FietsenvoorBurkina.reismee.nl

Speciaal bericht voor leerlingen die ons volgen

Hoi kinderen van de scholen de St Maarten, de Pax christi, het Kleurenorkest, de openbare basisschool in Egmond aan de hoef, de Branding, de Sterrekijker, de klassen van Jan Castricum, van juffrouw Sandra van der Steen, van juffrouw Marisca Glorie en niet te vergeten de klassen van het Willem Blaeu College: eindelijk even een berichtje voor jullie speciaal.

Jullie hebben ons al mooi kunnen volgen en al heel wat kunnen lezen van de landen waar we door heen zijn gegaan.
Nu het land de West Sahara. Het is er echt zanderig. Onze tenten zaten vlak na het opzetten al van binnen onder het zand. Er is lang niet altijd een douche, dus zijn we blij dat er een aan de truck is vast gemaakt. Gewoon heerlijk in de buitenlucht douchen. En het is echt nodig na 120 km fietsen tegen de wind in.
We hebben al apen in het wild gezien en dromedarissen. Wat een pootafdruk laten die beesten achter, wel 20 cm doorsnee. Ook verschillende vogels die we bij ons in Nederland niet hebben, zoals de witte reiger(o sorry, die is wel al een keer door een van ons gesignaleerd tussen Egmond aan de Hoef en Heiloo) en de Arendbuizerd. Ook zijn er hagedissen.
We hopen dat jullie lekker met de lesboekjes bezig zijn en ze leuk vinden. Blijf ons volgen en laat, als je zin hebt, wat horen.
Wij fietsen richting Dakhla, dat op een schiereiland ligt. Daar hebben we een rustdag.
Vandaag hebben we heel veel fosielen gezien, het maakte op een gegeven moment gewoon niet meer uit waar je keek, ze waren overal in stukken rots te zien. Even verderop een nieuwe visafslag met daar vlak bij heel veel vissershutjes, die er van buiten uitzien als krotten maar van binnen vaak verassend netjes en mooi zijn. Heel veel goed onder houden houten vissersbootjes. We hadden vrij veel voor de wind en wat zijwind, heerlijk. Zo af en toe komen er vrachtwagens vol met wel drie lagen schapen of een vracht vol met drommedarissen( met de koppen er bovenuit) ons voorbij denderen.

groeten Van Martha van der Steen

ria berger

He marth

Mooi verhaal hoor en leuk geschreven speciaal voor de kinderen.
Geniet van alles wat je nog gaat zien en beleven.

groet Cees en Ria

Gatha

Hoi, Martha
Goed om te lezen wat jullie allemaal meemaken.
Ton vondt het jammer dat hij niet thuis was toen je belde,maar ik hou het kort want druk....druk...morgen komen Wils en Ge hier eten,maar ook Annemarie,Rixt,Roos,Frank,Tracy,Astrid en Irma
Geeft Trudy ook kookles?
Groeten van ons allemaal. xxxxxxxxxxxxx

Kees en Ria Veldt

Hoi Martha en natuurlijk alle anderen van de groep

Wat is het toch leuk om jullie verslagen te lezen,en de fotos te zien erg mooi allemaal. We hopen dat jullie ook genieten van alles wat jullie zien tijdens het fietsen.
Heel veel succes en groetjes vanaf de schuinelaan in Heiloo

Ina

Hoi Martha leuk even weer iets te horen van je. Ik was nog even langs geweest die woensdag van jullie vertrek maar was net even te laat zij Wils. Ik wilde je nog even heel veel plezier wensen, maar bij deze dan. Wij kijken iedere dag even op de site en vinden het heel knap wat jullie allemaal presteren. Heel veel plezier en geniet er van. Wij blijven jullie volgen.

Groetjes aan iedereen van Bob en Ina

Ans Winder

Hoi stoere fietsers,
Wat een mooie verhalen over jullie fietstocht door Afrika. Wel een ander leven als hier in het herfstige Limmen. Vanmorgen zelfs regenbuien met hagelstenen!
Maar geen woestijnzand tussen de tenen!
Vanmiddag nog naar een bijeenkomst geweest in Geesterhage in Castricum. voor"jonge senioren".
Er was een informatie-markt en workshops en dat alles om het vrijwilligerswerk te promoten.
Zelf mocht ik de WOL vertegewoordigen. Er werd vaak gevraagd hoe gaat het metde fietsers?
Dus jullie blijven in het nieuws! Voor de komende dagen heel voor de wind! groeten Jan en Ans.