FietsenvoorBurkina.reismee.nl

Pech onderweg

Eerst iets over het verloop van de dag.
Het is vandaag Allerzielen en de groep staat tijdens het ontbijt stil bij mensen die het afgelopen jaar van ons heen gegaan zijn. Voor ons is dat met name Co natuurlijk.

We hebben goed ontbeten en kunnen vroeger als de dag ervoor vertrekken. Dit is om de warmte voor te zijn.
Om 6.30 uur op de weg, de banden controleren om de prikkers er uit te halen die mogelijk in de band zitten.
We rijden op tijd weg en het asfalt is ons goed gezind. De weg loopt lekker.
Als het 10 uur is wordt de 1000 Km gepasseerd voor de Dakar groep en 5 minuten later is voor de 3 maanden groep de 7000 km onder de wielen door gegaan. Als we willen vertrekken na de 50 km stop staat de achterband leeg van de fiets van Gerie.
De reis gaat voorspoedig en de kilometers vliegen onder de wielen door. Als we in de plaats Diangounie-camara komen kunnen we een cola-stop maken .
We staan op een hoek van een kruising en het lijkt wel of er een overleg plaatsvindt. Dielof en Floor nemen ook zitting in het comité, maar wat er besproken wordt is de twee niet duidelijk.

Nu het thema pech onderweg .
Dat hebben wij natuurlijk ook, met al die lekke banden, en dat lijkt op de pech die de vrachtwagenchauffeurs hier in Afrika ook hebben. Alles wordt hier langs de weg gerepareerd. Na de cola-stop zien we een auto waar de complete versnellingsbak uit is gehaald. Alle onderdelen liggen op de straat. Als we 5 km verder op onze kampeerplek zijn, zie ik nog een vrachtauto staan. Ik ga daar even een kijkje nemen. De monteurs liggen uit te rusten onder de auto. Ik vraag of ik foto's mag maken en dat is goed.
Ze laten zien wat er mis is. De carterpan is onder de motor vandaan om vervolgens de zuigerstangen los te kunnen maken. Wij hebben veel lekke banden maar de vrachtauto's ook. Dit komt door de vele gaten in de weg en de slechte kwaliteit van de banden.

Herman

Yvonne Meijer-Krom

Zo wat zijn jullie een toppertjes! Ben aan het genieten van jullie mooie verhalen, maar zeker van die prachtige foto's. Tjonge jonge jonge, bijzonder avontuur.
Moeder Meijer en Trudi Dos, maar natuurlijk ook al die andere kanjers; Zet m op he! En vergeet niet om je heen te kijken tussen het zingen van die gouwe ouwe riedeltjes :)
En nieuws vanuit huize meijer: Jahoor, onze kanjer stapt vrolijk met zijn o-pootjes het huis door. Is lache! Nog steeds een heerlijk vrolijk boefje die Oma graag weer een dikke zoen geeft en wacht op de witlof met mini gehaktbal
Tot snel.

Dikke knuffel van Dean
Liefs Perry en Yvon

Piet van der Steen

Het is maar moeilijk te bevatten wat het wegtransport in Afrika voor een uitdagingen kent. Als ik naar de foto’s kijk vraag ik mij af of er reserve delen voorhanden zijn voor deze ingrijpende reparaties. Je zult na het uiteennemen van een versnellingsbak, zonder dit op een brug of kuil te verrichten, toch ook onderdelen nodig hebben. Ik neem mijn petje diep af voor zoveel inventieviteit, net zoals ik het voor de deelnemers van de stoere Limmer karavaan doe.
Voorlopig zijn jullie en de DAF onverslaanbaar.
De groeten aan iedereen en courage.

Tineke en Piet

Johan&Ramata in Kati

Beste Dielof, Ben, Floor, Trudy, Johan, Herman, Addy, Martha, Bart, José, Rolf, Herman, Marian, Trudy, Joyce, Alice en alle anderen,

Jullie zullen deze e-mail waarschijnlijk pas over een paar dagen kunnen lezen, misschien pas in Burkina-Faso.

Weet, dat we, sinds gisterenmorgen, in gedachten bij jullie zijn, jullie blijven vergezellen bij deze zo geweldige prestatie ten behoeve van ONZE jeugd in West-Afrika.
We zijn jullie daar heel dankbaar voor. Tevens erg trots!!

Hetgeen we hier in Kati voor jullie konden/mochten doen, is maar een snippertje van onze erkentelijkheid jegens jullie allen.

Goede vaart (ja, houdt de vaart erin!), goede aankomst op de bestemmingen in Burkina-Faso en ... THUIS in Nederland.

WEET, DAT JULLIE EEN TWEEDE THUIS HEBBEN GEVONDEN BIJ ONS HIER IN WEST-AFRIKA !

Met hartelijke groet en tot schrijfs zal ik maar zeggen, ook namens Ramata,

Johan Wachters.

Nota bene.
Dit bericht kregen Dielof, Ben, Floor, Trudy, Johan, Herman, Addy, Martha, Bart, José, Rolf, Herman, Marian, Trudy, Joyce en Alice ook in hun e-mail-Inbox, gezien ik van hen het adres heb.

David Van Beveren

Hallo Floor,
Groetjes uit Hamilton. Het is leuk om de verhalen van jullie reis te lezen. Van de stoel op mijn kantoor klinkt Mali heel exotisch. De fotos van de straten en infrastructuur zijn ongelooflijk. Veel succes met het fietsen in de hitte, en veel plezier wanneer jullie in Burkina aankomen.
Tot kerst,
Dave

Annelies de Wit

WOW, 7000 km, GEFELICITEED! nu al een onwijse prestatie, en jullie gaan maar door...

Hetty Huneker

Hoi Marian

Genieten van jullie foto's en avonturen! Het is hier volop herfst, bergen bladeren op de weg en ze knisperen ze lekker onder je fietsbanden. Harry Mulisch is overleden, indrukwekkend wat hij allemaal voor de ned. literatuur gedaan heeft. En nu horen we hoe hij z',n jeugd in Haarlem en later leven in A'dam heeft gehad. Ver van jullie bedshow! Fantastisch die rit van jullie en voor het goede doel! Liefs van Hetty

arja

Paps ik weet niet of het al gemeld is, maaaaar:

er wordt dit jaar van jou verwacht dat je een surprise maakt;).. dit jaar is het echter wel voor jou toegestaan het schelpenthema een nieuw leven in te blazen!

Hele dikke kus,
Arja

Henk van der Steen

Een mijlpaal bereikt vandaag door 1000 km en 7000 km. gereden te hebben een pracht prestatie van het team.
en wanneer ik de foto zie met de doorns die jullie regelmatig in de banden hebben, nou dat zijn flinke "spijkers". Het repareren van een band gaat jullie natuurlijk heel goed af na al die keren. Mooie fotos van de trucks die met pech stonden, ja wat moet je, de wegen wacht is niet om de hoek, en volgens mij zijn ze ook wel eens een beetje overladen
na gekomen bericht. Een jonge pas getrouwde vrouw ging even lans haar moeder gedag zeggen, nou ik ga weer zei ze want ik moet nog even naar de slager. nou meid, zij moeder dan loop ik even mee, ik zit anders ook maar binnen.
de jonge vrouw heeft haar vlees in de tas, en Cees Smit vraagt, en U mevrouw, nog voor de moeder iets kon zeggen zei haar dochter; ze is alleen mee voor een plakkie worst.

groeten en, blik op de weg en voeten op de pedalen

Henk

renee

Hallo allemaal.Nu nog het laatste stukje op de fiets Hoop dat alles goed gaat.Dielof bedankt voor je kaartje .zie je weer gauw.Iedereen de hartelijke groeten en een dikke Kus.