FietsenvoorBurkina.reismee.nl

Na het afzien de kilometers inhalen op de rustdag

Vanmorgen, een ochtend als de andere, alleen nu eens om 05.00 u. eruit. Na de tocht van gister leek het beter om echt met licht worden op de fiets te zitten. En de Nissan en de Daf moeten ook op tijd kunnen vertrekken.

Dus na de eigen kampeerspullen ingeladen te hebben en genoten te hebben van 1 3/4 pannenkoek, helpen we de kampkeuken op te ruimen. Het lukt. Even voor 07.00 uur staan we startklaar op de weg. De eerste mensen zitten al op de fiets als er wordt geroepen: 'Lekke band!'

Marjan heeft een platte. Snel rem los, wiel eruit. Pomp uit de Nissan in plaats van het fietspompje. Band wisselen. Tien minuten later zet het peloton zich weer in beweging. Nog steeds zitten we op onverharde weg. Hobbels, bobbels, kuilen, gravel, losse gravel, zand, los zand, een paar slingerbewegingen en een voet aan de grond. Afstappen, duwen en lopen. Opstappen en weer fietsen. Vijf trappen, vlug schakelen, wat meer kracht, rechtuit anders sta je meteen weer geparkeerd. Er wordt al gezegd dat het techniek is.

We zijn enkele kilometers op weg als er wat olifanten opgemerkt worden. De groep reageert enthousiast. Zouden olifanten rustig blijven voortsukkelen bij zoveel lawaai van een kudde fietsers? Als we dichter bij komen, blijken het karretjes brandhout, getrokken door een ezel. Wat volume betreft zouden het olifanten hebben kunnen zijn.

Het fietsen gaat voorspoedig. De voorste fietsers houden het tempo wat lager en af en toe stoppen we even om de 'bezemfietsers' bij te laten komen.

Na een kleine 35 km. komen we bij een flinke plaats, even voor Matam. Ben, Trudy en Trudi gaan op verkenning uit. Wij wachten onder een boom. Naar blijkt vlak bij een ziekenhuis, waar het bezoek de was te drogen hangt over de struiken aan de kant van de weg. Het hotel is na 5 hobbels bij de rotonde links en dan aan de rechter kant.

Hier zijn alle voorzieningen waar we op hopen, aanwezig. Hotel, internet, iemand die de was van de groep wil doen, een kroeg etc.

Als om 13.30 uur de truck, vol van het geladen water in de tanks, arriveert, is het nog even druk om je tas te bemachtigen. Dan is het rustig. De meeste mensen hebben zich terug getrokken op de kamer voor een siësta....

Om 18.00 uur eten we in het restaurant van het hotel. Kip met patat en sperziebonen.

Dan nog even het grootste deel van de was van de lijn halen. Anders moet dat morgen vroeg gebeuren.

Dit was dan weer een dagje Senegal.

Dielof.

Reacties

Reacties

Ankie/Hem

Ha die Di, leuk geschreven; kudde olifanten, kudde fietsers en vooral hoe je bij je hotel moet komen!!!
Nog 26 dagen voor jullie target te gaan, ga zo door!!
Voor een ieder een kus op de wang en voor jou een dikke pakkerd!

Martin uut Eemnes

En terwijl hier de herfst toch echt zijn of haar best doet om de zomer het land uit te jagen en sinterklaas (met of zonder dubbel paspoort) er weer in......
kijken we naar de foto's van een "snelweg" in Senegal die het meest aan de Kennemerduinen doet denken. Da's toch geen weg meer!
Kan me indenken dat dit een erg moeizaam stuk is wat naar jullie gevoel niet opschiet...
Veel sterkte, geluk en plezier u allen!
Knuffeltje voor Di en Han.

Jos Henselmans

Hallo fietsers,

Vandaag was het voor mij een rustpuntje
2 november Het was een volle kerk en als dan alle namen afgelezen worden flitsen de gedachten heen en weer ook de naam van Ko is genoemd en dan denk je toch aan de 19 mensen die in Afrika met hart en ziel een fiets tocht maken, om een piep klein stukje van de wereld leefbaarder te maken
ik zag even de woestijn die johan een poosje terug heeft beschreven (plek om even na te denken)
dan springen je gedachten weer terug en zie je foto,s de weg is weg en waar het anders weinig regend is het nu een waterbalet
jullie maken wel wat mee ,ik verheug me nu al op de lezing die ongetwijfeld gaat komen.
Het eind is in zicht veel succes ,plezier, en uithoudings vermogen voor de nog resterende kilometers
groeten
Jos Henselmans

Zr Alfonsa Hes

Geweldig, wat een energie is er in die reis gestoken, maar het is voor een goed doel, maar nogmaals fantastisch.

Ik wens jullie nog veel moed, ieder dag kijk ik naar jullie bericht uit Alfonsa

Fred & Marian

Roerdomp Elly vliegt door tot aan Senegalrivier....Berichtje in de krant van gisteren. Vogelkenners dachten dat roerdompen uit NL vrijwel nooit wegtrekken. Maar wat schetst hun verbazing ? Een van de eerste roerdompen die dit voorjaar gezenderd werd, blijkt van het Ilperveld via jullie route ineens op te duiken in de Westelijke Sahara. Na Noord Frankrijk dáár gesignaleerd vanwege genoeg zon voor haar zendertje. Intussen gespot langs de Senegalrivier. Voor degenen die haar de groeten willen doen ? Ze vliegt 's nachts, overdag rust ze uit in het hoge riet.
Maar jullie tocht is minstens even spectaculair, hoor ! Liefs uit Limmen, Fred & Marian.

Siem

Heel mooi verhaal Dielof .We hebben wel in de duinen aan het trainen geweest , maar we hadden meer van de verharde paden moeten gaan , om hier aan te kunnen wennen.Dit is echt afzien voor julie , en dan de lekke banden ook geen pretje lijkt me .Ook zag ik een foto van een paar gekleurde benen, en vroeg me af of de benen van Kees en Marjan nu ook een kleurtje hebben .Want toen ik ze voor het laast zag , gaven ze zowat licht .Advies gewoon het stof er op laten zitten , dan kan je wat kleur betreft gewoon meedoen .
Heel veel sterkte voor de hele groep .
Groetjes uit winderig en nat Limmen .

janwillem

Dielof, er is toch wel enig verschil tussen het stampen van een kudde olifanten en een karrretje hout, dacht ik, of niet.... Hoe zit het met de oorversterking, misschien een batterijtje erin?
Trouwens wat een prachtige foto van jou bij die boom, niet te bevatten!
Zaterdag gaan de boten op het droge dus van samen zeilen komt het er even niet van...........
Nog 26 dagen lees ik, zet 'm op en tot gauw en de groeten van Joke.

ans en piet verdonk

Wat zijn jullie een kanjers. wij nemen de pet heel diep voor jullie af. Veel sterkte voor de nog komende kilometers.
Groeten uit het verre Limmen.

hanneke

Wat een geploeter!!
Maar gestaag gaan jullie door, geweldig!!

rob en marjo

he dielof en alle andere stoere fietsers. Tijd lijkt om te fietsen/vliegen lijkt wel. Over een aantal weken kunnen we je verjaardag vieren met mooie verhalen bij de warme kachel. Ben enkel afgunstig op het mooie weer, maar ik zou een cheque gestuurd hebben en iemand ter controle. Vind het dus echt STOER. Mooie foto's en verhalen en reacties. Lijkt me afzien als ik de foto's zie. Geen luxe in de omtrek he? De Senegalezen zijn jaloers....ik niet. Dikke kus voor jou van ons.

"sus"Lan en "swaag"Niek

Héééééé diehards!!!!
Wat is het afzien, zo op de laatste foto's te zien. We voelen met jullie mee. Nu het laatste bericht gelezen te hebben maak ik mij toch ook wat zorgen en vraag me af of het gezichtsvermogen iet wat af gaat nemen................ een ezelkar aan zien voor een olifant?????? Ik weet dat jullie groep over het algemeen een beetje "belegen" sommige "extra belegen"zijn maar misschien kan bij terugkomst "Hans Anders" een deal maken met jullie!!! Nee hoor, grapje we hebben veel bewondering voor jullie!! Zus Marian, heb je zelf geplakt??? Veel sterkte voor de aankomende rit, dikke kus van ons

ellie

Hier weer even een mopje voor Gerie.................



Wiskunde voor 50plussers !

Een professor in de wiskunde stuurt een fax naar zijn vrouw met het volgende:

'Geliefde vrouw, ik hoop uit de grond van mijn hart dat je je niet gekwetst of beledigd zult voelen, maar je bent nu 54 jaar oud en ik heb bepaalde behoeftes die jij me niet langer kunt geven. Voor de rest ben ik heel gelukkig dat jij mijn vrouw bent. Wees dus niet boos, wanneer je weet dat als je deze brief ontvangt, ik in het Grand Hotel ben met mijn 18-jarige assistente.
Ik zal vóór middernacht thuis zijn'
Je man.

Wanneer hij in het hotel aankomt, is er al antwoord terug van zijn vrouw met het volgende:

'Geliefde man, ook jij bent 54 jaar oud en wanneer jij deze fax ontvangt, zal ik in het Deluxe Hotel zijn met de 18-jarige zwembadjongen.

En aangezien je een goede wiskundeleraar bent, weet je zelf ook wel dat 18 vaker in 54 kan dan 54 in 18!!
Je hoeft niet op te blijven....'

Je vrouw

Adri en Peter

Jullie maken allemaal veel mee en de fietsroute gaat niet altijd over gemakkelijke paden...Fantastisch wat jullie presteren! Dielof, als je weer thuis bent zal het vreemd zijn op de strakke fietspaden in ons strakke landschap te fietsen. Heel veel succes samen nog om deze tocht te volbrengen!

Renee

Hallo Allemaal.
Hoop dat alles goed gaat met jullie.Wat een leuk verhaal van onze broer.Oh Dielof eet niet teveel Vlees en Kip hoor.Dat ben ik niet gewend van je.Groetjes en een DIKKE KUS

eddy en irene

hoi dielof ,met plezier lezen we jullie verhalen.
ben blij dat wij niet op de fiets zitten door zo´n zandbak en kudde olifanten zien die er niet zijn. ha ha
maar petje af voor jullie allemaal.
dielof zet hem op he voor je het weet ben je weer thuis en kun je bij de reunie van het cafe al je verhalen aan ons kwijt. ( en was jij niet vegetarisch???)
groetjes irene en eddy middelie

je zus uit Uitgeest

hallo Gerie en de andere giganten wat zijn jullie een taaie rakkers.maar hier komt er weer een Een lid van de schermclub heeft zijn arm gebroken.Hij maakt zich zorgen:zou de arm wel weer helemaal goed komen?Wees maar niet bang,zegt de dokter.Als de arm over een week of wat genezen is,zult u er schitterd mee kunnen pianospelen.Dat is mooi meegenomen,zegt de schermer vergenoegd.Dat heb ik vroeger namelijk nooit gekund.zo ik heb mijn taak weer gedaan allemaal de groetjes uit Uitgeest

Marianne Lakeman( met Mart in de achterhoede) Purmerend

Lieve Dielof,
Al enkele weken volg ik met veel bewondering en plezier jouw belevenissen en fietsavonturen.
Lief en leed heb je meegemaakt .
De reis begon met verdriet, afscheid moeten nemen van een fietscollega, dat is moeilijk als je met elkaar dit avontuur start.
Vooral je belevenissen in Afrika doen mijn hart sneller kloppen, maar dat begrijp je wel.
Het aftellen is begonnen en nog even en je bent weer thuis, maar eerst moet je nog je verjaardag vieren in donker Afrika.
Dat zal een bijzondere en onvergetelijke verjaardag worden, geniet ervan!
Hanneke is vanavond (weer) niet bereikbaar, maar ik blijf het proberen. Ik wil even weten of het ook goed gaat met haar.
Dielof zet hem op, je hebt bijna je einddoel bereikt!
Heel veel liefs voor jou van ons uit Purmerend en ik kijk uit naar jouw volgende reisverslag.
Mart & Marianne
Guus& Marit

willy schalkwijk en harrie rietman

Vanuit een guur en koud nederland wilen we iedereen complimenteren met deze geweldige prestatie. Van Willemien hebben we wat ins- en outs te horen gekregen en ook dat Bart vandaag jarig is. Daarom, speciaal voor Bart, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We nemen aan dat de groep wel even voor je zal zingen! Veel succes op het laatste stukje van de reis.

jezus uit akersloot

Hoi Gerie en de fietsgiganten hier weer een mop uit het koude en gure Nederland. Nou hier komt er weer een. Schoonzoon tegen schoonvader: Ik wil graag even over uw dochter praten."zegt de nieuwe schoonzoon tegen zijn schoonvader.Ïk ben nu al een maand getrouwd, maar we doen het nooit. Ze lijkt wel een non!""Wacht even....."zegtr de schoonvader,".....dan roep ik even Moeder Overste erbij!" HaHaHaHa groetjes maar weer bbbrrrrr

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!