FietsenvoorBurkina.reismee.nl

Vakantie

's Nachts even wakker geweest van de regen, ja ook hier dus kan dat, daardoor bleven we zomaar doezelen en tikte Fred ons om 09.00 uur tot de orde. Gauw aankleden en aanschuiven aan de grote tafel. Croissants en stokbrood genoeg, beleggen met boter en jam. Kees vertelde ons de laatste reacties van de website. Vandaag moesten de mannen weer naar de douane voor de truck en de hele groep ging naar de boot voor een bezoek aan het eiland Gorée. Voor ons nieuwkomers was het de tweede keer, maar het is prachtig om daar te wandelen. Om in de stad rond te lopen met de hele groep is veel te druk. Je wringt je langs auto's- en tussen auto's - dan weer op de stoep, dan er weer af.
Op de boot werden we weer bezig gehouden door mooi uitgedoste vrouwen, die een winkeltje hebben op het eiland. Ze maken graag een praatje met je zodat je natuurlijk iets komt kopen. Daar leven ze van en dat is hun werk. Kettingen, armbanden, kleding en tassen.
Wij gingen op ons gemakkie het eiland verkennen. De andere groep ging met een gids een ronde doen voor uitleg over de slavernij. We gingen langs kleine steegjes waar de bewoners de was hadden opgehangen en de schapen op een binnenplaats ronddoolden.
Bij een school, waar de kinderen les kregen, mochten we naar binnen. We werden hartelijk begroet in het Frans en we mochten foto's maken. Bij de winkeltjes aangekomen kon ik het niet laten om een hoofdsjaal te kopen en die werd meteen op mijn hoofd geknoopt. Trudi de R. vond het mooier staan dan mijn korte witte koppie (sorry Marga) dus de hele tijd opgehouden.
Na 2 uur kwamen we samen om te eten en voor we het wisten stonden er wel tig mensen om ons heen om te verkopen. Toch nog een armband gekocht en na lang praten vertrokken ze, want we wilden rustig eten. Biertje erbij en we kregen zowaar live muziek te horen van iemand die op een soort harp speelde. Johan moest dat even uitproberen en dat lukte prima. We gaven die persoon een fooi en zo hadden we even een leuk sfeertje. Als dank zongen wij uit volle borst: 'Op de pedalen' en ik kreeg zomaar een brok in mijn keel. Nog niet op de fiets gezeten...nog steeds een vakantiegevoel......Maar wat willen we graag weg!!!!!!
De groep ging met de gids naar het slavenhuis, dat moet je gezien hebben en ze kwamen net als wij eergisteren, een beetje stil terug. Ik heb nog heerlijk in de zee gezwommen, lekker ontspannend, geen zon maar de temperatuur was heerlijk. Terug naar hotel waar om zeven uur de tafel was gedekt. De pasta met champignons smaakte prima. Met yoghurt toe.
Daarna was de spanning hoe het was gegaan met de truck. Morgen om 11.00 uur weten we meer en hopen dan te kunnen fietsen. Geduld, geduld, we zijn hier in Afrika. Ze nemen de tijd en kijken niet naar de tijd. Maar het kriebelt bij iedereen en we willen gaan! Nog even een kaartje leggen en dan naar bed. De stand tussen Johan en mij tegen Gerie en Trudi is nu 1-1.

Trudelski

Reacties

Reacties

Jeanette

Hoi mam, Trudi, tante Gerie en alle andere fietsers en begeleiders.
We lezen en volgen al jullie verhalen en de foto's erbij.
We kijken onze ogen uit, vooral de truck op het pont, wat een gezicht was dat. Hopelijk gaat alles goed en heel veel succes met fietsen!!!
Dikke kus van ons,
Jeanette, Guus, Cas, Pien en Jet

Hetty Huneker (via info@)

Hoi Marian
Grote bewondering voor jou en je mede fietsers! Prachtig dat verhaal over het in beslag nemen van de zonnenbrand. Vorige week de kleinkinderen hier gehad.Pret voor tien bij het schaatsen, de kweektuin bezoeken(verstoppertje spelen)de Zandwaaier en tot slot naar een kinderfilm in de Toneelschuur: Pelle en de waterdieven! Hoe gaat het in die warme deken daar, toi,toi voor jullie allemaal en speciaal voor jou, liefs Hetty

Ria Beemsterboer

Hier even met de thuisblijver, ik denk de hele dag aan jullie...Heb alleen nog geen spijt, dat ik niet ben meegegaan...Waarom dat weet ik niet...kan ik niet uitleggen. Ik vind dat jullie ,n ontzettende leuke reis hebben gehad, en dat slaveneiland was ook niet "niks"" Ben nu nieuwsgierig hoe het met de fiets verloopt, maar ik heb er al het vertrouwen in....Gerie, Trudi, marjan, Addy, en de 2 mannen .Floor en Adama niet te vergeten. .....en al de andere sterke mannen van de 2 maandse groep , zet hem nog even op...en jullie komen aan op de plek, waar ze op jullie zitten te wachten. Super, veel kracht!!!!!!! groet Liefs louis RIA

Piet en Trudy de haan

hoi Trudi en de rest van de groep. wat een bewondering hebben wij voor jullie.van af limmen volgen wij jullie al.wens jullie sterkte en dat alles goed mag gaan.

Roel Bruntink

We genieten van de reisverhalen, en wensen jullie veel succes toe de laatste weken. De speciale groeten aan Bart, we hopen dat hij onderweg ook nog tijd heeft vogels te spotten. Hiljan, Gijs, Anouk, Magiel, Imke en Roel

Diana en Bart Stijger

Hallo Allemaal,

Weer even een groet uit Hillegom.

Wat zijn jullie toch allemaal aan het doen.
Het ene verhaal is nog mooier en/of aangrijpender als het andere. Wat is het allemaal fantastisch.
Toppi de Boppi.

Nu de Savanne weer in.
Denken jullie een beetje aan de bandenspanning.
Niet al te hard hoor, dat is voor het comfort en de grip beter. Te zacht is echter lek rijden dus ga er gepast mee om.

We staan elke dag te popelen om het nieuwe verhaal en de foto's weer te bekijken.

Wat zullen we het eerdaags missen.

Groetjes hoor.

Jos en Miranda Glorie

Hoi Trudi en de rest van de dappere fietsers en begeleiding,
Hier even een groet uit Limmen ik vind het zo bijzonder wat jullie allemaal doen,ik lees elke dag even jullie belevenissen,kijk de foto's en denk dan elke keer weer,jeetje wat maken zij veel mee.Ik wil jullie dan ook vanaf deze plek nog heel veel fietsplezier toe wensen,op naar het eind doel.We zullen jullie met warm applaus op wachten in het dorp.Heel veel groetjes en een dikke knuffel van mij voor Trudi.

jezus uit uitgeest

haai Gerie en de Fietsmeute prachtig die verhalen ,maar ik ben voor de moppen.nummer 5 Een missionaris wordt gevangen genomen door drie kannibalen.Even later wordt de grote pot op het vuur gezet.De vrome man vreest dat zijn laatste uur is geslagen.Hij valt op de knieen en bidt.Dan knielen ook de kannibalen.,Er is een wonder gebeurd,roept de missionaris.Mijn gebed heeft hen bekeerd.Nonsens,roept het stamhoofd .Wij bidden ook altijd voor het eten. gerie het gaat je goed we denken aan jullie

"Sus" Lan en "swaag" Niek

Héééé lieve zus Marian en reisgenoten!

Hier een bericht uit het onstuimige Holland!
Wat fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen, al gaf het de nodige hilariteit. Jullie hebben ondertussen al heel wat ondernomen, wat een prachtig land hé ondanks de belabberde omstandigheden en geschiedenis. Ruik,proef en beleef!!Geweldig de foto's. Het avontuur op de fiets gaat nu voor jullie groep beginnen. Er waren al heel wat avonturen te lezen op de site, met veel genot gelezen, petje af voor de schrijvers onder jullie! Ik ga voor Mam jullie reisverhalen printen, kan ze jullie ook volgen. Het gaat prima hier! Genieten jullie allemaal nog ontzettend veel en succes, ik zie al weer uit naar het vervolg van de reis! dikke kus je zus.

Siem

Beste mensen
Weer mooie verhalen dit keer van
Bank Trudelski .....Fred de regelaar, en kouwe bakker .
Trudi, de tortilla ,en veel meer lekkere dingen bakster .
We hebben er weer van genoten ,.Het is hier koud en kil , dus blijf de warme , en gezellige verhalen maar sturen .PS , warm ,,nat ,,zanderig ,,winderig,, corrupt .
We verslinden alles .Vele groetje aan een ieder.

marietje tebbens

Onze kleinkinderen te logeren gehad.geen tijd gehad om verslagen te lezen.ben nu weer helemaal bij.
Geweldige verslagen gelezen . mijn diepe bewondering voor deze zware tocht. sterkte en veel plezier voor het laatste traject

Nico en Marianne

Hola Trudi, effe een berichtje uit Brabant voor jou bestemd.
Hartelijk bedankt voor de mooie kaart die vanuit Marokko door jou is verstuurd.(precies 2 weken onderweg geweest) Zoals wij lezen heb je het erg goed naar je zin. Zo maak je natuurlijk met heel de groep hele mooie dingen mee en veel natuurschoon. Ook de foto's met alle lokale mensen, geweldig. We kunnen niet wachten tot je weer thuis in Spanje bent zodat we elkaar weer gewoon kunnen bellen!!! Geniet ervan want het is zo weer voorbij. Ook de groep nog heel veel succes gewenst.
Liefs van Nico en Marianne

hanneke

Naar een congres over ‘de Kunst van het Ouder worden’ geweest.
Aan een paar andere deelnemers jullie website laten zien.
Ik vertelde dat de gemiddelde leeftijd van de fietsers ongeveer zestig is, zit ik er ver naast?
Trudelski schreef gisteren dat ze er naar uit zag om te fietsen. Hopelijk hebben jullie er een mooie dag op zitten ..... kijk uit naar het verslag !!

Anne

Lieve Trudi.
We hebben weer genoten van al jullie verhalen en van jouw laatste verhaal.
Ik vond het heel erg fijn, om je stem weer te horen na zo´n lange tijd.
Gisteren waren we op de club en het was weer gezellig kletsen met elkaar, we missen je wel!
Daarna hebben Christine, Peter, Nora en ik heerlijk op het terras van de Ponderosa een lekkere paella gegeten, we hebben heerlijk in de zon gezeten en wat heerlijk zo aan de boulevard. De volgende keer ben je er weer bij.
Nog een maand vol met fantastische ervaringen, dan ben je weer bij ons.
Geniet ervan, heel veel groeten aan de groep en voor jou veel liefs
Fred en Anne

Lia & Aad Meijer

Hallo Trudi.
Je hebt een prachtig verhaal geschreven. We volgen dagelijks jullie avonturen. Tja en nu dan op de pedalen richting Burkina. Zet 'm op met z'n allen. Veel succes en ook onze groeten aan je nicht Trudi en schoonzus Gerie en aan de rest van de ploeg. NB. Is de Beemsterkaas al op???

jezus uit akersloot

hoi gerie hier ben ik weer met de volgende mop .Kunnen jullie er een beetje om lachen .hier komt ie Zegt de ene bejaarde tegen de andere:Ïk snap er niks van. Ik heb m"n gehoorapparaat ingedaan, maar ik hoor bijna niks."Zegt de ander:"Laat mij eens even kijken,dan.Aha ik zie het al : d.r zit een zetpil in je oor!"AI"zegt de andere,"dan ben ik bang dat ik ook wel weet,waar mijn gehoorapparaat gebleven is." Nou dat was hem weer voor vandaag lach ze groetjes van jezus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!