FietsenvoorBurkina.reismee.nl

Het geluid van honderden krekels

Dagverslag van zondag 14 november.

Het is 23 uur. Het geluid van honderden krekels. Een half volle maan. Een lauwe temperatuur en stilte. Ik laat de rust van de natuur in mijn lichaam trekken. Ik geniet van dit moment. Alleen en rust en met een restje whisky. Het was een enerverende dag.

Gerie ligt in het ziekenhuis. Gisternacht diarree en overgeven. Vanmorgen kon ze nog niets binnen houden. Dus niet fietsen en in de Nissan. Bij de koffiestop rond tienen was ze er slecht aan toe. Mariam en Alice, beiden verpleegkundigen, besluiten de reisarts van mondial assistence te bellen. Zij besluiten dat Gerie naar ziekenhuis in Dedougou moet. Een krachtdadig en goed besluit blijkt. Gerie krijgt een infuus en bloedonderzoek. Ze knapt op. Uit bloedonderzoek blijkt malaria. Het slikken van lariam blijkt geen garantie te zijn. 's Middags gaat het beter en dan weer slechter: lage bloeddruk en ondertemperatuur. Vanavond gaat het weer beter. Gerie heeft zelf Aad gebeld. Fijn dat ze zelf kan bellen. We hebben nog korte, heftige discussie gehad of hij vanavond of morgenochtend gebeld moest worden, als Gerie dit zelf niet kan . Besluit: Hij moest vandaag nog gebeld. Yvonne Zomerdijk, samen met Jos Henselmans vandaag aangekomen in Burkina logeren nu in Dedougou en zullen nul bij haar blijven.

Mooi ik laat het geluid van de krekels weer toe. Er gaat nog een late fietser over de piste. Het gravel knerpt. We hebben tot vandaag bijna altijd gefietst op asfalt (uitzondering was N3 in Senegal die op gegeven moment veranderde in een zandpad) Iedereen geeft altijd op over de Hollandse fietspaden. Hier is al paar dagen een tweebaans fietspad met een enkele auto of ezel op ons fietspad. Vanaf vandaag moeten we piste rijden, die volgens de informatie goed te berijden is. Dit is ook zo. Alleen veel stof, als een bus passeert en een wasbord als je in het midden van de weg terecht komt.

Er heerst, vooral onder drie maandenfietsers, een Champs Elysée gevoel. De tour zit erop we keutelen nog wat na. De afstanden zijn gezakt tot 100 km. De weg is goed en rustig. We zijn er bijna. Beide buurmannen Herman en Johan toasten op de fiets zelfs al op de goede samenwerking en goede afloop. Alles gaat in rustig tempo er is tijd voor stops tussendoor en voor langere stops. Vandaag stil blijven staan bij boeren, die hun katoen wegen en opslaan in grote containers. Adama legt weer alles uit. Geweldig. De lunchstop in Dedougou duurt ook langer en Herman, Floor, Johan en ik gebruiken die om een omelet te eten. Burkina recept voor overheerlijke omeletten: drie eieren bakken in kleine pan. Ui, tomaat en zout er over en opgediend met kloddertje mayonaise en besprenkeld met niet al te sterke maggi. Geserveerd met plastic zakje koud water, vers stokbrood en colaatje. Ik neem nog slokje whisky.

Vanmorgen wel om 6.30 uur in verband met hitte vertrokken. Na 200 meter komen we langs een bar dancing met bier. Voor dat bier hebben we gister drie km teruggereden. We komen sinds Mali al bar dancings tegen en hebben er meerdere bezocht. Ze verkopen er bier. Het is meestal een ommuurde vierkante ruimte met veranda's op alle vier de zijden. In het midden is dan een ronde dansvloer met een rieten dak en gekleurde lampen. Het heet bar dancing of bar night club. Hier en nu geen dansmuziek. Alleen krekels en soms hoor je iemand zich omdraaien in zijn tent. Prettig dat de maan weer schijnt. Geeft mooi licht samen met die honderden sterren.

Vanavond hadden we ook bier. Johan had dit in de omgeving weten te scoren. Hij trakteerde want AZ heeft met 2-0 gewonnen van Ajax, of , citaat van Johan, ajakkus. Het is wel wat Suurbier. Herman had bij aankomst vanmiddag meteen zijn wereldontvanger uit de truck gehaald. Deze was nog niet eerder gebruikt. Johan kon laatste kwartier volgen. Ook hier en nu is het stil aan de overkant. Er zijn alleen krekels.

Wat weer een dag. Morgen komen we in Toba aan. We naderen het einde. Ik kijk uit naar het bezoek aan Toba, Adama's geboortedorp. We komen zo ook dichter bij de bevolking en leren nog meer over hun gebruiken, gewoonten, en hun leven. Wordt vast weer prachtige dag. Nu laatste slok en naar bed.

Rolf

Naschrift. Met Gerie gaat het goed. Ze is uit het ziekenhuis en zit weer, met veel praatjes, in hotel in Ouahigouya.

Anna& Bert

DIELOF, VAN HARTE GEFELICITEERD, weer een dag erbij, weer een week een maand een jaar, de oudste uit het geslacht P & L, hopelijk verwennen de BF gangers je een beetje.
groet uit Edam

De sneetjes.

Geer,Geer,Geer,wat is dit nu weer.
we blijven in rijm, voor de geim.
wat nu? Heb je malaria van zo'n rotmug,
maar gelukkig hoef je nog niet naar Limmen terug.
die reis zal je belonen,
met 150.000 .............
Je hebt al weer praatjes voor tien
heeft de sint op de site gezien.
geniet nog maar van de laatste dagen
voordat de tnt weer naar je gaat vragen
vandaag hebben ze het beiltje erbij neergegooid
want ze hebben het nog steeds niet met elkaar gerooid
een groet voor een ieder daar
wij zijn nu klaar
tot snel in limmen weer terug
maar wel graag zonder mug

groeten sint en zijn sneetjes

willemien

Mooi verhaal, Rolf, ik hoor de krekels...
Wat een pech voor José en Gerie! Meiden, geniet evengoed van de laatste dagen van jullie prachtige tocht. En zo'n ziekenhuiservaring in Burkina is toch ook weer heel bijzonder om mee te maken.
Dielof, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en morgen is Joyce aan de beurt! Ook een knuffel voor jou.
En allemaal gefeliciteerd met het bereiken van Toba, de fotoreportage op de website bekijk ik nu met heel andere ogen! Dáár zijn jullie nu!
Veel liefs van Willemien

Siem en Rieky

Zo, dat was weer een tsunami aan verhalen vandaag.
We werden al ongerust omdat er al enige dagen geen dagverhalen op de site kwamen. Maar jullie hadden andere prioriteiten begrijpen we nu.
Geweldig, zoals jullie je belevenissen kunnen verwoorden. We 'zien' het zo voor ons. Waren de verhalen in het begin heel bescheiden, nu laten jullie je schrijverstalent op ons los. Stuk voor stuk juweeltjes. We genieten er van.
Geniet nog van de laatste dagen dat jullie samen in dat vreemde, mooie, bizarre, gastvrije land zijn.
Jullie hebben het gefikst. Hoera!!!
Wat zal er straks veel te vertellen zijn. Het was echt afzien en genieten.
Nu het doel (bijna) bereikt is kunnen jullie terugzien op een enerverende trip die je een heel andere kijk op het leven daar en dat in onze verzorgingsstaat zal geven.
Allemaal lieve groetjes en ga lekker uit je dak bij de feestelijkheden die jullie te wachten staan. Dat hebben jullie verdiend. Chapeau.
S. en R.

Ria beemsterboer

Lieve jarige Joppen, alle drie , Bart, Dielof en Joy,s van harte gefeliciteerd, deze verjaardag zullen jullie niet gauw vergeten in het verre Afrika ...Jullie moeten nog even, houdt de gang er nog even in....nog een paar dagen,niet ziek worden. En voor onze Gerie ,n van harte beterschap, we moeten nog even met elkaar naar het wild park, zoals afgesproken, Gerie!!!!!! Gaat het goed met de andere meiden??????nog even..... !!!!!!.liefs RIA

Ditje + Laetitia

Héél hartelijk gefeliciteerd Dielof met je verjaardag. Ik hoop dat je vandaag vast van de feestelijkheden in Toba - speciaal voor jou eigenlijk - hebt kunnen genieten en dat je morgen en overmorgen weer net zo vief als "vroeger toen je nog zo'n jonge god was" de fietstocht vol maakt !! Liefs, Ditje

Sjaak Grippeling

Dielof van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Om in Burkina Faso een jaartje ouder te worden is wel heel bijzonder.

En voor Gerie laat je niet vellen door die MUG,
met zoveel lieve mensen om je heen.
Liefs,Sjaak enTien.

Henk

Alle drie de jarigen van harte met deze toch wel zeer speciale verjaardag in een land met grote contrasten.
Ook Gerie en Jose, wel jammer dat het voor jullie beiden zo dicht bij de finish op zo'n manier moet eindigen. Maar toch een prestatie waarop je kan terug kijken.
dit geld natuurlijk voor het hele team, fietser of begeleider
Beste mensen nog even, en dan is het doel breikt
Ouigouya wij komen ,,,,,,,,,, Adama wat is het mooi wanneer je gids kan spelen he? Het geeft een goed gevoel.
En Herman, een nieuw bier in Limmen met de naam "ZOMERS" ? Groeten Henk. Australia

Margreet Denekamp

Dat is een hoop leeswerk vandaag, heerlijk Eerst de jarigen feliciteren en Gerie omdat het weer redelijk gaat en allemaal omdat je er bijna bent. en Joyce (je kent me wel niet) maar sterkte met je arm ik vind je geweldig jullie allemaal trouwens. Geniet van de feesten die voor jullie opgezet worden hartelijke groet ook van Dirk Margreet

Thea en Martin uit Eemnes

Dielof, vandaag de 17e ben je echt jarig en een dikke verjaardags klapzoen van ons beiden.
Jullie dagverslagen gaan tot de 14e, maar ik heb het vermoeden dat jullie het eindpunt inmiddels hebben bereikt ...?
Een waanzinnig geweldige prestatie van jullie allen.
Super gefeliciteerd met het bereiken van zo'n groots doel!
Dikke zoenen en drie werf broeva haro voor iedereen van de club.
Ontspannen genieten van alles wat jullie de komende week nog te wachten staat.
Veel liefs Thea en Martin

Michella, Chris, Johannes, Neeltje

Voor Dielof:
Van harte gefeliciteerd !!

Voor iedereen:
Wat zullen jullie veel te vertellen hebben bij thuiskomst, komt er ook nog een boek van ?

Ankie/Hem

Ha die Dielof, voordat ik al jullie verhalen ga lezen. feliciteer ik jou als eerst met je 63e verjaardag!
Een heel fijne dag gewenst met een dikke pakkerd op je beide wangen!!!!!!

Ankie/Hem

Wat een prachtige verhalen weer met ups en downs (José en Gerie heel veel gezondheid gewenst). Ik lees dat Bart jarig is geweest en morgen is ??(sorry) jarig, beide alsnog en alvast gefeliciteerd met een kus op de wang. Zet 'm op de laatste kilometers; aan het eind staat de spreekwoordelijke pot met goud!!
Voor een ieder een kus op de wang en voor Dielof nog een extra dikke pakkerd!!

Adri en Peter

Gelukkig gaat het beter met Gerie na de malaria. Dielof gefeliciteerd met je verjaardag, maak er samen weer een topdag van.

aafje de jong

Wat een geweldige prestatie!
Ik hoop nog heel veel te horen van Dielof, maar allereerst feliciteer ik Dielof met zijn verjaardag. Van harte Dielof en hoop je gauw te ontmoeten in Nederland
Groetjes van Aafje, ook namens Johan!

Erica Halvax

Lieve, beste collega Dielof!
Allereerst van harte gefeliciteerd.
Door jullie reisbrieven heb ik met jullie meegeleefd.
Het is wel een zeer bijzondere en soms dramatische expeditie geworden. Ik vind jullie HELDEN.
Mijn bewondering is groot.
Ben heel benieuwd hoe het voor jou en je medefietsers is,
om weer in Nederland te zijn.

Groeten, Erica

Renee

Hallo Dielof .

Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag.

Een hele fijne dag toegewenst van Martin en Renee.

DRIE DIKKE KUSSEN VAN RENEE. Veel plezier en tot gauw De groetjes aan iedereen.

Greetje de Haan

Bericht voor Dielof: Ha die Dielof, hééél hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en tot ziens in Nederland.
Dikke verjaardagszoen, Greetje

janwillem

Ha die jarige Dielof! Van Harte man en dat je maar een fijne dag zal hebben daar in Afrika. Wat gaan die maanden snel en wat hebben jullie veel beleefd, ook tragische dingen. Wat een moed, wat een helden zijn dat! Ik heb nog een leuke verrassing voor je, die voor je garage staat in Wijde Wormer maar graag naar binnen wil! Tot gauw in het erg koude Nederland.

Dieneke Dethmers

Vandaag een bericht voor Dielof.Van harte gefeliciteerd Dielof met je verjaardag!!!!!!!
Wat geweldig dat we mee kunnen lezen over jullie ervaringen.
Sterkte met de laatste kilometers

Opa en oma Gerritsen

Lieve Joyce

Hartelyk gefeliciteerd met je 20ste verjaardag ,en bij je thuiskomst gaan we het nog eens extra vieren samen met je moeders verjaardag.Opa was zo verrast met je telefoontje dat hij van blijdschap haast niets zeggen kon,maar was helemaalblij.Kind wat heb je deze weken veel beleefd en gezien, het was niet altijd even makkelijk maar wel een hele verrijking voor je.Je kunt nu over Afrika mee praten.Opa en ik lezen al jullie verslagen en zullen ze missen als de reis ten einde is.Wij zijn een stuk wijzer geworden over het leven daar.Je ziet maar een mens is nooit te oud om te leren.Meisje houd je goed en een fijne verjaardag gewenst met een dikke zoen van opa en oma Tot volgende week.

Ellie en Arie

Hoi lieve Geertje

Wat horen we, jij in het ziekenhuis, kon je die mug geen rot schop geven. We hopen dat je gauw op knapt en dat je toch nog kan genieten van die laatste dagen. Laat je maar lekker verwennen. Iedereen nog heel veel plezier en geniet ervan dat jullie dit hebben volbracht.

Dikke kus Ellie en Mal arie a

Ellie

Voor Gerie

Ik ken...

Ik ken een vrouw die grappig en zorgzaam is,
liefdevol en beschermend,
zo zot als een deur,
een schattig iemand,
en een toffe madam
en ze leest dit berichtje nu.

MIRABELLA

VEEL STERKTE VOOR GERIE. GELUKKIG GAAT HET WEER BETER MET HAAR.. VEEL STERKTE VOOR JULLIE ALLEMAAL.

Hannie

Ik was een beetje achter geraakt met lezen van jullie vehalen en heb dat net ingehaald. Wat een prachtig vervolgverhaal is zo ontstaan. Er zijn echte schrijverstalenten onder jullie!
En jullie zijn er of komen morgen aan...? Ik vind het zo geweldig! Met veel respect en bewondering stel ik mij jullie tevredenheid voor als je op het eindpunt bent aangekomen. Wat een euforie zal dat opleveren. Zing!. Dans! en Bewonder elkaar! Het grote werk is gedaan!Ik wens jullie prachtige dagen toe, met veel ontspanning en plezier voor jullie allemaal.
Hopelijk kan Gerie dan ook weer volop meedoen. Ook al zo'n bijzondere ziekenhuis-ervaring opgedaan. Da's vooral leuk als het goed afloopt. Fijn dat je snel weer aan de beterende hand bent. En dan die lip-zorgen. Zag er niet zo lekker uit op de foto... kun je wel eten zo?
Wat leuk ook om te lezen dat Adama zo'n geweldige gids is. Dat geeft een extra dimensie aan het geheel lijkt me.
Ook de jarigen van harte gefeliciteerd, zal een dag zijn die je nooit meer vergeet.
Mijn speciale aandacht gaat natuurlijk ook naar Trudje; je hebt me even gemist via de mail. Tja, dat heb je als je koppie even niet zo goed werkt. Maar gaat nu weer beter. Nog even Trudje, mooi werk hoor. Je bent een topper! Dikke knuffel en alle goeds voor de hele club!
Hannie

Diana en Bart

Fietsers gefeliciteerd, dat jullie bijna jullie einddoel hebben bereikt. Ook Dielof gefeliciteerd met zijn verjaardag.

Hallo Joyce,

We weten niet wanneer je dit leest. Gefeliciteerd met je 20e verjaardag. Wel raar om voor het eerst onze verjaardag niet samen op onze dag te vieren. Zetten ze je een beetje in het zonnetje? (Vergeet je daarom niet in te smeren!!!). We kijken naar dinsdag uit. We wensen je nog veel feest plezier de komende dagen.
We proberen je nog wel te bellen. Hopen, dat je bereik hebt. Dikke knuffel en groetjes aan iedereen.

Wouter

hej sussie,

gefeliciteerd met al weer je 20ste verjaardag:p. ik hoop je dinsdag weer te zien hoor ik mis je wel beetje en kan je me ook weer helpen met scheikunde. opa vond het wel leuk dat je even had gebeld hoor hij was helemaal enthousiast toen ik hem vandaag ook belde om hem te feliciteren. nou tot dinsdag en veel succes nog met het fietsen en alles erbij

gr je broertje

Jan P.

Hoi Joyce,
Van harte gefeliciteerd, in Burkina Faso je verjaardag vieren, dat zal niet ieder jaar gebeuren.
En voor José een extra kus. Groeten aan iedereen.

nelleke.

Hoi Joyce(en Diana)
Van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag.
Een dubbel feest in jullie gezin dat nu gescheiden wordt gevierd.
Als je weer thuis bent Joyce, zal het feest nog wel overgedaan worden hebbben we gehoord.
Een fijne dag gewensd.

Lieve allemaal genieten jullie van de feesten?
Tot volgende week op Schiphol.
Lieve groet van Nelleke.

Sjaak Grippeling

HIEP HIEP HOERA voorJoyce
Ookweer een jaartje ouder
Laat je lekker verwennen met al die oudere jongere om je heen.
En kanjer geniet van alle festiviteiten!!!!!!
Wij kijken uit naar jullie thuiskomst en verhalen.
dikke kus, Sjaak en Tien.

Ditje + Laetitia

Joyeux anniversaire, joyeux anniversaire, joyeux anniversaire Joyce, joyeux anniversaire!!!! (op de melodie van happy birthday). We wensen je een heel mooi jaar toe met gezondheid, veel (oude) vrienden en heel veel geluk!!! Liefs, Ditje + Laetitia

nel orij

Geweldig, geniet allemaal van de laatste dagen, incl. de personen die deze week aanvliegen!! Jan+Nel

Jan Mosk en Josephine Ariaansz

Dielof en Joyce, van harte gefeliciteerd. Bijzonder he, zo bij het bereiken van het einddoel. Ik zou wel willen horen hoe jullie toegezongen worden.
Allemaal nog hele mooie dagen toegewenst. Petje af voor wat IEDEREEN gepresteerd heeft. Tot volgende week!! Daar zien we echt naar uit.

Annemarie Bakker

Lieve Dielof, van harte gefeliciteerd, met je verjaardag en met de grote prestatie die jullie geleverd hebben. Echte buffels zijn jullie. Tot spoedig, Annemarie

Aad Koot

Beste fietsers ,ontzettend bedankt voor de goede zorgen aan Gerie en met name de dames verpleegkundigen ,die een wijs besluit hebben genomen door haar zo snel op te laten nemen.En Yvonne en Jos wil ik bedanken voor de begeleiding tijdens haar verblijf daar in het ziekenhuis, waar ze goed geholpen is. Geweldig van jullie ,want je zal daar maar alleen liggen en de taal daar is Geer nog niet machtig.Hoewel ze met gebaren soms ook alles duidelijk kan maken hoor!
Vanavond een sms gehad van haar dat ze ook de laatste 10 km mee mag rijden op de fiets tot aan de fiets en dat vinden we geweldig!We hebben bij Lisette in A.dam met zijn allen tijdens het etentje een toast op je uitgebracht.
Proficiat aan iedereen ,want jullie hebben een geweldige prestatie neergezet en veel bewondering van iedereen opgebouwd!Ga lekker genieten van alles en een pittig feesie hebben jullie zeker wel verdiend.
Geer ,denk wel aan de rust die je nog moet nemen ,maar snuif de mooie dingen op ,waar je zo lang naar uit gekeken hebt.
Ben trots op je en je broer Bertus bevestigde nog even je Kaandorp-karakter en dat kwam je mooi van pas toch!
Groetjes aan iedereen en veel liefs aan Geer van mij en van je familie.

marianne.lakeman@gmail.com

Hoi Lieve Dielof;
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een dikke verjaardagszoen van Mart en van mij voor jou!
Ook Hanneke gefeliciteerd ( die moet in haar eentje haar gebakje eten). Nog even jullie kunnen weer samen een gebakje eten en een borreltje nemen om Dielof z'n verjaardag alsnog te vieren.
Een bijzondere verjaardag zo ver van huis, een verjaardag om niet gauw te vergeten.
Geniet ervan en ik heb begrepen dat er nog meer jarigen zijn .
Veel plezier samen.
Nog even en het zit "erop" en ben je weer veilig thuis in ons koude kikkerland.
Geniet daarom nog maar even van alles wat je nu meemaakt.
Met elkaar hebben jullie een geweldige prestatie geleverd en dat neemt niemand jullie meer af.
Een periode in je leven om voor altijd met trots en plezier op terug te kijken!
Veel liefs vanuit Purmerend
Mart &Marianne en Guus en Marit.

jezus uit akersloot

Hoi Gerie hoe gaat het nu met je Ik heb zijn bericht gelezen dat je de laatste tien kilometer mee gaat rijden .kijk je wel uit niet te veel hooi op je vork nemen.Hier is er weer een. Op een zaterdag in december is Sint Nicolaas in een winkel aanwezig. Alle kinderen daar aanwezig mogen bij de sint op schoot zitten en hem het cadeau vragen dat ze op 5 december willen hebben.Na een lange rij wachtenden is de kleine Nico aan de beurt.Nadat hij heeft plaatsgenomen bij de Sint Nicolaas is het eerste wat hij zegt:"Sint ik heb dezelfde naam als u."Zo,"zegt Sint,ën wat wil Henk hebben op 5 december? Nou Gerie nog even volhouden en je weet dat lachen altijd goed is groetjes van ons allemaal .tot overmorgen

Ton & Joke Lute

Hoy Jos ..... Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag van je buurtjes! jarig in Afrika dat is toch wel speciaal.
Ze hebben toch wel voor je gezongen anders doe je het zelf wel! Voor de fietsers is het einddoel bijna bereikt geweldig wat ze gedaan hebben wij genieten ook elke dag weer van de berichten en foto,s!
Doe ze allemaal de groeten en nog even de tanden opelkaar! Groetjes Ton & joke

Ria Iliopoulos

Hallo allemaal.

Het einde is in zicht.
Geweldig, wat een prestatie.
Gelukkig dat het weer beter met je gaat Geer,rustig aan hoor.
Geniet nog van de laatste dagen.
Groetjes Ria

Astrid en familie Henselmans

Hoi pap (en opa) van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Vandaag een speciale verjaardag niet met koffie en slagroomtaart. Maar toch feestelijk maar dan anders. Heel veel plezier en succes de laatste dagen daar met zn allen.
Wij eten de taart alvast op... wellicht hebben ze daar weer andere leuke feesttradities! Groetjes van ons allemaal! Gre, Arnold, Gerard, Astrid en kids

nelleke

In reactie op het berichtje van familie Henselmans:
Lang zal Jos ook leven(2x)lang zal Jos leven in de gloria,in de gloria, hiep, hiep,hiep, hoera.
groetjes van Nelleke.Wat een verjaardag zo de laatse dagen van jullie reis.

je zus uit Uitgeest

haai Gerie ,red je het een beetje ,doe je wel rustig aan want die 10 kilometer kan nog een heel eind zijn.Maar jou kennende moet dat lukken.hier is er weer een .Vertel eens,kindlief,wat je mankeerd.zegt de dokter tegen het verlegen jonge vrouwtje.O,dokter ik heb zon pijn.Ik ben door een wesp gestoken.Zo?Waar zit de prik?Dat durf ik niet te zeggen,dokter.Niet?Ga dan maar eerst even zitten.Dat durf ik ook niet. Nou Gerie hou je taai en nog een paar hele fijne dagen groetjes en toi toi

Linda, Paul, Kaija en Britte

Hoi Joyce,

Hartelijk gefeliciteerd met je 20e verjardag. Leuk om alle prachtige verhalen van iedereen te lezen en zo iets meer te weten te komen over Afrika. Ook gefeliciteerd met je "oude"moeder. 50 worden is toch een mijlpaal en dat zal vast nog wel gevierd worden als je volgende week weer thuis bent.
Veel plezier vandaag en geniet van de laatste dagen in de zon want hier is het zwaar bewolkt.
En als laatste natuurlijk iedereen van harte gefeliciteerd met deze fantastische prestatie.

Groeten en tot volgende week

Peter en Lina

Lees af en toe de verhalen en lijkt mij een zware beproefing om de reis te maken. Maar wat geeft dat als je met z'n allen maar plezier hebt. Vanuit Hoorn willen wij Dielof nog feliciteren met zijn verjaardag gisteren. Neem aan dat hij wel getrakteerd heeft en allemaal nog veel sterkte en een goede reis

Jan Mosk

Beste fietsers en begeleiders,
Allereerst van harte gefeliciteerd met het volbrengen van de monstertocht en verder met alle verjaardagen die jullie de laatste dagen hebben meegemaakt.
De laatste loodjes waren, zoals gebruikelijk toch wel weer zwaar, zo te zien. Zuur voor José dat ze de tocht net niet helemaal fietsend vol kon maken maar de prestatie is er echt niet minder om.
Geniet van de komende dagen en ik hoop dat jullie heel veel plezier beleven in B.F.
Hartelijke groeten,
Jan Mosk

jezus uit akersloot

Hoi Gerie hier ben ik weer ik was een dag in de war . dus moet ik vandaag weer een mop sturen. Anders zit je zonder en dat kan niet.Hij is kort dus let op. ...... Is de post bezorgd......Dan zijn de postbodes het wel.......Dit was hem weer .groetjes vaN ONS ALLEMAAL

je zus uit Uitgeest

Haai Gerie hoe is het er mee ,weer weekend.hier is er weer een.Een man beklaagt zich bij een vriend:Twee jaar geleden werd mijn vrouw tijdens de wintersportvakantie zwanger en vorig jaar raakte ze tijdens de wintersport opnieuw in verwachting.Zo gaat het niet langer.Dit jaar gaan we samen. wat is ie weer leuk he groetjes van ons

Christine

Jullie zijn er, geweldig en van harte gefeliciteerd; wat moet Ko trots zijn op alle fietsers en begeleiders; een geweldige prestatie en nu genieten en vergeten even het fietsen, boodschappen doen en het bedenken en klaarmaken van het avondeten; een zeer verdiende rust en voordat de 1e groep terugvliegt naar Ned. eerst op audiëntie bij de ambassadeur. Wat moet de intocht in de B.F. t-shirt kleuren mét de foto van Ko indrukwekkend en emotioneel geweest zijn. Jullie kunnen trots zijn op jezelf en op elkaar, een giga prestatie!!! Voor de 2e groep (o.a. de 2 Trudi's) is het nog iets langer genieten in B.F. (big 5??) voordat jullie volgende week vrijdag op Schiphol landen. Wat zullen we de verslagen missen want jullie monstertocht is ten einde. Rest mij jullie nog fijne dagen te wensen in B.F. en een goede vlucht terug. Dank voor het (thuis) mee mogen maken van jullie missie. Johan, je Peulgewaad is prachtig, wat een kleur!!
Trudi 2, het wordt hoog tijd dat je weer hier thuis komt maar geniet eerst van de komende weken. Groet uit El Campello, Christine

Edith Bakker

Dag Burkina-Faso-helden, van harte gefeliciteerd met het volbrengen van deze monstertocht. Indrukwekkend en een diepe buiging waard!!!
We zien uit naar jullie thuiskomst volgende week, de vlag gaat in top, maar eerst genieten geblazen daar. Geniet en wees trots op jezelf en elkaar en kijk af en toe naar boven met een brok in de keel maar ook een dikke knipoog!!
Een veilige thuisreis en tot volgende week, namens mijzelf en uiteraard het voltallig PB.

Remco

Van harte gefeliciteerd allemaal met het volbrengen van deze geweldige tocht!!
Dit doen er jullie niet veel na , fantastisch!!

Geniet er nog lekker van.
Speciaal de groetjes aan Trudi , ze zullen in campello weer blij zijn als je er weer bent.

Margo Vaandrager

Namens de PKN Limmen, van harte gefeliciteerd met dit behaalde resultaat. Geweldig? Wij wensen jullie nog een goed verblijf daar en een rustige vliegreis naar huis.
Tot volgende week.

Margo Vaandrager

Corrie

Allemaal gefeliciteerd, met het behalen van jullie eind doel, geweldig ! Geniet er nog lekker van en een goede terugreis naar Nederland
Martha en alle andere, tot volgende week
Groetjes Corrie

Ria de jong

Fantastisch! Wat een reis en een mooi einddoel.Ik heb veel waardering voor jullie inzet voor de medemens in zo'n ver land!Ik heb de 2 Trudi's natuurlijk met veel belangstelling gevolgd!
Geniet nog even van al het moois en een goede terugreis.
Liefs,Ria en Herman

Liesbeth Louman

Heel erg gefeliciteerd met het behalen van jullie eindtocht, het was met recht een monstertocht met diepe dalen en hoge toppen. Ik heb vol bewondering al jullie verhalen gelezen en er ook erg van genoten. Geniet van de laatste dagen daar en een heel goede reis naar huis (denk aan je winterjas!!)

Siem en Rieky.

Hallo luitjes,
Even voor de laatste keer een reactie. YOU DID IT !!!
Voor ieder van jullie een MONSTERZEGE. proficiat.
Kanjers, we wensen jullie nog een fijne afsluiting van het grote avontuur en een voorspoedige en veilige
terugreis naar Nederland. Het is hier wel koud, maar jullie zullen wel een warm onthaal krijgen.
Groetjes en tot dan. S. en R.

Henk

zojuist de laatste mail binnen gekregen, 21/11, en ik wil het hele team feliciteren met het doel waar jullie 3 maanden naar hebben uitgekeken. En met ehet hele team bedoel ik dus ook de fietsers van Limmen naar Spanje. Geweldig,en nu plannen maken voor de volgende tocht???? Gerie het meot een goed gevoel zijn geweest dat je toch nog naar de eind streep kon fietsen.s Alice op de fiets over de streep geduwd? Luitjes geniet van de feestelijk heden, en een hele fijne en vooral veilige vlucht naar Holland
groeten Henk uit "OZ"

Jan Truus Komen.

Geweldige Prestatie.
Iedereen gefeliciteerd met deze fiets prestatie naar en in Burkino-Fasa. Wat een helden om de hele tocht te volbrengen. Nu jullie er zijn nog even genieten van de mensen daar en voor later een hele goede thuiskomst.
Voor alle fietsers en organisatie: CHAPEAU.

jezus uit akersloot

hoi Gerie en medefietsers van harte gefeliciteerd met deze prestatie nog even en dan ben je weer thuis.Maar tot zo lang moeten de moppen blijven komen. hier komt ie.Waarom moet je nooit achter een ezelin gaan staan als die aan het bevallen. nou .Anders denkt ze dat ze al klaar is. flauw he nou de groetjes van ons allemaal

Ankie/Hem

Ik lees in de reacties, dat jullie de eindstreep hebben gehaald, maar heb het helaas gemist in een verslag denk ik. Hierbij 3x hoera en een kus op de wang en voor Dielof een dikke pakkerd!!

Baukje de Jong

Het team Limmen
Van Harte gefeliciteerd ondanks alles ,hebben jullie het doel bereikt
En elkaar er door heen gesleept
Dat is een TEAM
Geweldig Baukje

Natalia

Hola tante Trudy!!! por fin te puedo escribir un poquito, aunque ya no se si lo podras leer por que ya estaras casi de vuelta a Holanda para tu cumple. Siento escribirte en español pero mis neuronas llevan unos meses un tanto atrofiadas, je je
he seguido de cerca tu viaje ya que la familia me ha mantenido al tanto. Desde que te has ido para mi el tiempo ha pasado rapidisimo sobre todo por el tema de la mudanza, ha sido mas largo de lo previsto y han habido muchas complicaciones y mucha gente todo el dia en casa pero bueno ya parece que la cosa se va normalizando. izan esta guapisimo y es muy muy bueno y yo estoy cada dia mas contenta de tenerlo.
En fin, ya nos contaras mas cosas cuando vengas.
Un beso mio, otro de Izan y de Juan.

MIRABELLA

GEEN PROBLEEM, NATALIA. TE ENTIENDO PERFECTAMENTE. JAJAJA.
WEL HANDIG HOOR ALS JE TWEE TALIG BENT.

KUSJES, BESOS.