlieg door naar Sierra Leone.
De eerste kijkers voor ons huis komen over een half uurtje, dan moet ik weg zijn.
Pas goed op jezelf, probeer heel erg te genieten en veel plezier voor allemaal.

Liefs Sytske

pastor Nico

Zo, zaterdagmorgen, alle verhalen van deze week weer rustig door gelezen. Het lees als een avonturen boek. Vanmorgen bij de bakker in Egmond-Binnen kwam Co nog ter sprake. Ik merk dat zijn sterven bij heel veel mensen wat heeft gedaan. In de vieringen vorig weekend maar ook door de week denken we aan hem en zijn gezin. Maar we denken ook aan jullie daar in dat verre Marocco. In elke kerk hangt de routelijst en we pinnen er een speld op waar jullie zitten.... Ik wens jullie een goede koers... o uh, JOhan, de teamvergaderingen zonder jou....tja wat zal ik zeggen, nou...anders, of beter gezegd we missen je... gewoon.
groeten uit Egmond.....en ik blijf jullie volgen ook in het gebed!

Tinie Hanck

hallo Johan en de rest, ik volg jullie op de voet en geniet van jullie verslagen. Goed, dat jullie toch verder zijn gegaan, zoals Co het vast gewild zou hebben. Wat zullen jullie een sterke band hebben door wat jullie nu al hebben meegemaakt samen. Hou je haaks en groeten van Tinie Hanck.

siem

Leuk verhaal Dielof , Ik zou er zo bij willen zijn .
We zijn vanmorgen even met Addy, Josephine, Cees en ik naar Co geweest om een prachtig bloemstuk te brengen namens de groep .
We konden Co nog even zien en namens de groep gedag zeggen . Het was goed om er even te zijn .
Hij lag er zo goed en vredig bij , met een glimlach op de lippen . Maandag avond de avond wake en dinsdag de uitvaart. Daarna kunnen we aan de verwerking beginnen en het een plekje geven zodat we weer door kunnen gaan en de mooie herinneringen bewaren aan Co .
Groetjes ook aan de rest natuurlijk . Siem .

Bert&Anna/Edam

HaDielof,
dat was dan weer een verslag van jouw hand, geeft de indruk van een lekker rustig fietsdagje maar schijn bedriegt natuurlijk, 154 km is niet niets. Sprak net Paul bij Deen(super) die op zijn school in limmen een burkina project met ene Martha van jullie groep had gedaan. zo zie je de wereld is niet zo groot. Daarin komt een stukje wij (verhaal Johan) dan in beeld. de herfst heeft duidelijk zijn intrede in Holland gemaakt, hier is het bewolktzonnigregenachtigebuienweer.
Nu dan maar weer de groeten uit Edam aan allen.

riet

land.

riet

Beste mensen. Er ging iets verkeerd hier dat is technology. Dus ik probeer het nog een keer. We zijn een week op vacantie geweest en hebben de verslagen niet gevolgd en nu heb ik net alles gelezen over Co wat een schrik voor zijn family en jullie ook, zo genieten op de fiets en zo gebeurd, dat is heel erg. Voor jullie ook maar goed om door te gaan ik heb zo het gevoel dat Co toch met jullie meefietst. We wensen jullie ook veel sterkte en geniet er van. Het is een geweldige tocht. Groeten uit Nieuw Zealand.

janny

ik vind het fantasties hoe jullie de draad weer opgepakt hebben .hoe is het met de broekhoest hebben jullie nog last ,hoop van niet met die warmte wy leven steeds met jullie mee .zouden er graag by zyn maar ja dat gaat niet .goede reis verderwe zyn de buurtjes van siem jan en janny

Joke Kuijs

Sinds het overlijden van Co zing ik elke dag wel even het gedicht "De gestorvene"van Ida Gerhardt, gezongen door Trijntje Oosterhuis, samen met haar met de cd mee. Dinsdag zal ik dit lied zeker zingen en ben in gedachten bij het gezin en familie van Co, die definiteif afscheid moeten nemen van hun unieke man, vader en opa. Ik heb het heel erg met jullie te doen.
misschien biedt dit gedicht een klein beetje troost.

Zeven maal om de aarde te gaan
al het zou moeten op handen en voeten;
zeven maal, om die ene te groeten
die daar lachend te wachten zou staan.
Zeven maal om de aarde te gaan.

Zeven maal over de zeeën te gaan,
schraal in de kleren, wat zou het me deren,
kon uit de dood ik die éne doen keren.
Zeven maal over de zeeën te gaan---
zeven maal, om met zijn tweeën te staan.

Voor de familie veel sterkte gewenst a.s. dinsdag.
En voor de groep: fijn dat jullie allen de draad weer hebben kunnen oppakken, wel met andere gevoelens. Let goed op elkaar en voor iedereen, maar voor Fred en Johan in het bijzonder...jullie zijn de enige twee die ik ken... de hartelijke groeten van Joke Kuijs.

Renee

Hallo moedige mensen.De verhalen die jullie schrijven zijn erg leuk om te lezen.En een hele prestatie die jullie doen op de fiets.Heel veel succes verder. En een dikke KUS voor Dielof.

Adama

lieve fietsers fantasties dat jullie nog zo'n sterkte zijn.
Ik wensen jullie heel veel sterkte van de komende dagen.
Even wat voor Johan. Ik ben gisteren samen met Jop naar Az. Was ik een special vervangen de stoel n1 voor jou. En natuurlijk 1-0 voor Az. Fijn dat Jop mijn vroeg om me te gaan.

Ans en Wim oet Almelooo

Poeh Dielof dat is een best eind fietsen voor een blikje cola. We hebben hier wel een treetje koud in de schuur staan en dat komt niet door een koelkast. Maar nu even zonder gekheid. Het verslag van vrijdag was prettig om te lezen. Je herkent de stijl van Dielof. Goed dat jullie op deze manier het verlies verwerken van een fijne kameraad. Er zal nog wel eens een stil moment komen. Een ieder weet dan waar de ander met zijn gedachten is. We wensen jullie sterkte en voor de cola hoef je niet terug te fietsen. Knuffel van Ans en Wim.

Dielof

Hi die Dielof,

Wat een mooie indrukwekkende reis maken jullie met zijn allen.
En wat een pech dat een van je/jullie kameraden omkwam.
Maar vooral wat moedig dat jullie doorgaan met zijn allen en hoop dat dit jullie het zo goed kunnen verwerken.
Lieve Dielof ,bles you en al je kamaraden ,veel liefs , uit een nazomerse dag in Oosthuizen en veel sterkte voor jullie allemaal.
x JOHANNA

En OOk de famalie wens ik op deze wijze veel sterkte toe

Jos Henselmans

Hallo Fietsers,

Even een berichtje hoe het hier gaat.
we hebben dinsdag prinsjesdag gehad.Mijn zus is er heen geweest en wist te melden dat 3 uur staan toch een aanslag was op haar onderdanen.
Waarop mijn andere zus zei, hoe moet koningin Beatrix haar eigen dan voelen ,die heeft veel meer onderdanen.
Verder gaat het gerucht dat het volgend kabinet een fiets belasting wil invoeren .Het schijnt dat iedere Nederlander per gefietste kilometer belasting moet betalen.
gelukking maar dat het Burkina offensief nu plaats vind en niet volgend jaar.
Wat de atlas betreft.
Mijn herrinernig aan de Atlas is bij meester Bruuske. In de Bos atlas plaatsnamen uit je hoofd leren.
Later ben ik die man toch meer gaan waarderen .Ik weet nu waar burkina fasso ligt .Ongelofelijk ver weg.
Ik volg trouw jullie belevenissen en wens jullie veel fietsplezier want ondanks dat ik best snap dat je er soms doorheen zit (ik ben al moe als ik de klucht in bakkum heb gefietst) moet het toch geweldig zijn ,zo met elkaar en door z,on afwisselend landschap.
Dinsdag zal het voor iedereen best moeilijk zijn ,zowel hier in limmen en Castricum als bij jullie in Marokko van af hier iedereen veel steun en kracht.
groeten
Jos Henselmans

janwillem

Voor Dielof,
Wat een moed om met de rest van de fietsers door te fietsen. Dat leek mij een moeilijke beslissing maar jullie hebben de draad weer duidelijk opgepakt en de dagverslagen geven daar ook uiting van.
Vrijdag j.l. zijn met de collega's( 5 maar) op excursie in het Foam geweest. Zij allen doen je de hartelijke groeten en verwachten en hopen dat jullie de eindstreep halen!
Veel sterkte en ga door met de dagverslagen. dikke kus van ons allemaal!

Ankie/Hem

Hey broertje, leuk dagverslag van jou hand! In het begin gaf ik Siem(inmiddels weer in Holland) een compliment over zijn leuke manier van de verslagen weergeven, maar ik merk dat er meerdere Siemen in jullie groepje huizen, compliment!!! Kus op de wang voor een ieder en wederom een dikke pakkerd voor jou X.

loes schaap

Lieve sterke fietsenmensen!mooi te lezen hoe jullie weer zo sterk verder gaan.Johan ik denk aan het verhaal van de kern van leven.Stroom als het water door de bedding van de bergbeek en dat doen jullie.Morgen wens ik jullie en de fam heel veel kracht om juist op die moeilijke momenten stil bij elkaar te zijn en dan die warmte en kracht bij elkaar te voelen.met een warme groet van Loes

Johanna/Oosthuizen

Hi Dielof en Allen,

Ik sluit mij helemaal aan bij wat Loes hier boven schrijft.

Lieve Huck en x Johannna.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!